Miksi vauva ei potki? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hermoheikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hermoheikko

Vieras
Olen 18 viikolla raskaana. Vauvan liikkeitä olen tuntenut jo reilun viikon, selvästikin, mutta nyt on muutaman päivän ollut aivan "hiljaista"...:(

Onko tämä normaalia, vai pitäskö hakeutua lääkäriin?

No tuo on todellakin normaalia. Tosi usein hakeudutaan just 17-18 viikon kohdall aneuvolaan kuuntelemaan sydänäänet. Odottele rauhassa muutama päivä, niin taas alat tuntea. Mikähän siinä onkin, että tuossa vaiheessa liikkeitä ei tunne?

Vauva on saattanut kääntyä selkään päin, joten potkuja ei niinkään tunne :) Minulla oli niin ja huolestuin ja sit helpotti ku kun kuuli että noinkin voi käydä. viikon verran vauva oli hiljainen ja sit alkoi taas melske :)

No se voi olla ihan normaalia noilla viikoilla, vauva on vaan eri asennossa. MUTTA jos sinua huolestuttaa kovasti niin käy neuvolassa. Täällä ainakin ovat ottaneet minut mielellään vastaan jos joku on huolestuttanut. Minulla kolme raskautta ja kahdessa ekassa liikkeet väheni kun oli ongelmia, mutta se oli vasta n.27 viikolla ekassa.

mulla kans viikkoja 17+4 ja jonkin aikaa tuntunut ikäänkuin vauva liikkuisi. Nyt ollut hiljaisempaa. Töissä pyysin päivystävää kuuntelemaan sydänäänet ja siellähän ne pompsotti. On vaan liikkuvainen tapaus, ei saada sykettä laskettua :)

ihan täysin normaalia, vauvan ei paljoa tartte noilla viikoilla kääntyä kun liikkeet katoaa..Mulla oli liikkeettömiä jaksoja vielä pitkälle yli 20 viikoillakin, vasta rv30+ aloin kiinnittää huomiota enemmän jos liikkeet katos..

Voi kiitos nopeista vastauksista, rahoittaa kovasti mieltä! :) Ehkä nyt maltan odottaa sen viikon seuraavaan neuvolaan....Jos muillakin kokemuksia asiasta, niin otetaan mielellään vastaan!

Mulla nyt viikkoja 19+3, toinen raskaus, enkä ite ole potkuja tuntenut.. Mieheni kyllä tunsi yhtenä iltana, ku olin ite jo nukahtanu. Ehkä pieniä muljahteluja oon tuntenu välillä, mut en ihan varma ole.. Mulla istukka edessä suht alhaalla, joka vaimentaa liikkeitä aikas paljon..

Tunsin ensimmäisen kerran edes yksittäisen liikkeen n. h 18. Niillä viikoilla en joka päivä tuntenut liikkeitä. Missään vaiheessa raskautta sikiö ei potkinut voimakkaasti. Nyt potkii tuolla lattialla senkin edestä.

Yhteistyössä