Miksi tämä raskaaksi tulo on niin vaikeaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivoinen

Vieras
Olen lopettanut tupakoinnin. Alkoholia tai kahvia en käytä. Olen laihduttanut.

Minussa on vikaa, sen tiedän, mutta se on lääkkeillä jo hoidettu kuriin.

Siltikkään ei tärppää. Miksi tämän pitää olla niin vaikeaa.

Juu, tiedän, monella on vielä pahempi tilanne ja vauvaonnea toivonkin heille.

Mutta minäkin tahtoisin. Hoidoissa siirrytään kokoajan vahvempiin. Tai, no ihan alussa tässä hoitojen kanssa vielä ollaan että matka on vielä pitkä ja mahdollisuudet onnistua ihan hyvät.

Mutta silti, kuukaudesta toiseen joutuu pettymään. Tahtoisi vaan niin kovasti tulla raskaaksi, saada vauvan, lapsen. Miten se voi olla liikaa pyydetty?

MITÄ MUUTA TÄSSÄ VOI ENÄÄ TEHDÄ? Vinkkejä? Kaikki epätoivoisetkin kikkakolmoset otetaan vastaan. Ei niistä varmasti haittaakaan ole.

Ei tuo aina auta et lopettaa yrittämisen, ei ainakaan meillä oo mitään hyötyä. Nyt yli kaheksan vuotta sitten ollaan annettu vauvalle lupa tulla, mut ei vaan tule. Voimia ap.

Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
:hug: Lakatkaa yrittämästä.. Joo helppo sanoa..mutta monesti se juuri silloin tärppää, näin olen kuullut.:)

Samaa mieltä kans, tuo yrittäminen lisää ei-raskaaksi tuloa ja stressiä yms. juttuja.

:hug: Tuttu tunne. Meillä pikkukakkosta "tehty" pian 2v, eikä olla saatu aikaiseksi mitään muuta kun särkyneitä unelmia, surua ja kyyneliä. 2 menetettyä raskautta, toinen munajohdin jouduttiin poistaa kohdun ulkoisen raskauden takia, ja lääkkeitä on täälläkin popsittu kun karkkeja vaan... Eikä siis olla saatu vauvaa syliin asti...

Mitä lääkkeitä teillä on (ollu ) käytössä? Kuinka pitkä yritys teillä on jo takana?

:hug: Lakatkaa yrittämästä.. Joo helppo sanoa..mutta monesti se juuri silloin tärppää, näin olen kuullut.:)

Tämän neuvon nimeen vannon. Kauan yritettiin tuloksetta, mutta kun lakattiin yrittämästä niin johan tärppäs.

Tää on se kaikista kusipäisin lause, mitä voi lapsettomalle sanoa!!!!
|O |O |O |O |O |O |O Ei paljoa stressaamattomuus auta, jos hormoonitoiminta on sekasin/olematonta tai on jotain rakenteellista vikaa!

:hug: Tiedän tunteen, sisko :hug: Yritä ajatella positiivisesti niistä hoidoista, niillä yritetään auttaa teitä. Kuukausi kerrallaan. Joko se onnistuu tai sitten ei, kukaan ei tiedä.
Meillä onnisti :heart: Toivon samaa teille :hug:

Mites se yrittäminen lopetetaan? Unohdan kokoaasian tuosta vain ja lopetan hoidot kesken niin ei tartte tikuttaa enää ovista ja laskea kiertopäiviä. Niinkö.... rupeanko minä sitten ovuloimaan ihan luonnostaan?
Haistakaa kakka tuon neuvonne kanssa.

Kiitos sani. Teillä on jo pitkä taival takana. Jaksamist teille ja toivotaan että jokupäivä saisit kokea sen onnen.

:hug: Meillä sama tilanne. Tupankan poltto ja nikotiinikorvaustuotteekin lopetettu jotta pieni saisi tulla mutta ei niin millään. Meillä tutkimukset vasta alkuvaiheessa, mutta pelottaa niin pirusti ettei sitä tule ollenkaan. Ja kaiken lisäksi pitää kokoajan koittaa miestäkin tukea, kun välillä tuntuu että ottaa tämän vielä rankemmin kuin minä. Tänään ollut taas tosi rankka päivä asian suhteen.

Miksi se vaan ei voi tulla!!! Kun vaan tietäisi mitä tehdä niin tekisin heti!!!

Mä tunnen aika paljon sellaisia joilla on ollu vaikeeta tulla raskaaks ja ei tuo stressaaminen ole ainakaan heitä auttanut! Mutta en väitäkkään että se olisi mitenkään yksinkertaista yhtäkkiä vain lakata yrittämästä..Toivottavasti teillä tärppää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mites se yrittäminen lopetetaan? Unohdan kokoaasian tuosta vain ja lopetan hoidot kesken niin ei tartte tikuttaa enää ovista ja laskea kiertopäiviä. Niinkö.... rupeanko minä sitten ovuloimaan ihan luonnostaan?

Kiitos sani. Teillä on jo pitkä taival takana. Jaksamist teille ja toivotaan että jokupäivä saisit kokea sen onnen.

Kiitos sullekkin. Toivottavasti säkin jonain päivänä sen vauvan saat.

Kertokaahan, miten voi lakata yrittämästä? Jos vaan vauvankaipuu on niin suuri, eikä koskaan saa nähdä niitä kahta viivaa tikussa... Siinä on vaan "hieman" vaikea lakata miettimästä vauva-asioita:(

Mä en jotenkin tykkää yhtään tuosta neuvosta, että "lakatkaa yrittämästä":/ Se on tosiaan helpommin sanottu kuin tehty. Toki myönnän, että stressaaminen voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista, mutta en vaan jotenkin tykkää, että muut sitten neuvovat juuri tuolla "lakatkaa yrittämästä" -lauseella. Kyllähän sen varmasti jo itsekin tietää, että liika stressaaminen voi olla huono juttu...

.

Peesi tähän. Toiset ei vaan ymmärrä. Ei voi mitään inhottavampaa sanoa kuin että syyllistetään sillä ettei onnistu sen takia kun ajattelet ja toivot. Ja minäkin haluaisin tietää että mistä napista painetaan ettei muista enää haluavansa lasta.

.

Peesi tähän. Toiset ei vaan ymmärrä. Ei voi mitään inhottavampaa sanoa kuin että syyllistetään sillä ettei onnistu sen takia kun ajattelet ja toivot. Ja minäkin haluaisin tietää että mistä napista painetaan ettei muista enää haluavansa lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:

Peesaan tätä. Itse tosiaan ku-raskauden jälkeen yritettiin vuosi ennen kun tärppäsi, söin lääkkeitä, tikutin ovista, harrastettiin täsmäseksiä. Ja tärppäsi.

Sen, joka ei tiedä yrittämisen tuskaa, on helppo sanoa, että lopeta yrittämstä. Ei sitä noin vaan saa sitä asiaa mielstä, se seuraa, vaikka ei haluaisikaan.

Itse "lopetin" yrittämisen siirtämällä ajatuksen elämässä eteenpäin. Luovutin haaveesta biologiseen lapseen ja tilasin adoptiopaperit. Hormoonit toki söin, mutta tikuttamisesta luovuin. Nautin seksistä eka kertaa moneen vuoteen kunnolla.

Sitten maanantaina minun piti ilmoittaa meidän adoptiovalmennukseen, mutta plussasin eka kertaa tehtyäni sitä ennen kymmeniä, ellen jopa sataa testiä.

Voimia, tiedän tunteen!!

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

Peesaan tätä. Itse tosiaan ku-raskauden jälkeen yritettiin vuosi ennen kun tärppäsi, söin lääkkeitä, tikutin ovista, harrastettiin täsmäseksiä. Ja tärppäsi.

Sen, joka ei tiedä yrittämisen tuskaa, on helppo sanoa, että lopeta yrittämstä. Ei sitä noin vaan saa sitä asiaa mielstä, se seuraa, vaikka ei haluaisikaan.

Nimenomaan se seuraa. Se seuraa ajatuksiisi joka hemmetin välissä ja ei mene pois. Se tulee aina vaan takaisin. Että jos joku näistä viisaista kertoo mitä tehdä jottei ajattelisi sitä niin paljon niin kertokaapa ihmeessä.

Mä tunnen aika paljon sellaisia joilla on ollu vaikeeta tulla raskaaks ja ei tuo stressaaminen ole ainakaan heitä auttanut! Mutta en väitäkkään että se olisi mitenkään yksinkertaista yhtäkkiä vain lakata yrittämästä..Toivottavasti teillä tärppää.

Hei älä viitti jooko...? Ensinnäkin, jos lapsettomuutta ei ole itse kokenut, sitä ei IKINÄ voi ymmärtää. Vaikka olisit vierestä kattonut rakkaimman läheisesi ponnistuksia saada lapsi, sie et voi IKINÄ ymmärtää, miltä tuntuu kun lasta ei kuulu.
Mie olen nyt ilkeä, mutta sanon kuitenkin, että ne, jotka ovat "lakanneet yrittämästä" ja saaneet sillä raskauden aikaiseksi, eivät ikinä ole lapsettomia olleetkaan... :whistle: Ap:lla on jo lääkkeet ja konstit käytössä, joten jossain on vikaa IHAN OIKEASTI!

Tää "lopeta ajattelemasta sitä ja heit napsahtaa" - juttu kuulostaa mun korvaani ihan vastaavalta kuin

"jos luet horoskooppisi seuraavana päivänä niin se tuotaa huonoa onnea".

Jep järjelläkin SAA ajatella.

Tuo yrittämisen lopettaminen tarkoitti minun kohdalla sitä, että lähdin opiskelemaan ja jätimme miehen kanssa kahden vuoden yrittämisen jälkeen asian tauolle (seuraavaksi olisi ollut koeputkihedelmöitys) Ehkäisyä en kuitenkaa aloittanut. Hävitin kaikki vauvalehdet, lämpötaulukot yms ja keskityin muihin asioihin. Tästä ei kyllä ollut meille mitään hyötyä sillä lopulta meidän lapsettomuuteen löytyi syy miehen syömästä lääkkeestä, mutta kyllä sitä yrittämistä voi ainakin vähentää, vaikka sekin on rankkaa. Koita nauttia tulevasta kesästä, jospa se olisikin viimeinen ilman lasta!

Hei älä viitti jooko...? Ensinnäkin, jos lapsettomuutta ei ole itse kokenut, sitä ei IKINÄ voi ymmärtää. Vaikka olisit vierestä kattonut rakkaimman läheisesi ponnistuksia saada lapsi, sie et voi IKINÄ ymmärtää, miltä tuntuu kun lasta ei kuulu.
Mie olen nyt ilkeä, mutta sanon kuitenkin, että ne, jotka ovat "lakanneet yrittämästä" ja saaneet sillä raskauden aikaiseksi, eivät ikinä ole lapsettomia olleetkaan... :whistle: Ap:lla on jo lääkkeet ja konstit käytössä, joten jossain on vikaa IHAN OIKEASTI!

Joillekkin ihmisille ei kyllä voi mainita yhtään mistään mitään, heti otetaan itteensä vaikka yrittäisi olla kuinka ystävällinen! Itse olen pikkukeskosen äiti ja olen kyllä saanut kuulla miten yksinkertaista kaikki on jne. Kaikki ei ymmärrä sitä mitä sekin on mutta en silti mene sanomaan siitä päin naamaa kun tiedän että usein tarkoittavat vain hyvää..

Tuo neuvo "lakatkaa yrittämästä" on kyllä ärsyttävintä ja ajattelemattominta mitä voi toiselle sanoa! Nämä neuvojat yleensä ovat varmastikin niitä, jotka itse tulevat heti ensimmäisestä "yrityskierrosta" raskaaksi tai muuten vaan helposti, kivuttomasti :/

Joskus voisi kyllä ajatella, mitä suustaan päästää... Uskoisin, että moni sellainen ihminen, jolla on vaikeuksia tulla raskaaksi, tietää jo itsekin tuon "hyvän" neuvon!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
"jos luet horoskooppisi seuraavana päivänä niin se tuotaa huonoa onnea".

Mie en lue :snotty: Selaan vanhoista naistenlehdistä äkkiä horoskoopin ohi, etten vahingossa lukis sanaakaan :D Mie olen oikeesti tosi taikauskonen :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Pihlis:
Tuo yrittämisen lopettaminen tarkoitti minun kohdalla sitä, että lähdin opiskelemaan ja jätimme miehen kanssa kahden vuoden yrittämisen jälkeen asian tauolle (seuraavaksi olisi ollut koeputkihedelmöitys) Ehkäisyä en kuitenkaa aloittanut. Hävitin kaikki vauvalehdet, lämpötaulukot yms ja keskityin muihin asioihin. Tästä ei kyllä ollut meille mitään hyötyä sillä lopulta meidän lapsettomuuteen löytyi syy miehen syömästä lääkkeestä, mutta kyllä sitä yrittämistä voi ainakin vähentää, vaikka sekin on rankkaa. Koita nauttia tulevasta kesästä, jospa se olisikin viimeinen ilman lasta!

Mutta jos järjellä miettiin niin ei toi oikein käy järkeen. Raskautuminen on niin monesta asiasta kiinni. Siittiöidin pitää olla 12h tarkkuudella juuri oikeaan aikaan munasolun kanssa tapaamisessa. Jos näin ei ole, niin ei ole yhtään mitään mahdollisuuksia. Ymmärykseeni ei mene se että jos niitä ei edes yritä saada osumaan kohdalleen niin mahdollisuudet paranee.

Yhteistyössä