Miksi vauvan kuumeraja on 38c?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti ihmettelee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti ihmettelee

Vieras
Miksi vauvan kuumeraja on 38c? Eikö normaali lämpö pitäisi olla lähempänä 37 astetta. Tietenkin itkuntms muun jälkeen lämpö voi hetkellisesti nousta. En vain ymmärrä, miten vaikka 37.7 astetta ei pidetä kuumeena.

Jos mulla aikuisella on 37.7c, niin olo on kuumeinen. Miksi ei siis vauvalla, jos mittari näyttää sitä jatkuvasti? Vauva on siis vilustunut kuitenkin.

Siis varmaan tarkottaa, että 38 asteen ylitettyä pitää antaa kuumetta alentavaa lääkettä. Kyllä kai vauvalla muuten kuumeraja sama kuin aikuisillakin eli 37 astetta?

Mä veikkaan, että toi kuumeraja koskee takapuolesta mitattua kuumetta, koska sieltä ruumiinlämpö on puol astetta korkeampi kuin normaalisti. Ja aikuisillahan KUUMEraja on sen 37,5...

jos mulla on yli 37,3 ihan mistä vaan mitattuna niin olen niin kipeä, etten esim. pääse töihin.

Tässä pitäis ny ottaa järki käteen ja verrata eroa normaalilämpöön, eikä "nisäkkään teoreettiseen ruumiinlämpöön".
Min mies taas on kipeimmillaan kun sillä on "kylmettä". Eli mittari näyttää alle 36. mutta sekään mikään oikea tauti ole, lääkärit eivät korvaa lotkauta. Mutta kipiä on niin, ettei sängystä pääse!

Mä olen antanu vähemmästäkin parasetamolia. Nukkuu paremmin sekä laps että vanhemmat.

[QUOTE="vieras";22240122 begin_of_the_skype_highlighting**************22240122******end_of_the_skype_highlighting]jos mulla on yli 37,3 ihan mistä vaan mitattuna niin olen niin kipeä, etten esim. pääse töihin.

Tässä pitäis ny ottaa järki käteen ja verrata eroa normaalilämpöön, eikä "nisäkkään teoreettiseen ruumiinlämpöön".
Min mies taas on kipeimmillaan kun sillä on "kylmettä". Eli mittari näyttää alle 36. mutta sekään mikään oikea tauti ole, lääkärit eivät korvaa lotkauta. Mutta kipiä on niin, ettei sängystä pääse!

Mä olen antanu vähemmästäkin parasetamolia. Nukkuu paremmin sekä laps että vanhemmat.[/QUOTE]

Joo, kyllä mäkin olen kipeä, kun lämpö nousee yli 37, mutta terveyskeskuksessa he pitävät tätä vain pienenä lämpöilynä... Että virallisesti kuumeraja aikuisella on 37,5 ja vauvalla 38 :D Kyllähän sen vauvastakin näkee, jos hää on tosiaan kipeä ja sillon ei kannata tuijotella virallisia käyriä, ihan kuten aikuisellakaan!

[QUOTE="vieras";22240122]jos mulla on yli 37,3 ihan mistä vaan mitattuna niin olen niin kipeä, etten esim. pääse töihin.

Mä olen antanu vähemmästäkin parasetamolia. Nukkuu paremmin sekä laps että vanhemmat.[/QUOTE]
Ei lämmön nousu YKSINÄÄN kerro sitä, että on kipeä.
Useat ihmiset sanovat, että niillä lämpö (kuten minä) laskee sairaana, mullakin on josssain 35 paikkeilla sitte.
Se on ihan normaalia kipeänä. KUULEMMA.
Ihmettelen sitä itse silti =D
Jossain oli puhetta, että liittyy kilpirauhaseen tai jotain. ?

Ei lämmön nousu YKSINÄÄN kerro sitä, että on kipeä.
Useat ihmiset sanovat, että niillä lämpö (kuten minä) laskee sairaana, mullakin on josssain 35 paikkeilla sitte.
Se on ihan normaalia kipeänä. KUULEMMA.
Ihmettelen sitä itse silti =D
Jossain oli puhetta, että liittyy kilpirauhaseen tai jotain. ?

No mulla älmpö laskee aina 35 paikkeillei ennen nousua ja korkeampaa lämpöilyä, ja olo on tosi kurja, kuin kuumeessa. Kerran lääkärille erehdyin sanomaan tästä "alilämmöstä" ja vastaus oli, ettei se mikään sairaus ole, mene töihin siitä! Että se siitä alilämmöstä >: (

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen lähettäjä;22240119:
Mihin tämän väitteet perustat?

Löydät lisää googlettamalla esim. Lapsi lämmönsäätely tai lapsi normaalilämpö. Itse kuulin tämän ensimmäisen kerran lapseni ollessa tehohoidossa synnyttyään ja sittemmin lukenut eräästä ihmisen anatomia- kirjasta.

Yhteistyössä