Miksi teille joillekin on ylpeilynaihe se, että ei juo juhannuksena tai muina pyhinä?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Tuli vain mieleen tuosta yhdestä ketjusta jossa kysyttiin ketkä ei juo juhannuksena.

Siis saahan olla ylpeä, mutta vähän ihmettelen, että miksi siitä pitää olla ylpeä? Mitkä on teidän syyt siihen, että olet tuon takia ylpeä?

Kun mä en osaa tuota oikeen pitää minään ylpeilynaiheena vaan se vain on niin, että kaikki ei juo. Ei sen kummallisempi juttu.

Muoks. siis siinä yhdessä ketjussa joku kertoi olevansa ylpeä juomattomuudestaan joten siitä tämä alootus. Ei siitä, että joku vain kertoo ettei juo.

Jos ei ole kovasti muuta millä ylpeillä? Pitää alkoholia syntinä ja kaiken pahan alkuja ja juurena ja siitä nauttivat ovat pahoilaiselle sormensa ojentaneita ja syntiin langenneita ;)

Saattaa olla että otan, voinpa olla ottamattakin

Siis oliko joku siinä ketjussa erikseen ylpeä, vai onko tää joku yleinen kysymys?

Mä siis ilmoitin siinä että en juo. Kyllä mä tietyllä tapaa olen siitä ylpeä (koska niin moni silloin ottaa ja mä osaan olla ottamatta), mutta ei se sinänsä mikään sen kummoisempi ylpeilyn aihe mulle henk. koht. ole koska ei mun tee vaikeaa olla juomatta.

Miten sen nyt selittäisi...siis toki mä olen ylpeä siitä että mun ei pidä juoda koska "kuuluu" juoda vaan mä teen siten miten haluan, eli en juo. Mutta vastaavasti mä olen ihan helkutin ylpeä siitä, että olen saanut yli 10 kiloa painoa pois, koska se on ollut mulle vaikeaa ja tunnen siis saavuttaneeni jotakin.

joku voi olla ylpeä, vaikka sen takia, että yleensä on viinaa kulunut liikaakin ja nyt saa todistettua itselleen, että voi olla myös ilman.
Useimmat taitaa kuitenkin olla ylpeitä vaan sen takia, että pitävät itseään parempina ihmisinä.
No anyway, on se kuitenkin tässä iässä vähemmän typerä ylpeyden aihe, kuin se, että on niin kännissä, ettei nimeään muista.

Olen yksinkertaisesti ylpeä raittiudestani. En näe mitään ylpeilynaihetta etenkään kännäämisessä, että ennemminkin raittiudessa.
Ja molemmat olen kokeillut, ryypiskelyn ja raittiuden. Olen kyllä ylpeä, että selvisin niinkin hienosti jonkin sortin päihdeongelmista.
Ja ei, en ole mihinkään ketjuun mitään vastaillut että siitä en osaa mtn sanoa.

mua taas ihmetyttää, että sen totaalikieltäytymisen vastakohta on aina perslärvit.. että jos en ilmoittaudu pinoon jossa on ne jotka ei juo ollenkaan, niin juon sitten kaksinkäsin jussina?
ei, vaan voin ottaa esim lasin viiniä ruualla ja yhden siiderin saunan jällkeen....

Niin kai se juomattomuus pitäisi olla ihan tavallista, normaalia, mukavaa tai jotain. En minäkään tuota ylpeilyä ymmärrä. Tai no ymmärrän, jos ylpeilijä on ex-juoppo.

Tai sitten pitää jollain tapaa pönkittää tätä "olen hyvä äiti"- tunnetta toisten kustannuksella. Että jos sinä sen kaljasi juot, et ole yhtä hyvä vanhempi kuin minä.

Niin no, en mä nyt yritä itse mitenkään ylpeillä asialla. Enkä mua edes ylpistytä se.

Mutta kyllä mä ihmettelen, miksi niin moni juo vaikka alkoholin käytöllä on usein ikävät seuraukset. Ei toki kaikissa piireissä. Kyllä mä kunnioitan ihmistä joka ei tarvitse alkoholia (kännejä ) parantamaan elämäänsä vaan nauttii siitä raittiina. Samaa sanon tupakasta. Joillekin on itsestäänselvyys olla juomatta/tupakoimatta, mutta joillain se jostain syystä vetää puoleensa. Mä kunnioitan ihmistä joka pystyy olemaan tekemättä asioita joita haluaisi, mutta joiden tietää olevan pahasta.

No, mulla on toki myös niin surkeita kokemuksia alkoholisteista, ettei vaan huvita katella sitä touhua.

Alkuperäinen kirjoittaja Blushing:
Niin no, en mä nyt yritä itse mitenkään ylpeillä asialla. Enkä mua edes ylpistytä se.

Mutta kyllä mä ihmettelen, miksi niin moni juo vaikka alkoholin käytöllä on usein ikävät seuraukset. Ei toki kaikissa piireissä. Kyllä mä kunnioitan ihmistä joka ei tarvitse alkoholia (kännejä ) parantamaan elämäänsä vaan nauttii siitä raittiina. Samaa sanon tupakasta. Joillekin on itsestäänselvyys olla juomatta/tupakoimatta, mutta joillain se jostain syystä vetää puoleensa. Mä kunnioitan ihmistä joka pystyy olemaan tekemättä asioita joita haluaisi, mutta joiden tietää olevan pahasta.

No, mulla on toki myös niin surkeita kokemuksia alkoholisteista, ettei vaan huvita katella sitä touhua.

Mitä tarkoittaa auspai- penska?

viina ei saa aikaan kuin pahaa ja mä oon ainakin ylpeä siitä että meidän lapset ei koskaan tuu näkemään yhtäkään alkoholia sisältävää pulloa meidän taloudessa eivätkä myöskään yhtäkään alkoholia ottanutta ihmistä. T. alkoholistin lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mua taas ihmetyttää, että sen totaalikieltäytymisen vastakohta on aina perslärvit.. että jos en ilmoittaudu pinoon jossa on ne jotka ei juo ollenkaan, niin juon sitten kaksinkäsin jussina?
ei, vaan voin ottaa esim lasin viiniä ruualla ja yhden siiderin saunan jällkeen....

Tämä on muuten totta. Jotkut ei tajua sitä, että välimuotojakin on.

Australianpaimenkoiran pentua. Vois tietty vaihtaa vähän selkeämpään ilmaisuun :xmas:

Auspai=australianpaimenkoira
penska= pentu

Näin luulisin :)

Alkuperäinen kirjoittaja chef:

Auspai=australianpaimenkoira
penska= pentu

Näin luulisin :)

Juu kyllä :D Ei ole kyllä mitään muistikuvaa miksi olen lisännyt sen noin tonne profiiliin... Enpä taas tullut ajatelleeksi millä palstalla ollaan... No nyt sekin on vaihdettu.

Alkuperäinen kirjoittaja anna:
haluan antaa hyvän esimerkin lapsilleni..

Tää on just tyypillinen kommentti.

Mun mielestä saunaolut on ihan ok, samoin viiniä ruuan kanssa vaikka olisi lapsia.
Se on paras esimerkki koska tosiasia on että kaikkia lapsia/nuoria alkaa alkoholi kiehtoa jossain iässä.

Yhteistyössä