Alkuperäinen kirjoittaja ZikZik:Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:Varmaan riippuu kunnasta ja neuvolasta. Mun vanhassa kotikaupungissa yliaikaset on aina katsottu polilla, ja jätkästäkin kävin polilla hätäsemmissa tapauksissa vaikka se oli ihan normiajoissa koko ajan. Periaatteessa lääkäriähän sen katsoo sisätutkimuksessa ja ultralla että paikat on kiinni, ja kalvot ehjät. Soita ja kysäse. =)
No mulla huomenna neuvola puolita päivin, eli otan asian puheeks! Tai eihän sitä tiiä jos vaikka tulis yöllä lähtötaitaa olla kyllä turhaa toiveajattelua... Jännittää hieman tuo tuleva synnytys, kun ei mitään käryä mitä tuleman pitää! Eniten pelottaa se, että mahtuuko tulemaan... En oikein luota siihen äijään ketä teki tuon arvioinnin.
Millanen arvio sulla on? Mun esikko arvioitiin melkolailla persiilleen, mutta kakkonen suunnilleen kohdilleen. 3700 asti on kuulemma yleensä aika helppo arvioida, mutta siitä yli menee arvailuksi (näin sanoi mulle siis joku erikoistuva lääkärikokelas kun olin jätkästä koko seurannassa). Yli 4 kiloa noi on ollut molemmat, ja hyvin on mahtanut: luonto hoitaa.