V
vieras
Vieras
Tyttö on vain 4 v., eikös kaikki sen ikäiset ole suloisia höpöttäjiä? Miksen minä voi tykätä siitä. Se kuitenkin leikkii mun oman lapseni kanssa. Ärsyttää, koska tytöllä ei ole tapoja, ei osaa sanoa heitä eikä kiitosta, vaan katsoo alta silmäkulmain uhmakkaasti, ja voi jopa tiuskaista jotain rumaa. Tulee pihalle leikkimään kun olemme ulkona, levittelee kasvipenkeistä mullat ympäri kiveyksiä ja terassia. Äitinsä hymistelee, että lähetähän kotiin jos se on teillä vaivana. Äitiä ei siis kiinnosta katsoa lapsensa perään, on kolme muuta alle kouluikäistä kotona. Kiusaa pienempiään, tönii ja ottaa lelut. Mrrr... Opettaa mun lapselle olemaan uhmakas minulle, kun kiellän omaa, niin tämä kuiskii jo selän takana, että älä kuuntele tee vain näin ja näin. Tänään unohtui takaovi auki, ja tyttö oli mennyt ovesta sisälle ja leikkinyt mun pojan leikkihuoneessa, lelut olivat levällään lattialla. Siis meidän postilaatikostakin on käynyt hakemassa kirjeen tossa yhtenä päivänä ja heitteli ne pihalle. Äitinsä ei osaa sanoa mitään, voi voi mitä se nyt taas, se on semmonen hulivili, etkös ookkiin Janica pikkunen.... Onko minussa vika... On mulla omakin elämä, enkä viitsis naapurin lasta olla kieltämässä koko ajan.