Miksi vaipat vuotaa jatkuvasti yli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kutku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kutku

Aktiivinen jäsen
01.01.2005
3 145
0
36
2-vuotiaan vaippa tuli taas toissayönä yli, oli niin täynnä kun vain olla voi.

Viime yönä tuli sitten 4-vuotiaan vaippa yli, oli täynnä edestä ja keskeltä, takaa kuivahko. Oli vissiin kylellään viimeset lirut lirauttanu.

Meillä on ollu Lidlin vaippoja, muumejaki vissiin, dailyt, liberon tavallisia ja liberon housuvaippoja, pampersin housuvaippoja. Nytkin koko on tuolla 11,5 kilosella 13-20, ja tuolla vajaa 18 kilosella 16-26 eikä ne riitä. Ja pienempiäkin kokoja kokeiltu, ettei sitten vaan noi ole muuten liian isoja ja sen vuoksi vuoda yli.

Lapset ei juo mitenkään erikoisen paljon iltasin, normaali iltapala ja puolilasia/lasi maitoa/vettä. Aina käytetään pissalla ennen nukkumaan menoa. Pissalle käsketään heti aamusta. Joskus on vaippaaki yöllä vaihdettu ja silti ollu ihan litimärkä. 4-vuotiaan vaippa tuli joku aika sitten yli ja oli niin täysi, että kun sen otti pois niin siitä valu vettä. Tää ongelma on molempien lasten kohalla... Kestovaippojakin joskus käytettiin pitkän aikaa, mutta niistäki sai tehä niin julmettuja paketteja, jotta ei olis vuotanu, että ei mitään järkeä... Ja silti nekin välillä vuoti.

Liberolla näytti olevan jotain yövaippojakin, aika kalliita. Niitäkö nyt pitää sitten kokeilla?

hmmm. oon kuullu et kun muu ei auta niin porukka on kokeillu taskuvaippoja ja siihen viel villikset päälle, pysyy sänky kuivana.
meilä oli jo vuodenikäsenä tuo ongelma ettei mikään kaupan vaippa pitänyt yöllä, siksipä siirryimme taskuvaippoihin. tarpeeksi iso ja ja pahimpana kautena oli jopa 14kerrosta froteeta, onhan se muhkea paketti, mutta saipahan lapsi nukkua rauhassa yön ilman että sänky kastui..

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
hmmm. oon kuullu et kun muu ei auta niin porukka on kokeillu taskuvaippoja ja siihen viel villikset päälle, pysyy sänky kuivana.
meilä oli jo vuodenikäsenä tuo ongelma ettei mikään kaupan vaippa pitänyt yöllä, siksipä siirryimme taskuvaippoihin. tarpeeksi iso ja ja pahimpana kautena oli jopa 14kerrosta froteeta, onhan se muhkea paketti, mutta saipahan lapsi nukkua rauhassa yön ilman että sänky kastui..

Meilläki lasten vaippapaketti yöllä oli niin iso, että oli ihan hankala sillä kävellä. Ja kun tuntuu, että se ei riitä se pelkkä haarojen välissä oleva imu vaan sitä pitäs laittaa sivutki täyteen, jotta se kestäs. Meillä oli muotoon ommeltu froteevaippa ja lisäimuja ihan kauheesti, mutta kun niitä lisäimujakin piti jo alkaa laittamaan froteevaipan ulkopuolellekin, kun se sisus ei vetäny tarpeeksi (jäi sitten haaroista löysälle ja vuoti). Tuohon kestovaippahommaan yöllä en jaksas enää edes lähteä, myös se haju oli niiden kanssa ihan hirveetä, me kun ei kaikista yrityksistä huolimatta saatu sitä hajua poistumaan. Ekojen pissojen jälkeen yövaipat haisi ihan hirveelle ja sitä myöten koko huone.

tuo on muuten jännä miten jotkut imut haisee ihan :$ ite oon ollu tyytyväinen tuohon bambufroteeseen, imukyky on 20%? parempi ku tavan froteessa, seuraavana ostan mikrokuitufroteeta jos sais viel ohkasemman paketin tehtyä.

toisaalta jos vaippa olisi hiukan leveämpi haaroista niin täytettäkin mahtuisi paremmin sisään.. *pohtii*

Meilläkin oli jotain hamppua (haisee) ja bambu juttua, en enää tarkalleen muista että mitä. Noi froteet on oikeestaan pahimpia yövaippoina, ne tahtoo haiskahtaa. Mulla ei riitä energia siihen kestovaippahommaan (yö ) enää, silmät vuotaen ja kirvellen sai niitä huudella PITKÄÄN aina altaassa kylmällä vedellä yön jäljilä, sen verran haisi pahalle ku olis jonku orihevosen pilttuuta siivoamassa... :ashamed: Kädet kuivu (ja mulla vielä atooppinen iho) ja vettä kulu ihan hirveesti.

Alkuperäinen kirjoittaja kutku:
Meilläkin oli jotain hamppua (haisee) ja bambu juttua, en enää tarkalleen muista että mitä. Noi froteet on oikeestaan pahimpia yövaippoina, ne tahtoo haiskahtaa. Mulla ei riitä energia siihen kestovaippahommaan (yö ) enää, silmät vuotaen ja kirvellen sai niitä huudella PITKÄÄN aina altaassa kylmällä vedellä yön jäljilä, sen verran haisi pahalle ku olis jonku orihevosen pilttuuta siivoamassa... :ashamed: Kädet kuivu (ja mulla vielä atooppinen iho) ja vettä kulu ihan hirveesti.

tiedän tasan mitä tarkotat, mulla oli yhtä froteeta minkä jouduin nakkaamaan mäkeen kun siitä ei saanu sitä hajua pois edes etikalla, olipas herätys kun jätkä tunki peränsä naaman lähistölle |O
Mut joo, oikeesti en osaa neuvoo, kunhan koitan sun kaverina pohtia :laugh:
Meillä ei oo yli vuoteen käytetty kertiksiä niin en edes osaa ehdottaa mitään, meillä kun poika saa kertiksistä pippelitulehduksen :kieh:

Mustaki tuntu ihan oudolta mennä vaippahyllylle. Sormi suussa mietin, että mitähän sitä kokeilis, kun ei ollu pitkään aikaan mitään kokeillu. Nyt varmaan joulu-tammikuusta ollu yövaippana vain kertis. Päivisinkin oon nykysin käyttäny, kun ei mene kuin 0-2 vaippaa (pienemmän päikkärit ja mahd. jos tarvii muuten).

Yhteistyössä