Miksi varakkaita aina kadehditaan? Vaikka kukaan ei tietenkään koskaan myönnä kadehtivansa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä mä voin myöntää sen, että mulla on ennakkoasenteita ja ei ehkä niin realistinen kuva sen maan toimintatavoista, kuin voisi olla. Ja aivan varmasti olen asennoitunut.

Mutta siis, mun mielestä suomalaiset ei kauheesti hauku toisiaan eikä edes puhu kenenkään varallisuudesta tai varattomuudesta. Rahasta ei ylipäätään puhuta.

Mutta joo, mä pidän suomalaisuudesta ja siitä, ettei tarvi lätistä turhia, jos ei huvita ja siltikään ei ole epäkohtelias. Mun mielestä tä meidän kulttuuri on aika mahtava.

Niin pidän minäkin suomalaisuudesta. Odotankin koska pääsen takaisin.

Kerros mulle miten se on paljon hauskempaa??? :) ja näin yleissesti ottaen mä en oo tavannu ihmistä joka ois ollu kateellinen toisen rahoille... toki sillä erotuksella et jos joku politiikko jakelee rahoja jotka eivät hänen tutuilleen niin tiiän monta vihasta siitä hommasta. Mut se että jos ite tienaat massia duunilla tai perintönä nih hieno hommahan se on .. Vois viellä sanoo toiselle rikkaus on raha toiselle musat ja mielikuvitukset ja hengen ravinto :) tietosia valintoi vaik tietäis et pystyis melkein mihin vaan sillainha nse kanattaa vetää myös paljon miten sydän sanoo...

No pidetään esimerkkinä tuo kaveri nyt 28v.. Viime talvena sitä vitutti kylmyys, no se oli Espanjassa 3viikkoa lähti extempore.. Toissa kesänä hän innostui kalastuksesta, samantien uudenkarheat veneet yms omaan mökkirantaan.

Pari vuotta sitten hän tarvitsi kuljetuskalustoa harrastukseensa, osti ekaks peräkärryn ei tykännyt, kälppi kauppaan ja osti transportterin.

Kaikki talon remontoinnit ym tekee ammattilaiset, lumityöt tekee firmat ym hänen ei käytännössä tarvitse tehdä mitään mitä ei itse halua.

Lisäksi hän voi tehdä duunia just niin paljon kuin itse haluaa ymym

Joo no se on oikeastaan...no miten tämän nyt kauniisti muotoilisi... tietynlaiset ihmiset joiden kanssa en tosiaankaan viihdy, puhuvat noin. Pyörin joskus teininä niiden kanssa ja nykyään oikeastaan facebookissa saa seurata näitä keskusteluja mitä käyvät. Sitten on toki netissä ympäriinsä jos katsoo, ehkä kiinnitän huomiota niihin herkemmin kuin sinä? Näinkin voi tietysti olla. Asia ärsyttää minua niin suunnattomasti, että oikein kihahtaa kun tuollaiseen törmää.

Musta on tullut niin vanha, että mä en pidä enää mitään yhteyttä sellaisiin, joista en niin välitä.

Tekee muksun niin hän voi ihan vapaasti olla kotona niin kauaan kuin haluaa ymym
Rahanteko on hänelle helppoa kun voi aina ostaa jos jotain on tarjolla halvalla..
Ja kyllä mä olen noista kateellinen ei voi mitään, vaikka itsekkään en mikään köyhä ole ;)

No pidetään esimerkkinä tuo kaveri nyt 28v.. Viime talvena sitä vitutti kylmyys, no se oli Espanjassa 3viikkoa lähti extempore.. Toissa kesänä hän innostui kalastuksesta, samantien uudenkarheat veneet yms omaan mökkirantaan.

Pari vuotta sitten hän tarvitsi kuljetuskalustoa harrastukseensa, osti ekaks peräkärryn ei tykännyt, kälppi kauppaan ja osti transportterin.

Kaikki talon remontoinnit ym tekee ammattilaiset, lumityöt tekee firmat ym hänen ei käytännössä tarvitse tehdä mitään mitä ei itse halua.

Eikö sen duunin määrä korreloi tilille hujahtavan rahamäärän kanssa?
Mä en nimittäin usko, että kauheen monelle se raha virtaa pankkitilille ilmaiseksi.

Sen lisäksi on mahtavaa, että jollain on rahaa, jotta se voi työllistää muita tekemään asioita, joita sitä ei huvita tehdä. Toihan on mielettömän hieno tapa käyttää rahaa. Miksi kukaan olisi tuollaisesta kateellinen?

Mut tohon espaniaan voi lähteä kuka vaan flygarit pelkästään saa monasti alle satkulla ja teltta mukaan tai hostelleihin 5 eukkia yö eihän ne lakanat merkkaa mitään :)

noh mökillä riittää soutuvenekkin samat järvet oli mikä tahansa kulkupeli alla
ja noi muutkin jutut kun jos on vapaa ajalla nih mitä jää käteen jos kaikki tehään puolesta. Noh yks esimerkki oltiin lomalla espanaissa viime talvena toimitusjohtaja yritti kaupitella loma osaketta ja siihen kuulu että kaikki hoidetaan tavaroita myöten valmiiksi puolesta. Mut ei natsaa mä jotenkin diggaan siitä kun sata laukkua ja lasten kärryt niitä kanella siinä aluks perkeleen voimalla kun ne saa majapaikkaan niin tuntuu et nyt loma alkaa :)

[QUOTE="Mies..";30326582]Tekee muksun niin hän voi ihan vapaasti olla kotona niin kauaan kuin haluaa ymym
Rahanteko on hänelle helppoa kun voi aina ostaa jos jotain on tarjolla halvalla..
Ja kyllä mä olen noista kateellinen ei voi mitään, vaikka itsekkään en mikään köyhä ole ;)[/QUOTE]

Kateutta on monenlaista.
Sun kateus ei kuulosta sille huonommalle versiolle kateudesta. Se on niinsanotusti ihan hyvää ja tervettä kateutta.

Eikö sen duunin määrä korreloi tilille hujahtavan rahamäärän kanssa?
Mä en nimittäin usko, että kauheen monelle se raha virtaa pankkitilille ilmaiseksi.

Sen lisäksi on mahtavaa, että jollain on rahaa, jotta se voi työllistää muita tekemään asioita, joita sitä ei huvita tehdä. Toihan on mielettömän hieno tapa käyttää rahaa. Miksi kukaan olisi tuollaisesta kateellinen?

Kyllähän se korreloi tosin hänen ei tarvitse tehdä työtä palkan takia ;)

Mut tohon espaniaan voi lähteä kuka vaan flygarit pelkästään saa monasti alle satkulla ja teltta mukaan tai hostelleihin 5 eukkia yö eihän ne lakanat merkkaa mitään :)

noh mökillä riittää soutuvenekkin samat järvet oli mikä tahansa kulkupeli alla
ja noi muutkin jutut kun jos on vapaa ajalla nih mitä jää käteen jos kaikki tehään puolesta. Noh yks esimerkki oltiin lomalla espanaissa viime talvena toimitusjohtaja yritti kaupitella loma osaketta ja siihen kuulu että kaikki hoidetaan tavaroita myöten valmiiksi puolesta. Mut ei natsaa mä jotenkin diggaan siitä kun sata laukkua ja lasten kärryt niitä kanella siinä aluks perkeleen voimalla kun ne saa majapaikkaan niin tuntuu et nyt loma alkaa :)

Emmä vaan voi, katsos duuni .. Ja onhan sillä vähän eroa vedätkö tuolla järvellä soutuveneellä vai busterilla ;) Tai asutko jossain läävä hotskussa vai 5 tähden.
Isoin kateus Samppaa kohtaan on just se että kaiken voi tehdä niinkuin itse haluaa tapahtuvan, ns hän pystyy elämään törkeän helpon elämän jos ei sairastu..

Emmä vaan voi, katsos duuni .. Ja onhan sillä vähän eroa vedätkö tuolla järvellä soutuveneellä vai busterilla ;) Tai asutko jossain läävä hotskussa vai 5 tähden.
Isoin kateus Samppaa kohtaan on just se että kaiken voi tehdä niinkuin itse haluaa tapahtuvan, ns hän pystyy elämään törkeän helpon elämän jos ei sairastu..

Mä huomasin aikoinaan et se helppo tylsitytti ittee liian paljon. mä voin tehä köyhempänikin niinku haluan. Toki siit jää porche hommaamatta mut kato mun fillari on gt shelby mustang :)

Mutta oletko ajatelut sitä, että jos säkin voisit ihan mitä vaan. Niin ehkä se sit ei enää tuntuisikaan miltään. Siis sitä ei osaa enää arvostaa koska se on ihan tavallista.

Mä lopetin lottoamisen ja siirryin luonto-arpoihin. Niiden maksimivoitti 30 000 euroa ois mun päälle sopiva. Liika taas liikaa. Mä en halua että musta ja työpanoksestani tulee turha.

sitä paitsi ne 5 tähden hotellit on jotenkin kolkkoi mestoi ja sellanen aitous puuttuu tunne siitä oli tärkeä. sit taas sitä hostellia pitää joku vanha muori jonka tarinat tuo eläväisyyttä siihen kaupunkiin :)

Mutta oletko ajatelut sitä, että jos säkin voisit ihan mitä vaan. Niin ehkä se sit ei enää tuntuisikaan miltään. Siis sitä ei osaa enää arvostaa koska se on ihan tavallista.

Mä lopetin lottoamisen ja siirryin luonto-arpoihin. Niiden maksimivoitti 30 000 euroa ois mun päälle sopiva. Liika taas liikaa. Mä en halua että musta ja työpanoksestani tulee turha.

Mä en usko tuohon senttiäkään, mitä enemmän mun taloudellinen tilanne on vuosien varrella parantunut sitä paremmaksi ja mukavammaksi mun elämä on muuttunut;)

Mä en usko tuohon senttiäkään, mitä enemmän mun taloudellinen tilanne on vuosien varrella parantunut sitä paremmaksi ja mukavammaksi mun elämä on muuttunut;)

No joo, mukavammaksi! Mutta samalla jotenkin tylsemmäksi. Minusta.

Ei oo enää yhtään hienoa esimerkiki päästä hotelliin (tähdistä riippumatta) yöksi kun niissä joutuu asumaan useita öitä normikuukaudessa. Ja vaikkapa kolmen kuukauden talviloma etelän lämmössä... äää, emmä halua, mä haluan lojua silloin rauhassa kotona kun kerrankin saan!

No joo, mukavammaksi! Mutta samalla jotenkin tylsemmäksi. Minusta.

Ei oo enää yhtään hienoa esimerkiki päästä hotelliin (tähdistä riippumatta) yöksi kun niissä joutuu asumaan useita öitä normikuukaudessa. Ja vaikkapa kolmen kuukauden talviloma etelän lämmössä... äää, emmä halua, mä haluan lojua silloin rauhassa kotona kun kerrankin saan!

Mitä hienoa on painaa loskassa 6kk vuodesta? Mitä hienoa on säästää rahaa että saa jonkun ns pikkujutun tehtyä?
Mitä hienoa on ajaa vanhalla autolla joka on epäluotettava?
Mitä hienoa on stressata riittääkö rahat, tai tuleeko yt neuvottelut?
Tätähän suurimman osan ihmisistä elämä on, mun mielestä noissa asioissa ei ole mitään hienoa.

[QUOTE="Mies..";30326664]Mitä hienoa on painaa loskassa 6kk vuodesta? Mitä hienoa on säästää rahaa että saa jonkun ns pikkujutun tehtyä?
Mitä hienoa on ajaa vanhalla autolla joka on epäluotettava?
Mitä hienoa on stressata riittääkö rahat, tai tuleeko yt neuvottelut?
Tätähän suurimman osan ihmisistä elämä on, mun mielestä noissa asioissa ei ole mitään hienoa.[/QUOTE]

Mut mä tykkään painaa loskassa sen noin kolme kuukautta vuodessa ja kesällä nautin keleistäkin! Ihana tulla kotiin kun jokaikistä lihasta särkee, tuikata sauna päälle ja kohta tuntea löyly hellimässä ihoa. Ja sit nukkua aamuun sikeästi.

Ihan toista kuin tää viimeinen kuukausi kun en oo päässyt tekemään työmaalle mitään järkevää! Siis fyysistä :D

Mut mä tykkään painaa loskassa sen noin kolme kuukautta vuodessa ja kesällä nautin keleistäkin! Ihana tulla kotiin kun jokaikistä lihasta särkee, tuikata sauna päälle ja kohta tuntea löyly hellimässä ihoa. Ja sit nukkua aamuun sikeästi.

Ihan toista kuin tää viimeinen kuukausi kun en oo päässyt tekemään työmaalle mitään järkevää! Siis fyysistä :D

Tykkäät herätä keskellä yötä töihin, olla väsynyt tämän takia :) Stressata töistä ja uhrata elämästäsi monta kymmentä vuotta työntekoon.. EI siinä hieno homma väitän että aika harvinaista, Jokseenkin huvittavaa SUomalaisissa on se että hyvin harva haluaa omien puheidensa mukaan rikastua ja raha ei tuo onnea , mutta rahapelit ovat aina olleet äärettömän suosittuja.

Ja yleinen SUomalaisten haave on se että pääsisi oravanpyörästä pois.

Tykkäät herätä keskellä yötä töihin, olla väsynyt tämän takia :) Stressata töistä ja uhrata elämästäsi monta kymmentä vuotta työntekoon.. EI siinä hieno homma väitän että aika harvinaista, Jokseenkin huvittavaa SUomalaisissa on se että hyvin harva haluaa omien puheidensa mukaan rikastua ja raha ei tuo onnea , mutta rahapelit ovat aina olleet äärettömän suosittuja.

Ja yleinen SUomalaisten haave on se että pääsisi oravanpyörästä pois.

:snotty:

Kai mäkin sit haluan pois kun alan tuntea itseni vanhaksi ja raihnaaksi mutta toistaiseksi mä tykkään tästä.

:snotty:

Kai mäkin sit haluan pois kun alan tuntea itseni vanhaksi ja raihnaaksi mutta toistaiseksi mä tykkään tästä.

Tuokin, mietis jos ei tarvitsisi tehdä töitä kuinka paljon voisi laittaa energiaa omasta kunnosta huolehtimiseen, jos ei tarvitsisi miettiä rahaa kuinka hyvin ja terveellisesti voisi syödä, terveydenhuolto sitten vanhana -> ei tarvitsisi jonotella kunnalliseen kun voisi mennä lonkkaleikkaukseen yksityiselle, kyllä se rahna vaan vaikuttaa ja paljon,.

Yhteistyössä