miksi vaunujen tarvii mahtua autoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piip
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piip

Vieras
olen miettimässä vaunujen ostoa vauvalle ja monet sanovat että kannattaa valita sellaiset että saa helposti autoon ja kasaan.

mutta tulee mieleen että missä tilanteissa vaunut autoon pitää saada? esim. kauppareissuille vauvan voi laittaa turvakaukaloon ja kyläreissuillekaan en vaunuja ottaisi.

kertokaa millaisissa tilanteissa vaunuja tarvitsee autoon saada kun en oikein tajua...

No kyllä sitten kun vauva vähän kasvaa, eikä mahdu enää turvakaukaloon. Meillä ainakin pidemmillä kyläreissuilla otettu mukaan. Tietty jos ei oikein missään käy, niin ei tarvi mahtua autoon.

Ööhh varmaan jos menee jonnekin kauemmaksi. Esim mun vanhemmat asuu toisella puolen Suomea ja kun vauvan kans sinne menen niin tottakai mä tarvin vaunut sinne mukaan. Tai jos käy jossain reissussa niin en minä ainakaan vauvaa jaksa sylissä koko ajan kannella tai tietysti kantoliinasta tms voi olla apua. Kauppaanki kyllä raahaan omat vaunut mukaan.

ja esim. kaupungilla kaupoissa on aika hankala kanniskella turvakaukaloa mukana, varsinkin kun vauvakin alkaa jo painaa yli 5kg...kaukalotkin painavatjo itsessään. kokeileppa katella vaikka jotain vaatteita kaukalo toisessa kädessä monta tuntia...

Riippuu ihan missä asuu ja millaisia tarpeita on. Vaikka ostaisi yhdistelmät, niin joku kaunis päivä tulee sellainen tilanne, että ne vaunut vain pitää saada kyytiin. Siksi on hyvä, että kärryt mahtuvat omaan autoon.

Sitten jos tarttee vaunut mukaan kaupunki- ja ostosreissuille, jonne on pakko mennä autolla, niin vähänkin järkevämpi ostaa yhdistelmien sijaan jotkut ketterämmät. Muuten hajoaa selkä vaunuja nostellessa, eikä peräkonttiin mahdu ostoksia.

Ööh.. Että saa ne tarvittaessa mukaan?

Jos olet sitä mieltä, ettette ikinä vaunuja mihinkään raahaa, niin sittenhän ei mitään väliä ole, mahtuvatko vai ei. Monille se vaan on tosi tärkeä ominaisuus vaunuissa, että ne on helppo mahduttaa auton takaluukkuun.

No en mä ainakaan viitsinyt roudata kaukaloa ympäri kaupunkia kun lähdin täältä asioille. Ja mukavampihan sen lapsen on vaunuissa olla kuin aina vaan istuimessa.

Vaunut oli mukana varsinkin silloin kun oli kaksi pientä, lapsilla ikäeroa 1½ vuotta.

kauppaan, reissuun, kävelylle kauemmas, retkelle, jne.

Jos ei mihinkään mene ja kantaa pientä sitten aina sylissä niin ei ole ongelma. Millä kuljetat vaunut kotiin kaupasta jos autoon ei mahdu.

Esim. Ostoskeskuksiin, joissa ei ole kärryjä. Isompaa lasta ei jaksa pitkälle edes kaukalossa kantaa. Paras ratkaisu on matkarattaat tai vaununrunko, johon saa turvakaukalon kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja piip:
olen miettimässä vaunujen ostoa vauvalle ja monet sanovat että kannattaa valita sellaiset että saa helposti autoon ja kasaan.

mutta tulee mieleen että missä tilanteissa vaunut autoon pitää saada? esim. kauppareissuille vauvan voi laittaa turvakaukaloon ja kyläreissuillekaan en vaunuja ottaisi.

kertokaa millaisissa tilanteissa vaunuja tarvitsee autoon saada kun en oikein tajua...

Aikanaan tuut huomaamaan, että on ihan kiva kun on jotkut kärryt jotka mahtuu autoon. Ellet sitte aio linnoittautua kotiin vauvan syntymän jälkeen.

Ja mitä kaukaloon tulee niin sitä ei todellakaa jaksa pitkiä matkoja kanniskella ku vauva vähänkin kasvaa. ja moni lapsi nukkuu kylässä parhaiten omissa vaunuissaan.

Meillä hyvin, hyvin harvoin on tarvinnut ottaa vaunuja mihinkään mukaan.

Meillä oli lisänä hyvät matkarattaat ja niihin kantokassi, joten kävivät vauvasta lähtien.

Emmaljungan Edgetkin autoon kyllä mahtui, mutta veivät enemmän tilaa kuin matkikset.

No on niiden mahduttava, kyllä joskus tulee tarve ottaa ne mukaan, mutta ei sen nyt niin helppoa tarvitse olla, esim. renkaat voi harvoin kuskaava kyllä ottaa pois. Oikeasti kuulostaa siltä, että teidän kannattaa hankkia heti alkuvaiheessa lisäksi matkarattaat, joihin kaukalon saa travel systeminä. Näin meilläkin on. Vaunut on olleet mukana tähän saakka 3-4 kertaa ja vauva 4kk. Just ostettiin matkikset eli jatkossa vaunut mukana vain jos lähdetään yö/viikonloppukylään.

Alkuperäinen kirjoittaja piip:

no kyllä mulla oli vaunut mukana jos lähdettiin esim. päiväksi kylään johonkin ja tyttö tottunut nukkumaan vaunuissa.

kun tuli siihen ikään että aloitti päiväkodissa, vein aina hoitoaamuina vaunut sinne että tyttö pääsi unilleen pihalle.

Mummolaan kun meni hoitoon, vaunut mukaan.

En viitsinyt alkaa ostaa monia vaunuja eri paikoissa säilytettäväksi.

Muut kommentoijat ovat tarvinneet, me emme. Asuimme lähellä ostoskeskusta ja neuvolaa, joten kävelin kaikki matkat lähipiirissä. Asuimme myös lähellä metroasemaa, joten vaunuja ei koskaan tarvinnut kasata, jos lähti vähän kauemmaksikin. Samoja isoja yhdistelmävaunuja käytin myös parvekkeella nukuttamiseen. Yhdessä kyläpaikassa oli tallessa vanhat vaunut joihin vauva pantiin nukkumaan, muissa paikoissa käytimme tähän tarkoitukseen kevyitä matkarattaita. Näitä pikkurattaita käytin myös jos menin johonkin bussilla. Ja myös ulkomaan reissulla.

Alkuperäinen kirjoittaja Riitta:
Muut kommentoijat ovat tarvinneet, me emme. Asuimme lähellä ostoskeskusta ja neuvolaa, joten kävelin kaikki matkat lähipiirissä. Asuimme myös lähellä metroasemaa, joten vaunuja ei koskaan tarvinnut kasata, jos lähti vähän kauemmaksikin. Samoja isoja yhdistelmävaunuja käytin myös parvekkeella nukuttamiseen. Yhdessä kyläpaikassa oli tallessa vanhat vaunut joihin vauva pantiin nukkumaan, muissa paikoissa käytimme tähän tarkoitukseen kevyitä matkarattaita. Näitä pikkurattaita käytin myös jos menin johonkin bussilla. Ja myös ulkomaan reissulla.

Eli teilläkin vaunujen pitää mahtua autoon. Näin se vaan on. Jos vaunut on isto ja auto pieni, pitää ostaa pienet vaunut tai rattaat, jotka mahtuu autoon.