Miksi tämä raskaaksi tulo on niin vaikeaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
"jos luet horoskooppisi seuraavana päivänä niin se tuotaa huonoa onnea".

Mie en lue :snotty: Selaan vanhoista naistenlehdistä äkkiä horoskoopin ohi, etten vahingossa lukis sanaakaan :D Mie olen oikeesti tosi taikauskonen :xmas:

:laugh: se sallittakoon :D

Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Mä tunnen aika paljon sellaisia joilla on ollu vaikeeta tulla raskaaks ja ei tuo stressaaminen ole ainakaan heitä auttanut! Mutta en väitäkkään että se olisi mitenkään yksinkertaista yhtäkkiä vain lakata yrittämästä..Toivottavasti teillä tärppää.

Hei älä viitti jooko...? Ensinnäkin, jos lapsettomuutta ei ole itse kokenut, sitä ei IKINÄ voi ymmärtää. Vaikka olisit vierestä kattonut rakkaimman läheisesi ponnistuksia saada lapsi, sie et voi IKINÄ ymmärtää, miltä tuntuu kun lasta ei kuulu.
Mie olen nyt ilkeä, mutta sanon kuitenkin, että ne, jotka ovat "lakanneet yrittämästä" ja saaneet sillä raskauden aikaiseksi, eivät ikinä ole lapsettomia olleetkaan... :whistle: Ap:lla on jo lääkkeet ja konstit käytössä, joten jossain on vikaa IHAN OIKEASTI!

Joillekkin ihmisille ei kyllä voi mainita yhtään mistään mitään, heti otetaan itteensä vaikka yrittäisi olla kuinka ystävällinen!

Tää on miulle vaan tosi arka paikka! Anteeksi, että loukkasin sanomisellani :ashamed:
Itsekin olen keskosen äiti, mutta meillä meni kaikki hyvin alusta asti, koska poika syntyi vasta rv.35. En siis voi tietää, miltä tuntuu olla huolissaan pikkukeskosesta :hug:

Me yritettiin 2 vuotta vauvaa josta vuoden söin terolutteja ja puoli vuotta terolutteja ja clomifenia. Raskaaksi tulin siitä viimeisestä clomi- ja terokierrosta. Mun mielestä tuo on vielä suhteellisesti nopeasti (kun mietitään useamman vuoden lapsettomuutta) ja helpolla (kun verrataan muihin hedelmättömyyshoitoihin). Mutta, sen sanon, että uskon, että raskaaksi tulin koska viimeiset 2 kiertoa en ajatellut asiaa lainkaan. Olin menettänyt jo toivon. Söin lääkkeet sillon piti mutta muuta en tehnyt. En palstaillu, en selaillu vauvalehtiä, en tarkkaillu limoja/lämpötiloja/kn:aa. Seksiä harrastimme sillon kun mieheni sitä halusi (hän ei siis tiennyt ikinä missä kierron vaiheessa mentiin). En tiedä mikä oli "oikea" syy raskautumiseen, mutta itse uskon että johtui ainakin osaksi siitä että mietin ihan muita asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja Pihlis:
Tuo yrittämisen lopettaminen tarkoitti minun kohdalla sitä, että lähdin opiskelemaan ja jätimme miehen kanssa kahden vuoden yrittämisen jälkeen asian tauolle (seuraavaksi olisi ollut koeputkihedelmöitys) Ehkäisyä en kuitenkaa aloittanut. Hävitin kaikki vauvalehdet, lämpötaulukot yms ja keskityin muihin asioihin. Tästä ei kyllä ollut meille mitään hyötyä sillä lopulta meidän lapsettomuuteen löytyi syy miehen syömästä lääkkeestä, mutta kyllä sitä yrittämistä voi ainakin vähentää, vaikka sekin on rankkaa. Koita nauttia tulevasta kesästä, jospa se olisikin viimeinen ilman lasta!

Mutta jos järjellä miettiin niin ei toi oikein käy järkeen. Raskautuminen on niin monesta asiasta kiinni. Siittiöidin pitää olla 12h tarkkuudella juuri oikeaan aikaan munasolun kanssa tapaamisessa. Jos näin ei ole, niin ei ole yhtään mitään mahdollisuuksia. Ymmärykseeni ei mene se että jos niitä ei edes yritä saada osumaan kohdalleen niin mahdollisuudet paranee.

En olekaan sitä mieltä että se yrittämisen lopettaminen toisi parempaa tulosta, ei ainakaan kuten mainitsin meidän kohdalla. Mutta kun oli aikaisemmin kysymyksiä siitä, kuinka sitä yrittämistä voisi vähentää niin kerroin vain oman tarinan kuinka sain ajatukset pois tästä yhdestä asiasta joka tuli heti herätessä mieleen ja oli viimeisen kun meni nukkumaan, saati miehen kanssa touhutessa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mites se yrittäminen lopetetaan? Unohdan kokoaasian tuosta vain ja lopetan hoidot kesken niin ei tartte tikuttaa enää ovista ja laskea kiertopäiviä. Niinkö.... rupeanko minä sitten ovuloimaan ihan luonnostaan?
Haistakaa kakka tuon neuvonne kanssa.

Kiitos sani. Teillä on jo pitkä taival takana. Jaksamist teille ja toivotaan että jokupäivä saisit kokea sen onnen.

Pahaltahan se kuulostaa kun sanotaan että luovuta,koska vaikka tavallaan luovuttaisikin niin silti sitä sisimmässään toivoo-ja pettyy joka kuukausi.Mutta totta on että liika yrittäminen lisää stressiä ja elämä alkaa helposti pyöriä vain sen yhden asian ympärillä,mikä ei ole kenellekään hyväksi.Itse jouduin vain hyväksymään sen etten saa koskaan lasta ja pystyinkin elämään sen kanssa ihan hyvin vaikka tietysti suru oli aina tuolla jossain.Minä kuitenkin koin niin että minulla on oikeus elämään,vaikka sitten ilman lastakin,enkä halunnut lähteä inseminaatioita pidemmälle.Lähipiirissä kärsittiin samasta ja hoidot vietiin liiankin pitkälle seurauksineen,senkin vuoksi päätökseni oli ettei tuollainen ole minua varten.Ja minä todella halusin sen lapsen,ihan oikeasti.Halusin luovuttaa ja luovutin.Joka kuukausi kuitenkin petyin,mutta asia ei täysin hallinnut elämääni.Vihdoin 10 vuoden jälkeen yhtäkkiä-olin raskaana!Se oli jotain niin uskomatonta ettei sitä ensin todeksi uskonut.Nyt olen terveen pienen lapsen äiti.Kaikesta huolimatta aina on toivoa,ellei lapsettomuus johdu jostain peruuttamattomasta.Minulta ei edes löytynyt syytä lapsettomuuteen.Se tuntui kamalammalta kuin se että syy löytyy ja sitä pystytään mahdollisesti hoitamaankin.Kyllä olin katkera niille jotka sentään tiesivät mistä johtuu.Mutta ei se odottaminen näköjään lopu yhden lapsen saamiseen,toista pientä jo toivon ja pettymyksiä on tullut.Kiitollinen olen tästä yhdestäkin.Voimia ja toivotaan että asiat joskus ovat hyvin,tavalla tai toisella.

Mä tunnen aika paljon sellaisia joilla on ollu vaikeeta tulla raskaaks ja ei tuo stressaaminen ole ainakaan heitä auttanut! Mutta en väitäkkään että se olisi mitenkään yksinkertaista yhtäkkiä vain lakata yrittämästä..Toivottavasti teillä tärppää.

Hei älä viitti jooko...? Ensinnäkin, jos lapsettomuutta ei ole itse kokenut, sitä ei IKINÄ voi ymmärtää. Vaikka olisit vierestä kattonut rakkaimman läheisesi ponnistuksia saada lapsi, sie et voi IKINÄ ymmärtää, miltä tuntuu kun lasta ei kuulu.
Mie olen nyt ilkeä, mutta sanon kuitenkin, että ne, jotka ovat "lakanneet yrittämästä" ja saaneet sillä raskauden aikaiseksi, eivät ikinä ole lapsettomia olleetkaan... :whistle: Ap:lla on jo lääkkeet ja konstit käytössä, joten jossain on vikaa IHAN OIKEASTI!

Joillekkin ihmisille ei kyllä voi mainita yhtään mistään mitään, heti otetaan itteensä vaikka yrittäisi olla kuinka ystävällinen! Itse olen pikkukeskosen äiti ja olen kyllä saanut kuulla miten yksinkertaista kaikki on jne. Kaikki ei ymmärrä sitä mitä sekin on mutta en silti mene sanomaan siitä päin naamaa kun tiedän että usein tarkoittavat vain hyvää..

Sun varmaan kannattas miettiä miten asiat ilmaiset, kun et itse ole kokenut millaista on olla lapseton. Luulet silti aiheesta tietävän kaiken ja tiedät miltä lapsettomista tuntuu. Tule sitten vasta neuvojasi jakamaan, kun olet saman joutunut kokemaan, kuin lapsettomuudesta kärsivät.

Tuo yrittämisen lopettaminen tarkoitti minun kohdalla sitä, että lähdin opiskelemaan ja jätimme miehen kanssa kahden vuoden yrittämisen jälkeen asian tauolle (seuraavaksi olisi ollut koeputkihedelmöitys) Ehkäisyä en kuitenkaa aloittanut. Hävitin kaikki vauvalehdet, lämpötaulukot yms ja keskityin muihin asioihin. Tästä ei kyllä ollut meille mitään hyötyä sillä lopulta meidän lapsettomuuteen löytyi syy miehen syömästä lääkkeestä, mutta kyllä sitä yrittämistä voi ainakin vähentää, vaikka sekin on rankkaa. Koita nauttia tulevasta kesästä, jospa se olisikin viimeinen ilman lasta!

Mutta jos järjellä miettiin niin ei toi oikein käy järkeen. Raskautuminen on niin monesta asiasta kiinni. Siittiöidin pitää olla 12h tarkkuudella juuri oikeaan aikaan munasolun kanssa tapaamisessa. Jos näin ei ole, niin ei ole yhtään mitään mahdollisuuksia. Ymmärykseeni ei mene se että jos niitä ei edes yritä saada osumaan kohdalleen niin mahdollisuudet paranee.

En olekaan sitä mieltä että se yrittämisen lopettaminen toisi parempaa tulosta, ei ainakaan kuten mainitsin meidän kohdalla. Mutta kun oli aikaisemmin kysymyksiä siitä, kuinka sitä yrittämistä voisi vähentää niin kerroin vain oman tarinan kuinka sain ajatukset pois tästä yhdestä asiasta joka tuli heti herätessä mieleen ja oli viimeisen kun meni nukkumaan, saati miehen kanssa touhutessa...

Pihlis ymmärsin kyllä. Jatkoin vain tohon perään kun oli samaa asiaa :ashamed: Ihanaa kuulla että joillan on lopulta onni käynyt, antaa itsellekin toivoa. Mulla ihan sama tilanne tuossa ajattelussa. Aamulla ensimmäisenä mielessä ja illalla viimeisenä. Viime yönä heräsin jopa keskellä yötä asiaa miettimään. Ja nytkin olen töissä ja palstallahan tässä. Äsken hedelmällisyys sivuilla lueskelemassa. Ihanaa kun joku ymmärtää miltä tuntuu.

just...opettele sinäkin hieman käytöstapoja... Olen minäkin kuule aika paljon joutunut nielemään asioita joita mulle on ehkä hieman tökeröstikkin sanottu tuon keskosuuden osalta...Silti en voi mennä niitä ihmisiä sen takia haukkumaan jne..

Tosiaan joissakin tapauksissa tuo "yrityksen lopettaminen" voi auttaa raskautumisessa, mutta itseäni vaan suunnattomasti ottaa päähän juuri nuo muitten ihmisten NEUVOT siitä, että voisi LAKATA YRITTÄMÄSTÄ :/

Olen itsekin kuullut ihmisistä, jotka ovat pitkän yrittämisen jälkeen tulleet raskaaksi juuri silloin, kun ovat keskittyneet johonkin muuhun asiaan kuin vauvoihin. Mutta kuten jo sanoin, kaikissa tapauksissa tämä stressaamattomuus ei kuitenkaan auta (konkreettinen "vika" jossain muualla kuin päässä/ajatuksissa)...ja silloin mun mielestä on täysin ajattelematonta tulla sanomaan, että "lakatkaa yrittämästä" :/ Mun mielestä ton neuvon sanomisen vois viskata roskapönttöön :D

just...opettele sinäkin hieman käytöstapoja... Olen minäkin kuule aika paljon joutunut nielemään asioita joita mulle on ehkä hieman tökeröstikkin sanottu tuon keskosuuden osalta...Silti en voi mennä niitä ihmisiä sen takia haukkumaan jne..

Et siitä huolimatta näytä itsekkään osaavan käytöstapoja. Lapsettomuutta ja sitä et oot keskosen kanssa joutunut elämään ei voi kyllä verrata millään tavalla. Ilmeisesti vain haluat päästä täällä ihmisiä loukkaamaan noilla sun tökeröillä kirjoituksillasi.

Et siitä huolimatta näytä itsekkään osaavan käytöstapoja. Lapsettomuutta ja sitä et oot keskosen kanssa joutunut elämään ei voi kyllä verrata millään tavalla. Ilmeisesti vain haluat päästä täällä ihmisiä loukkaamaan noilla sun tökeröillä kirjoituksillasi.

Joo ei voikkaan! Et tiedä millaista on pelätä lapsen kuolemaa joka ikinen päivä kun hän makaa teholla! Onko se jotenkin tökerösti kirjoitettu jos toivoo että toisilla tärppäisi... :whistle: mutta miten vaan..

Joo, minäkin tiedän jotan lapsettomuudesta. :( reilut 2 vuotta ollut yritystä takana.
saatii juuri tietää sen verran että miehessä ei ainakaan ole vika, eli minussa sitten.
Seuraavaksi vuorossa aukiolotutkimus kunhan menkat alkais.
Olen samaa mieltä muiden kanssa tuosta "lakatkaa yrittämästä" lausahduksesta, ihan perseestä! |O Ja vain oikeasti lapsettomat voi ymmärtää miltä tuntuu kun ei saa lapsia vaikka mitä tekis.

:hug: Lakatkaa yrittämästä.. Joo helppo sanoa..mutta monesti se juuri silloin tärppää, näin olen kuullut.:)

Peesaan, koska olin itse samassa tilanteessa:) 3 1/2 vuotta meni ja totesin et hitto olkoon sitten. Sain työpaikan ja häät meni sekä häämatka. Nyt olen raskaana. Älkää yrittäkö vaan menkää fiilis pohjalla... Vaikeeta tiedän!!

Joo ei voikkaan! Et tiedä millaista on pelätä lapsen kuolemaa joka ikinen päivä kun hän makaa teholla! Onko se jotenkin tökerösti kirjoitettu jos toivoo että toisilla tärppäisi... :whistle: mutta miten vaan..

siinä ei ole mitään tökeröä, et toivoo et toisella tärppää, mutta kun hoet typerää lakatkaa yrittämästä niin se jo menee yli.. toivon vaan et joskus itse olet samassa tilanteessa ja sulle tullaan hokemaan, et lakkaa yrittämästä niin tärppää

Joo ja jos se "ressaamisen" lopettamisella tulee niin mitä sitä suotta mihinkään hoitoihin menee. Tai jos vaikka on putket tukossa niin kuuntelee vaan rentoutuskasetteja ja käy joogassa niin johan ollaan maha pystyssä!!! Kyllä se munasolu varmaan kaivaa rentoutuskasettien tahtiin sieltä jonkun onkalon mitä pitkin tulee läpi!

Alkuperäinen kirjoittaja s:

siinä ei ole mitään tökeröä, et toivoo et toisella tärppää, mutta kun hoet typerää lakatkaa yrittämästä niin se jo menee yli.. toivon vaan et joskus itse olet samassa tilanteessa ja sulle tullaan hokemaan, et lakkaa yrittämästä niin tärppää

No en ole samassa tilanteessa koskaan ollut enkä luultavasti tule olemaankaan. Olenko mä hokenut jotain.. :whistle: Mutta toivon että lapsettomilla tärppää! Oon nähnyt että vaikeeta se on...niin kuin moni muukin asia tässä maailmassa.

Mä en nyt oikein ymmärrä, että miksi tässä nyt verrataan sitä, kumpi on kauheampaa: se, että on todella vaikeaa tulla raskaaksi vai se, että on keskosen äiti... Miksi näitä asioita pitää toisiinsa verrata??? Molemmat asiat varmasti ovat kovia paikkoja...

Mielestäni nyt tärkeintä olisi se, ettei KENELLEKÄÄN sano tökerösti/ajattelemattomasti, oli kyseessä sitten lapsettomuus tai vaikkapa keskosuus.

Ap:lle paljon tsemppiä! Ja toivon todella, että saatte pikkuisen pian syliinne!

Alkuperäinen kirjoittaja Iuty:
Mä en nyt oikein ymmärrä, että miksi tässä nyt verrataan sitä, kumpi on kauheampaa: se, että on todella vaikeaa tulla raskaaksi vai se, että on keskosen äiti... Miksi näitä asioita pitää toisiinsa verrata??? Molemmat asiat varmasti ovat kovia paikkoja...

Mielestäni nyt tärkeintä olisi se, ettei KENELLEKÄÄN sano tökerösti/ajattelemattomasti, oli kyseessä sitten lapsettomuus tai vaikkapa keskosuus.

Ap:lle paljon tsemppiä! Ja toivon todella, että saatte pikkuisen pian syliinne!

Minä vertasin vain sitä että on itsekkin saanut kuulla paljon kaikkea tökeröä kun on pienen keskosen äiti..koska siitäkään asiasta ei tiedä ennen kuin sen kokee. Mutta silti siitä ei voi mennä toiselle pahasti sanomaan.

Kai se on siitä että se tuntuu niin pahalta kun naiset jotka saa helposti lapsia puhuvat niin kuin tietäisivät miltä se tuntuu. Ja sitten kun tulee aina näitä viisaita neuvoja..

Kun sitä antaisi suurin piirtein mitä tahansa että sen oman pienen saisi ja koittaa ihan kaikkensa. Ja parisuhdetta yrittää pitää kassassa. Ja koittaa olla iloinen niiden puolesta jotka saavat lapsia. Se on vaan niin raastaavaa välillä. Tuntuu oikeesti että miten tätä voi kestää päivästä toiseen... Ja kauanko vielä pitää jaksaa. Ei sitä kuitenkaan pysty koskaan todella luovuttamaan. Sillä aina kun ne menkat alkaisi niin tietäisi ettei taaskaan.

Alkuperäiselle kirjoittajalle tai jollekin muulle kerron, että meillä onnesti, kun tikutettiin ja puuhattiin vähän sen jälkeen eli ei silloin kun tikku näytti ovista. Kropat toimii niin eri tavoin ja meillä tällä tavalla tärppää parhaiten.
Juu ja älkää vaan 'lakatko yrittämästä', mutta yrittäkää löytää iloa elämäänne myös muusta yrityksen ajaksi. Mitään ei saa jos ei ole tavoitteita.

Alkuperäinen kirjoittaja epäperskärpänen:
:hug: Lakatkaa yrittämästä.. Joo helppo sanoa..mutta monesti se juuri silloin tärppää, näin olen kuullut.:)

Tämän neuvon nimeen vannon. Kauan yritettiin tuloksetta, mutta kun lakattiin yrittämästä niin johan tärppäs.

juuri näin!!!
vuosia yritettiin..tuloksetta. heti kun lakattiin yrittämästä tulin raskaaksi,ja nyt jo 3 lasta!!

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Alkuperäinen kirjoittaja epäperskärpänen:

Tämän neuvon nimeen vannon. Kauan yritettiin tuloksetta, mutta kun lakattiin yrittämästä niin johan tärppäs.

juuri näin!!!
vuosia yritettiin..tuloksetta. heti kun lakattiin yrittämästä tulin raskaaksi,ja nyt jo 3 lasta!!

Meillä kävi kans näin "vanhanaikaisesti".
Oikeastaan pakotin vaan itseni hautaamaan koko vauva-asian ja lakkasin lukemasta alan kirjallisuutta ja lehtiä ja nakkasin hiivattiin kaikki ovistikut. Seksiäkin harrasteltiin ilman kalenteria ja kappas vain, ton asian unohtamisen jälkeen meni reilu kuukausi ja jo nappasi.
Se on raivostuttavaa kuunnella tota "lakatkaa yrittämästä"-juttua, mutta kumma juttu, miten monesti se toimii.

Edelleenkään se "yrittämisen lopettaminen" ei auta pätkääkään, jos on todettu elimellinen/hormonaalinen vika jommassa kummassa!!!! Te jotka olette tulleet sillä keinolla raskaaksi, teillä on ollut se vika korvien välissä, meillä taas jalkojen välissä.
Jaksamista kaikille kohtalotovereille! Meillä yli 2 vuotta takana, yksi km, paljon hormonihoitoja ja muutama IUI.

Yhteistyössä