Miksi te yh-äidit ette laita rahaa tilille pahan päivän varalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Jos ei vaikka ole sitä ylimääräistä?

Kaikki menee jos käyttää. Uskon, että aina pitäisi muutama euro jäädä säästöön jos oikein tarkkailee menojaan. Joskus kannattaa miettiä, pitääkö esim asumisesta tinkiä.

Mutta yleensähän sitä sitten ostetaan lohduketta tai jotain muuta ja sinne menevät säästöt. Vaikkapa karkkiin. Pitää olla itsekuria, jos on raha-asiat kuralla.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
miten yh-äitiys liittyy siihen onko rahaa säästössä vai ei :o
Mä meinasin kysyä ihan samaa.

Se on viittaus 10e:n keskusteluun vissiin?
Niin mä ai yh-äiti, tai päinvastoin, että jos on persaukinen niin on yh-äiti.

Tulipa epäselvästi kirjoitettua.

:snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Eiköhän jokainen hoida omat asiansa niinkuin parhaakseen katsoo, niin myös sinä....eikö niin?

Ei muuten ole sama kuinka itse kukin hoitaa raha-asiansa. Ne jotka eivät sitä osaa käyvät yhteisellä kukkarolla.

Sun ap kannattais kokeilla elää samoilla menoilla ja tuloilla kuin joku pienituloinen yh-äiti.
Ja sitten voidaan keskustella mikset laita rahaa säästöön pahanpäivän varalle.

Muistan vieläkin hyvin miltä tuntui maksaa omasta mukamas hyvästä palkasta tarhamaksut ja täydet vuokrat...tai joo sain mä joku 30e asumistukea hetken aikaa...ja sitten vielä siihen päälle yhden kusipään jättämät lainat. Niin siinä kohden kun ois voinut laittaa sen 5e säästöön niin en laittanu en...vaan ostin limua ja suklaata jolla herkuttelin muksun kanssa. Muuhun ylimääräiseen herkutteluun ei ollut varaa.

Eiköhän jokainen hoida omat asiansa niinkuin parhaakseen katsoo, niin myös sinä....eikö niin?

No näköjään ei kun näitä avauksia lukee. Juuri täällä joku ilmoitti että ei ole rahaa ruokaa ja lapsilisät tulee vasta huomenna.

Ai miten niin yh on automaattisesti työtön ja käyttää päivärahansa miten sattuu? Tai ei osaa käyttää rahaa?
Kun rahaa on vähän, sitä on vähän. Tietyt menot on kuitenkin pakko hoitaa. Vuokra on maksettava - ja sitä on maksettavana, vaikka saisikin asumistuen.

MOni yh on ihan työssäkäyvä. Palkka on se mikä on ja siitä ne menot maksetaan.

Kun vuokran, ruuan, sähkön, vakuutuslaskun, kännykän, nettiliittymän, lapsen tarhamaksun tai harrastemaksun jälkeen maksaa vielä työmatkaan menevät kulut .. ei aina kovin paljoa välttämättä jää sinne säästöön laitettavaksi.

Hyvin moni pienipalkkainen, ei-yh, elää samoin. "kädestä suuhun".
Liikkumavaraa pitäisi aina olla tilillä, mutta jos ei ole, niin ei ole. Ja sitten kun tulee se yllättävä meno, että on pakko ostaa jotain, lääke, lääkärireissu tms., niin sieltä se löysä raha on sitten otettu tililtä ja sen takaisin säästäminen on oma aikansa.

Minä en ole yh.
Olen naimisissa, kotihoidontuella ja mies töissä. Mitään ei jää säästöön.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:

No näköjään ei kun näitä avauksia lukee. Juuri täällä joku ilmoitti että ei ole rahaa ruokaa ja lapsilisät tulee vasta huomenna.

No yksi tapaus sinne tai tänne...ei pidä silti yleistää.

No kaikilla ei oo varaa laittaa rahaa säästöön, esim. mulla, vaikken yh-äiti olekaan... Tasan tarkkaan menee jokainen penni ruokaan ja laskuihin, eipä ostella mitään turhuuksia.

Yhteistyössä