Miksi tavalliset ihmiset käyttää hissiä kauppakeskuksissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
siksi koska jokaiseen kerrokseen ei välttis mene liukuportaita ja mie olen niin vitun laiska että mähöän mieluusti siellä hississä viemässä kaiken tilan.

En liiku Kampissa enkä Stokkalla vaan pikkukaupungin ostoskeskuksessa. Ja käytän toisinaan hissiä, sillä se sijaitsee hieman eri kohdalla kuin liukuportaat. Monesti sillä pääsee huomavasti nopeammin perille kuin kävelemällä liukuportaille. Tosin jos lapset eivät ole mukana, käytän usein hissin vieressä olevia rappusia :-P

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No onpa kamalaa jos joutuu ihan seuraavaa hissiä odottamaan.. se hissi on ihan kaikkia varten, miksi vaunuilla pitäisi olla etuoikeus?

Siksi että niillä ei pääse portaita...?

Minuakin on ap:n tavoin ihmetyttänyt sama asia. Ymmärrän sen Stockalla, Kampissa, mutta monissa muissa paikoissa mennään yksi kerrosväli hissillä! Vanhukset ja liikuntarajoitteiset ymmärrän, en täysin liikuntakykyisiä.

Sillä täysin liikuntakykyisellä voi olla sydänvika, keuhkosairaus, lonkka- tai polvivaivaa tai muuta mitä ei näy päällepäin.

Itse tykkäisin että liukuportaista tehtäisiin liuskamalliset eikä porrasmalliset jolloin niihin pääsisi kätevästi vaunujen ja ostoskärryjenkin kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
No onpa kamalaa jos joutuu ihan seuraavaa hissiä odottamaan.. se hissi on ihan kaikkia varten, miksi vaunuilla pitäisi olla etuoikeus?

Siksi että niillä ei pääse portaita...?

Minuakin on ap:n tavoin ihmetyttänyt sama asia. Ymmärrän sen Stockalla, Kampissa, mutta monissa muissa paikoissa mennään yksi kerrosväli hissillä! Vanhukset ja liikuntarajoitteiset ymmärrän, en täysin liikuntakykyisiä.

Sillä täysin liikuntakykyisellä voi olla sydänvika, keuhkosairaus, lonkka- tai polvivaivaa tai muuta mitä ei näy päällepäin.

Itse tykkäisin että liukuportaista tehtäisiin liuskamalliset eikä porrasmalliset jolloin niihin pääsisi kätevästi vaunujen ja ostoskärryjenkin kanssa.

Mutta eihän liukuportaisaissa tarvi mennä yhtään rappusta ylös tai alas?

Alkuperäinen kirjoittaja +:
Alkuperäinen kirjoittaja ihme aloitus:
Miksi niillä vaunuilla ei voi mennä liukuportaita. Sinä ole käsittääkseni terve? Vai tekeekö vaunut sinusta sairaan jotenkin?

vaarallistaha se on, ja monissa paikoissa kiellettyäkin, ja ihan syystä

Mitä vit....u vaarallista???? Kui???? Miten se voi olla vaarallista? en nyt käsitä. Itse en mielelläni mene sinne hissiin koska se on paljon vaarallisempaa kulkea sillä ku luikuportaissa. Ja kauppakeskuksissa on yleensä sellaiset tasaiset ei niitä rappusmaisia, vai missä hiton vanhassa höskä keskuksessa te oikeen käytte. Johan pitäisi jo pelätä et katto romahtaa jos ei liukuportaisiinkaan voi mennä vaarallisuuden takia. Antakaa mun kaikki kestää :) Uskomatonta. Miten hitossa te olette hengissä ylipäätään ollenkaa?? Hih naurattaa tosiaan tuo vaarallisuus. Oot kyllä aika vitsin murjoja.

Alkuperäinen kirjoittaja mikä tekee ne vaaralliseksi:
Miksi niillä vaunuilla ei voi mennä liukuportaita. Sinä ole käsittääkseni terve? Vai tekeekö vaunut sinusta sairaan jotenkin?

Mitä vit....u vaarallista???? Kui???? Miten se voi olla vaarallista? en nyt käsitä. Itse en mielelläni mene sinne hissiin koska se on paljon vaarallisempaa kulkea sillä ku luikuportaissa. Ja kauppakeskuksissa on yleensä sellaiset tasaiset ei niitä rappusmaisia, vai missä hiton vanhassa höskä keskuksessa te oikeen käytte. Johan pitäisi jo pelätä et katto romahtaa jos ei liukuportaisiinkaan voi mennä vaarallisuuden takia. Antakaa mun kaikki kestää :) Uskomatonta. Miten hitossa te olette hengissä ylipäätään ollenkaa?? Hih naurattaa tosiaan tuo vaarallisuus. Oot kyllä aika vitsin murjoja.

No ainakin täällä kaupungissa on sadan liikkeen kauppakeskuksessa ihan tavalliset liukuportaat joissa voi vaikka horjahtaa ja ote livetä rattaista tai joku edellä oleva voi kaatua. Ja aika usein kuulemma käy niin että portaat pysähtyy yllättäen. Minusta hississä ei ole ainakaan tätä vaaraa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No ainakin täällä kaupungissa on sadan liikkeen kauppakeskuksessa ihan tavalliset liukuportaat joissa voi vaikka horjahtaa ja ote livetä rattaista tai joku edellä oleva voi kaatua. Ja aika usein kuulemma käy niin että portaat pysähtyy yllättäen. Minusta hississä ei ole ainakaan tätä vaaraa.

Jeps.Ja ainakin keskustan Stockmannilla on vaan niitä porrasmallisia liukuportaita.Ei siis luiskia kuten monessa paikkaa.

Kaikissa suosituksissa sekä useimpien lastenvaunujen käyttöohjeissa kielletään vaunujen kuljettaminen rullaportaissa turvallisuussyistä. Se on taas eri asia, että kyllä ne hissit on tarkoitettu kaikille ihmisille.

Liukuportaisiin ei saa tuoda lastenvaunuja, eikö se ole ihan selvää? Eihän Rautatientorin metroasemallekaan saanut tulla vaunujen kanssa kun sen vesivahingon jälkeen hissit olivat poissa käytöstä. Ja älkää hitto tulko niiden vaunujen kanssa liukuportaisiin ihan senkään takia, että kun se vasen kaista pitäisi pitää vapaana niille "kiireisille" (vaunujen vierestä ei paljoa kävellä).

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Esim. Kampin keskuksessa on kuusi kerrosta, joten hissillä pääsee paljon kätevämmin ylös kuin liukuportaita pitkin menemällä. On ihan oma päätös tuoda se skidi kauppakeskukseen, joten ihan rauhassa voi kärsiä hissijonossa.

Lapselliset ei saa shoppailla eikä lasten vaatteita tarvitse sovittaa?

Alkuperäinen kirjoittaja s:

Olen kampissa odottanut vartin hissiä itkevän vauvan kanssa.

Miksi odotit. Eikö ole tyhmää huudattaa lasta vartin sen takia että pääset hissiin. Vinkki ;) seuraavaan kertaan. Ota vauva kainaloon ja hyssyttele hiljaiseksi tai mene lähimmälle penkille ja anna lapselle ruokaa ( siis jos et imetä eli vai pullosta. Mikään ei ole kamalampaa ku paljaat tissit kauppakeskuksessa ) ja kun lapsi tyytyväinen niin sitten hissiin, eiköhän se ole jo sit sinun käytettävissä. Tai sit jäät kotiin huudattamaan kakaraasi

Nii tosiaan vähän väliähän ihmiset rappusissa rynäsevät, sitä kannattaa tosiaan pelätä. Mitä jos siellä hississä joku kaatuu kans? On se liian vaarallista käyttää kumpaakaan joten ei kannatta käysä ku merketeissa

Tulee vähän sellainen olo että ne tavalliset ihmiset on nyt niitä etuoikeutettuja?

KUKAAN (paitsi liikuntavammainen tai huonokuntoinen vanhus) ei ole "etuoikeutettu" jonkun helkkarin hissin käyttöön, et edes sinä. Ihan yhtälailla sitä hissiä saa kaikki käyttää.

Eli ap:n mielestä on olemassa kahdenlaisia ihmisiä, äitejä ja tavallisia ihmisiä?
Joo, kertoo mulle kaiken tarvittavan ap:sta.
Ja jatkossakin aion käyttää hissejä ihan niin paljon kuin mua huvittaa. En helvetti soikoon suostu siihen että äidit pitää itseään jotenkin parempina.

:D kaikesta sitä väänneetään.

Ainoa mitä toivon, on, että hissillä kulkijat eivät harrasta "sightseeing":ä eli hissisurffailua. JOs hissi menee alas ja sinä haluat ylös, ODOTA sitä seuraavaa hissiä. Tosin lähinnä mummot huristelevat ensin pohjakerrokseen ja sitten vasta sinne ylös, minne ovat alun perin menossa.

Kuka on terve ja kuka sairas? Voi vide, jääkää hyökkäysvaunuinenne kotiin, kuka teitä käski valloittamaan ostarit ja vielä luokittelemaan ihmiset hisseissäkin???

Mä käytän liukuportaita aina, kun vaan mahdollista. Pääsee yleensä nopeammin kuin odottelemalla hissiä, johon ei välttämättä edes mahdu. Mutta jos hissi on lähempänä kuin liukuportaat ja mulla polvet tosi kipeät, menen hissillä. Otsassani ei lue, että mulla on nivelreuma, joten ulkopuolisten silmin kuulun varmaan niihin tavallisiin ihmisiin.

vaunuilla kulkeminen liukuportaissa on kaikissa turvallisuusohjeissa KIELLETTY! miten tämä voi olla epäselvää jollekulle??? Olen muuten itse ollut näkemässä kun rattaat jäivät kiinni likuportaissa ja kellahtivat ympäri. Onneksi lapsi oli turvavöillä kiinni ja sivulliset auttoivat nopeasti. Toisen kerran olen nähnyt kun vaunut kaatuivat metron korkeissa liukuportaissa ja useampi ihminen kaatui ajattelemattoman vanhemman takia :(

Alkuperäinen kirjoittaja w:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Esim. Kampin keskuksessa on kuusi kerrosta, joten hissillä pääsee paljon kätevämmin ylös kuin liukuportaita pitkin menemällä. On ihan oma päätös tuoda se skidi kauppakeskukseen, joten ihan rauhassa voi kärsiä hissijonossa.

Lapselliset ei saa shoppailla eikä lasten vaatteita tarvitse sovittaa?

Saa shoppailla, mutta miksi valittaa siitä että muutkin ihmiset niin tekee. Toistaiseksi kaikilla on oikeus käyttää hissejä, oli lapsia mukana tai ei.

Yhteistyössä