Miksi te jotkut suorastaan halveksitte avoliittoa? Eihän se teille kuulu onko muut avo- vai avioliitossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hämmästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26776175]MIstä näitä tyhmiä avauksia oikein sikiää. Ja millä perusteella niin usein väitetään joidenkin vihaavan, halveksuvan, syrjivän jne. Taitaa olla aika heikko itsetunto joillakin, kun tällaisia avauksia jatkuvasti tänne tulee. Ja en ole edes todennut uskovaisten halveksivan avoliitossa eläviä. He ovat vain järjestäneet elämänsä yleensä avioliiton muotoon. Mutta halveksunta...???[/QUOTE]

Kannattaa vähän tarkemmin lukea täällä palstalla aiheeseen liittyviä kirjoituksia niin tajuat mistä tämä mun aloitus kumpuaa. Tämä on mun ainoa tällainen aloitus joten miten mä niitä jatkuvasti tekisin? Muiden vastaaville aloituksille en voi mitään.

Mun itsetunnossa ei ole mitään vikaa enkä mä edes kirjoittanut mikä mun parisuhdetilanteeni on. :)

[QUOTE="jäämies";26776209]Toki. En osaa kyllä sanoa ajaisiko se täysin saman asian kuin periminen.

Miksi elää pitkään avoliitossa, kun liiton voi virallistaa avioliitoksi ja turvata myös lailla määrätyt oikeutensa? Miksi avioliitto on se mörkö?[/QUOTE]

Ja tuskin kummankaan kuoleman jälkeen ongelmia on. Omaisuutta ei juurikaan ole ja lapset perivät. Mutta ovat niin hyväluonteisia, etteivät vanhempiaan kerjuulle laita.

Avoliitossa olemme siksi, koska mieheni ryyppäsi niin paljon nuorempana, etten suostunut kun hän kosi monta kertaa.Sitten kun ryyppääminen loppui, olisin suostunut, mutta enää ei kosintaa tullut.

[QUOTE="vieras";26778129]Itse lähinnä ihmettelen, jos avioliittoon ei millään voida mennä... mikä mättää? Sitoutumiskammo?[/QUOTE]

Juuri tuollaista asennetta mä tarkoitan. Miksi ihmeessä olisi sitoutumiskammoinen jos ei vain huvita mennä naimisiin? Ei koe avioliittoa tärkeäksi?

Miten voit toisten puolesta sanoa ovatko he sitoutuneita suhteessaan vai ei? Jotkut menevät naimisiin, mutta eivät he silti ole sitoutuneita ja uskollisia. Jotkut taas sitoutuvat heti siitä päivästä lähtien kun seurustelu alkaa.

[QUOTE="vieras";26778129]Itse lähinnä ihmettelen, jos avioliittoon ei millään voida mennä... mikä mättää? Sitoutumiskammo?[/QUOTE]

ettei meidän tarvi saada tähän suhteeseen papin aamenia tai tuomareitten pölinöita, se toimii ilman niitäkin.
Ja hyvin toimiikin.

[QUOTE="a p";26778146]Juuri tuollaista asennetta mä tarkoitan. Miksi ihmeessä olisi sitoutumiskammoinen jos ei vain huvita mennä naimisiin? Ei koe avioliittoa tärkeäksi?

Miten voit toisten puolesta sanoa ovatko he sitoutuneita suhteessaan vai ei? Jotkut menevät naimisiin, mutta eivät he silti ole sitoutuneita ja uskollisia. Jotkut taas sitoutuvat heti siitä päivästä lähtien kun seurustelu alkaa.[/QUOTE]

Huvittaa hankkia lapset ja omistusasunto, mutta ei huvita mennä naimisiin?

[QUOTE="vieras";26778178]Huvittaa hankkia lapset ja omistusasunto, mutta ei huvita mennä naimisiin?[/QUOTE]

Miksi kaikkien pitäisi haluta naimisiin? Mikä pakko se avioliitto muka on?

[QUOTE="a p";26778195]Miksi kaikkien pitäisi haluta naimisiin? Mikä pakko se avioliitto muka on?[/QUOTE]

Tällä palstalla moni nainen haluaisi naimisiin, mutta jostain syystä mies ei halua. Sitten kyseenalaistetaan koko instituutio ihan turhana...

[QUOTE="vieras";26778760]Miksi?[/QUOTE]

Ei ole meidän tapa elää parisuhdetta.

Mitään erityistä intohimoa ei kummallakaan ole myöskään vastusta kyseistä instituutiota sinänsä - eli ei haittaa, että se on olemassa ja että joku muu pariskunta menee naimisiin - mutta omalla kohdalla se ei ole kiinnostava vaihtoehto. Ei kai siihen sen kummempaa syytä ole.

Minä en halveksi ketään, mutta vähän ihmettelen ihmisiä jotka kuvittelevat omaavansa ainoan oikean mielipiteen jossakin asiassa, ja halveksivat toisella tavalla ajattelevia. Kun absoluuttista totuutta on hyvin harvassa asiassa.

Yhteistyössä