Miksi varakkaita aina kadehditaan? Vaikka kukaan ei tietenkään koskaan myönnä kadehtivansa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30338062:
:p

No loppu se jo monta päivää sitten :) oli vaan muuta hommaa ;)

Joo opin et modet on mielivaltaisia ja "hemmottelevat öykkäreitä".

suukko sulle :kiss:

Mut elämä kai on niin, että suuplatit ne vaan räyhäävät :)
On muuten sun vuoro :)

Kadehdin myös ihmisiä joiden ei tarvitse elää pelossa..
Voivat päättää viedäkkö lapset päivähoitoon..
Miten asuvat.. Ymym näitä riittää ja uskon että lähes kaikki ovat kateellisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30338062:
:p

No loppu se jo monta päivää sitten :) oli vaan muuta hommaa ;)

Joo opin et modet on mielivaltaisia ja "hemmottelevat öykkäreitä".

suukko sulle :kiss:

eiku oonhan mä kde kun mä en samperi osaa noita hymiöitä laittaa ja ois hauska kikkailla niillä vidduuuu :( hei ja hyvä kuulla et sie jaksat hyvin suukko sullekin moninkertasena ranskalaisena :)

[QUOTE="Mies..";30337903]Täällä ei ole yksikään ihminen väittänyt että raha voisi korvata lapsia tai vastaavaa ;) Tai raha olisi se isoin onnen lähde ..[/QUOTE]

Yksikään ei ole väittänyt rahan korvaavan lasta siltikään yksikään ei ole laittanut lasta rahan edelle ainakaan julkisesti.

[QUOTE="Jeps";30338082]Yksikään ei ole väittänyt rahan korvaavan lasta siltikään yksikään ei ole laittanut lasta rahan edelle ainakaan julkisesti.[/QUOTE]

Mä ihmettelen miten te näitä keskusteluja luette? Täällä on myös tuotu julki että varakkuus on sallinut sen että voi olla lasten kanssa kotona enemmän ymym..
Henkilökohtaisesti itse olen puhunut siitä että raha helpottaa elämää ja tekee ihmisestä yleensä onnellisemman.. EN ole vertaillut lapseen millään tavalla.

Tosin voisi kysyä, kumman luulette olevan parempi vanhempi stressaantuneen ihmisen vai stressittömän.. Mun tapauksessa ainakin stressitön.

Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30338101:
Minä en.
Ihmisillä kaikilla on jokin asia jonka kanssa he kamppailevat. Vaikka jokin asia tulisi "näennäisesti helpolla", voi jokin asia olla niin päin H...ttiä.. ei kukaan ole vain onnellinen.

Melko omituinen katsontakanta.. Mihin tämä oletus perustuu?

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30338088:
Ai miten niin?

No tarkoitin lähinnä sitä et moni sanoo lapsen olevan tärkeä, mutta onko se loppupeleissä se tärkeä siinä on se pointti.

Minulle oma lapsi on numero 1 siinä ei ole vaihtoehtoja sen jälkeen tulevat muut

Mä ihmettelen miten te näitä keskusteluja luette? Täällä on myös tuotu julki että varakkuus on sallinut sen että voi olla lasten kanssa kotona enemmän ymym..
Henkilökohtaisesti itse olen puhunut siitä että raha helpottaa elämää ja tekee ihmisestä yleensä onnellisemman.. EN ole vertaillut lapseen millään tavalla.

Tosin voisi kysyä, kumman luulette olevan parempi vanhempi stressaantuneen ihmisen vai stressittömän.. Mun tapauksessa ainakin stressitön.

Joo. Mutta ei tarvitse olla rikas tai edes varakas, jotta ei olisi stressiä rahasta. Ja jos ihminen on taipuvainen stressaamaan, hän kehittää ne stressin aiheet mistä vaan. Tietysti voi olla oikeitakin ongelmia, ja niitä on kaikilla aina välillä, joten eiköhän jokainen lapsi saa annoksen myös stressaavaa vanhempaa, oli sitten rahaa tai ei. Uskoisin, että varsinaisesti raha aiheuttaa stressiä oikeasti tosi köyhille tai sitten ihmisille, joilla on jotain peli- tai shoppailuongelmia, ylimitoitettuja lainoja tms. Ja nuo peliongelmat ainakin ovat sellaisia, että mikään raha ei niihin riitäkään.

[QUOTE="Jeps";30338114]No tarkoitin lähinnä sitä et moni sanoo lapsen olevan tärkeä, mutta onko se loppupeleissä se tärkeä siinä on se pointti.

Minulle oma lapsi on numero 1 siinä ei ole vaihtoehtoja sen jälkeen tulevat muut[/QUOTE]
Eiköhän tämä ole itsestäänselvyys normaali ihmisille?

On se näin. MUTTA, on se myös niinkin, että minkälaiset tavoitteet itse asettaa onnelleen?
MIHIN haluaa satsata elämässä.. minulle ei olisi onnea omistaa iso asunto, purjevene, golffata, matkustella, ostaa materiaalia...

JOS olisin sikarikas, perustaisin koulun tytöille kehitysmaihin ja teksin töitä köyhien naisten aseman parantamiseksi jotakin.

En ole niin rikas, joten teen kaikkeni ollakseni hyvä äiti. Ja nainen sekä ihminen.

[QUOTE="Jeps";30338114]No tarkoitin lähinnä sitä et moni sanoo lapsen olevan tärkeä, mutta onko se loppupeleissä se tärkeä siinä on se pointti.

Minulle oma lapsi on numero 1 siinä ei ole vaihtoehtoja sen jälkeen tulevat muut[/QUOTE]

Jaa-a, enpäs tiedä. Mistä sen sitten tietää, onko jollekin "loppupeleissä" lapsi tärkeä? Uskotko tosissasi, että olisi kovin yleistä, että ihmisille ei olisi oma lapsi tärkeä? (jos nyt lasketaan pois ne, joilla on jokin paha mielenterveydellinen ongelma tai tunnepuolella häiriöitä.)

Mutta sulla on ehkä joku esimerkki mielessäsi - mitä lähinnä tarkoitat, miten tuo ilmenee ettei lapsi olekaan tärkeä?

[QUOTE="Mies..";30338113]Melko omituinen katsontakanta.. Mihin tämä oletus perustuu?[/QUOTE]

En usko että kaikki ovat vain onnellisia, että vaan rikkaat selviytyvät vailla huolia ja huonoja asioita, ilman luopumista, surua tai onnettomuuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30338123:
Joo. Mutta ei tarvitse olla rikas tai edes varakas, jotta ei olisi stressiä rahasta. Ja jos ihminen on taipuvainen stressaamaan, hän kehittää ne stressin aiheet mistä vaan. Tietysti voi olla oikeitakin ongelmia, ja niitä on kaikilla aina välillä, joten eiköhän jokainen lapsi saa annoksen myös stressaavaa vanhempaa, oli sitten rahaa tai ei. Uskoisin, että varsinaisesti raha aiheuttaa stressiä oikeasti tosi köyhille tai sitten ihmisille, joilla on jotain peli- tai shoppailuongelmia, ylimitoitettuja lainoja tms. Ja nuo peliongelmat ainakin ovat sellaisia, että mikään raha ei niihin riitäkään.

Muistelen lukeneeni että yleisin Suomalaisen stressi koskee nimenonmaan rahaa ja sen vähyyttä. Seuraava stressin aihe taisi olla työttömyys (raha poistaa tämänkin)..

Nämä stressinaiheet vieläpä ovat hyvinkin yleisiä nimenomaan silloin kun lapset asuvat kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30338133:
En usko että kaikki ovat vain onnellisia, että vaan rikkaat selviytyvät vailla huolia ja huonoja asioita, ilman luopumista, surua tai onnettomuuksia.

No ei varmasti olekkaan, mutta on myös niitä jotka pääsevät ihan naurettavan helpolla elämänsä.. Mullakin näitä tuttuja on ketkä ovat surffaanneet koko elämänsä kunnon flow tilassa, ja jokaista näitä yhdistää se että on massia hyvin paljon enemmän kuin keskiverto Suomalaisella.

[QUOTE="Mies..";30338142]No ei varmasti olekkaan, mutta on myös niitä jotka pääsevät ihan naurettavan helpolla elämänsä.. Mullakin näitä tuttuja on ketkä ovat surffaanneet koko elämänsä kunnon flow tilassa, ja jokaista näitä yhdistää se että on massia hyvin paljon enemmän kuin keskiverto Suomalaisella.[/QUOTE]

Helpolla pääseminen ei ainakaan minusta merkitse, että hän olisi onnellinen.

Onni on tosi usein aika pieniä juttuja.

Kovin inhimillisiä ja vailla "mammonaa".

Raha antaa kyllä aikaa ja mahdollisuuksia, mutta ei ole onnen tae( ainakaan minusta).

• Tykkää
Reactions: 9MM
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30338128:
On se näin. MUTTA, on se myös niinkin, että minkälaiset tavoitteet itse asettaa onnelleen?
MIHIN haluaa satsata elämässä.. minulle ei olisi onnea omistaa iso asunto, purjevene, golffata, matkustella, ostaa materiaalia...

JOS olisin sikarikas, perustaisin koulun tytöille kehitysmaihin ja teksin töitä köyhien naisten aseman parantamiseksi jotakin.

En ole niin rikas, joten teen kaikkeni ollakseni hyvä äiti. Ja nainen sekä ihminen.

Tiäkkö mä olen haaveillut siitä että voittasin jonkun 60 milliä lotosta, perustaisin jonkinlaisen hyväntekeväisyys puljun johon satsaisin sellasen 40-45milliä (todnäk liittyisi syöpäsairaisiin).. Lopuilla elelisin leviästi ;) Väitän että tuo pulju tuottaisi mulle onnellisuutta enemmän kuin juuri mikään muu (poislukien lapset).

• Tykkää
Reactions: Äidin blogi
[QUOTE="Mies..";30338125]Eiköhän tämä ole itsestäänselvyys normaali ihmisille?[/QUOTE]

Ikävä kyllä moni varakas ajattelee vain sitä rahaa,omaisuutta,varakkuutta ja se lapsen läheisyys huomioiminen ja hellyys sekä tärkeimpänä LÄSNÄOLO on TÄRKEINTÄ.

Lapsi kaipaa niitä omia vanhempia ja niiden läsnäoloa.

Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30338151:
Helpolla pääseminen ei ainakaan minusta merkitse, että hän olisi onnellinen.

Onni on tosi usein aika pieniä juttuja.

Kovin inhimillisiä ja vailla "mammonaa".

Raha antaa kyllä aikaa ja mahdollisuuksia, mutta ei ole onnen tae( ainakaan minusta).

Kuten todettu miljoonasti tässä ketjussa raha ei tosiaan ole tae onneen MUTTA lähtökohtaisesti se antaa mahdollisuuksi paljon enemmän kuin köyhyys tai keskituloisuus,.
Samoin kuin väitän edelleen että köyhistä ja keskituloisista 99% elämänlaatu paranisi lisä rahalla.

• Tykkää
Reactions: Äidin blogi
[QUOTE="Mies..";30338152]Tiäkkö mä olen haaveillut siitä että voittasin jonkun 60 milliä lotosta, perustaisin jonkinlaisen hyväntekeväisyys puljun johon satsaisin sellasen 40-45milliä (todnäk liittyisi syöpäsairaisiin).. Lopuilla elelisin leviästi ;) Väitän että tuo pulju tuottaisi mulle onnellisuutta enemmän kuin juuri mikään muu (poislukien lapset).[/QUOTE]

Niin uskon minäkin. En usko että olisin onnellinen rahoineni. Ihmettelisin ja surisin sitä, että kaikki on liian helppoa ja liian vaivatonta. En arvostaisi sitä rahaa.

Kiva, että tekisit niin :heart:

Yhteistyössä