Miksi tuo naapurin lapsi ärsyttää minua niin kovasti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tyttö on vain 4 v., eikös kaikki sen ikäiset ole suloisia höpöttäjiä? Miksen minä voi tykätä siitä. Se kuitenkin leikkii mun oman lapseni kanssa. Ärsyttää, koska tytöllä ei ole tapoja, ei osaa sanoa heitä eikä kiitosta, vaan katsoo alta silmäkulmain uhmakkaasti, ja voi jopa tiuskaista jotain rumaa. Tulee pihalle leikkimään kun olemme ulkona, levittelee kasvipenkeistä mullat ympäri kiveyksiä ja terassia. Äitinsä hymistelee, että lähetähän kotiin jos se on teillä vaivana. Äitiä ei siis kiinnosta katsoa lapsensa perään, on kolme muuta alle kouluikäistä kotona. Kiusaa pienempiään, tönii ja ottaa lelut. Mrrr... Opettaa mun lapselle olemaan uhmakas minulle, kun kiellän omaa, niin tämä kuiskii jo selän takana, että älä kuuntele tee vain näin ja näin. Tänään unohtui takaovi auki, ja tyttö oli mennyt ovesta sisälle ja leikkinyt mun pojan leikkihuoneessa, lelut olivat levällään lattialla. Siis meidän postilaatikostakin on käynyt hakemassa kirjeen tossa yhtenä päivänä ja heitteli ne pihalle. Äitinsä ei osaa sanoa mitään, voi voi mitä se nyt taas, se on semmonen hulivili, etkös ookkiin Janica pikkunen.... Onko minussa vika... On mulla omakin elämä, enkä viitsis naapurin lasta olla kieltämässä koko ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja erq:
sellaista se oli ku oli vaan yks hellantelttu. omassa ei ollut mittää vikkaa koskaan mut ne muut rupinenät,yööök

Ehkä minunkin käyttäytyisi kuin joku villi apina, jos en olisi pitämässä silmällä, ja kieltämässä. Ihan sama miten ne omalla pihallaan leikkii, mutta ottaa vähän päähän jos eivät kielloista huolimatta osaa leikkiä nätisti meidän pihalla. Joten nyt päätin, että lähtee meidän pihalelut sitten lukkojen taakse illalla tai kun mennään ulos. Ehkä loppuu meidän pihaan tulo sitten. Tai kiellän mun lasta leikkimästä sen kauhukakaran kanssa.

Meilläkin naapuri mielellään lähettää hellantelttunsa ulos "itsekseen" leikkimään, kun näkee että sinne tulee joku muua pihan äideistä/isistä lastensa kanssa!

Raivostuttavaa!

...ja jos nämä lapset osaisivat käyttäytyä, mutta kun aina ovat muita kiusaamassa ja paikkoja sotkemassa jne jne.

Heidän äidille erehdyin pariin kertaan lastensa tekemisistä mainitsemaan sillä seuraksella, että haukkui minut alimpaan helvettiin emmekä enää ole väleissä.

Siis onko nelivuotias omiin nimiinsä pihalla ja teillä? Asutteko rivitalossa? Kyllä ton ikänen vielä tarvii peräänkatsojan ja opastusta. Ja kuka muu se ois ku oma vanhempi! Eri juttu jos sovitte silloin tällöin et on teillä ja sä katot.

Alkuperäinen kirjoittaja erq:
sellaista se oli ku oli vaan yks hellantelttu. omassa ei ollut mittää vikkaa koskaan mut ne muut rupinenät,yööök

Minulla on kolme alle kouluikäistä lasta. Vihaan silti tuollaista käytöstä lapsilta, ja aikuisilta.

Mun siskon poika töpeksi jotain naapurissa, niin sille pistettiin naapurin toimesta kuukauden porttis. Eli pihalle ei saanu tulla eikä sisälle. Naapurinlasten kanssa kyllä sai leikkiä. Tosin siskon poika oli silloin 7 vee et vähän vanhempi. Sano sille kakaralle ettei tänne ole tulemista jos ei osata käyttäytyä ja heitä joka kerta pois ku ei tottele. Varmasti oppii...

Joo, mutta meidän naapurin neljä vee, on viikonloppu aamuisin yhdeksältä meidän oven takana hakemassa tuota 6,5v ulos.. aina omin päin pihalla (omakotitalo alue).
Saattaa kävellä ilman lupaa meidän jääkaapille, tai pyytää tyttöä kaivamaan meidän pakasteesta jätskiä.. Jos meidän tyttö ei tee niinku tää neiti "käskee" niin suuttuu, suuttuu myös jos ei pääse meille leikkimään.. (mä en todellakaan halua edes tyttöä meille, kun ei sillä koskaan ole lupáa). Eikä tuota tyttöä kukaan koskaan kaipaa, saattaa tunteja olla ilman vanhempia pihalla..
Tytöllä ei ole minkäänlaisia tapoja, haukkuu muita lapsia, ja miten noin pieni voikin olla noin ilkeä?
Äitinsä ei ilmeisestikkään yhtään välitä, ihmekkös tuo jos lapsi oireilee..

Alkuperäinen kirjoittaja Täh:
Siis onko nelivuotias omiin nimiinsä pihalla ja teillä? Asutteko rivitalossa? Kyllä ton ikänen vielä tarvii peräänkatsojan ja opastusta. Ja kuka muu se ois ku oma vanhempi! Eri juttu jos sovitte silloin tällöin et on teillä ja sä katot.

Joo, rivitaloja. Pienrivitalo, joten kolme asuntoa vaan tässä. Aidattu kuitenkin on, mutta heidän aitansa ja portti on rikki joten sieltä ne vipeltää meidän puolelle. Itse asiassa tämä nelivuotias ja pienempi sisarus useimmiten, mutta se pikkuinen on melko kiltti tapaus. Hassua sinänsä kun niiden mukana tulee 2 villiä kissanpentua myös. Tehotuhoryhmä laskeutuu. En päästä omaani niiden puolelle, koska niiden piha on vaarallinen, ei ole siivottu ja kaikenlaista roinaa siellä. Näissä on isot takapihat. Meille saa tulla (tai no sai tulla...) kun oma lapsi on ulkona, mutta en tiedä. Ei tän äidin kanssa voi mitään sopia oikein, koska heillä on eri säännöt kuin meillä. Tyyliin ulos saa juosta ilman kenkiä ja mennä naapurin takapihalle sotkemaan. Mutta joo, purnaan lapsesta joten minkäs sille voi. Omistusasuntoja myös, joten ei ne taida edes muuttaa hyvin äkkiä.

Aika ikävää. Meillä vähän (hyvin vähän siis) sama tilanne. Tässä pörrää pari nelivuotiasta aika paljon ilman vanhempia. Ei ne mitään kauhean pahaa tee, kantaa hiekkaa nurmikolle, repii tuohta puista, rimpuilee vaarallisesti mattotelineissä jne ja kun koittaa kieltää niin eipä ne paljon usko. Sikäli tilanteemme on hyvä teihin verrattuna, että näiden vanhemmat on asiallisia joten suhtautuminen on asiallista jos jostain sanoo. Tosin toivois että omat vanhemmat ois enemmän "opettamassa" mikä on soveliasta ja mikä ei. Mut siitä olen tyytyväinen ettei niiden vanhemmat tykkää huonoa siitä kun niiden lapsia "ojentaa".

Yhteistyössä