miksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttö jolla poika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyttö jolla poika

Vieras
ihmeessä nykyään ei saisi ostaa tytölle punaista ja pojalle sinistä?
Jokuaika sitten oli aloitus, että ollaan ylpeitä kun ei olla ostettu pojalle yhtään sinistä vaatetta. ??
Kaikki pitää olla niin unisex, miksi? kertokaa tyhmälle...

[pitää saada joo, miksi ei saisi ostaa, kuka/mikä estää.
mut miksi vouhkataan siitä ettei sais ostaa ns poikien vaatteita tai tyttöjen vaatteita..

quote="Rukoilijasirkka"]Mun mielestä molemmille pitää saada ostaa sinistä ja punasta ja vaikka mustaa ja harmaata, jos huvittaa.[/quote]

Mä en kyllä näe, että ois järkee ruveta rajaamaan sitä värien käyttöä, koska sukupuolet erottuvat jo ihan luonnollisesti siten, että haarojenväli näyttää erilaiselta. minusta lapsilla sukupuolta ei ole tarpeen ylikorostaa juuri esimerkiksi noilla väreillä. minusta värit kannattaa valita vaikka sillä perusteella, mikä väri näyttää hyvältä lapsen ihon kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no saa pukea poikaa siniseen mutta en halua että pojalla on AINOASTAAN sinistä.

Peesaan tätä.

Minä olin sen ap:n mainitseman ketjun aloittaja. Aloitus oli kieli poskessa tehty, vaikka asian takana hiven ideologiaakin on. Selvennykseksi vielä, että kyllä meilläkin pojalla on sinisiä vaatteita ja se on okei, mutta mä vaan en ole ostanut hälle yhtään sinistä paitaa ikinä.

Mä oon ihan samaa mieltä, että jotkut värit sopivat pojille kuten sininen, vihreä, punainen ja oranssa. Tytöille sopii taasen vaaleanpunainen, vaaleansininen, liila ym värit.

Puen myös lapsiani neutraaleihin väreihin, mutta tykkään, että lapsesta näkyy päällepäin sukupuoli. Isommistä pojista tosin ei voi erehtyä sukupuolesta vaikka pukisi hameeseen pitkätukkaisen kundin, mutta vauvana noi meidän pienemmät eivät ole sukupuoltansa ilmaisseet kuin pukeutumisella.

Joidenkin mielestä se on tyhmää, mutta mä en usko, että lapselle on mitään haittaa vaikka saisivat tietää sukupuolensa jo pienestä pitäen.

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Mä oon ihan samaa mieltä, että jotkut värit sopivat pojille kuten sininen, vihreä, punainen ja oranssa. Tytöille sopii taasen vaaleanpunainen, vaaleansininen, liila ym värit.

Puen myös lapsiani neutraaleihin väreihin, mutta tykkään, että lapsesta näkyy päällepäin sukupuoli. Isommistä pojista tosin ei voi erehtyä sukupuolesta vaikka pukisi hameeseen pitkätukkaisen kundin, mutta vauvana noi meidän pienemmät eivät ole sukupuoltansa ilmaisseet kuin pukeutumisella.

Joidenkin mielestä se on tyhmää, mutta mä en usko, että lapselle on mitään haittaa vaikka saisivat tietää sukupuolensa jo pienestä pitäen.

RAAAH :headwall: Sulla on tytöille kaikkein yrjöttävimmät, mitäänsanomattomimmat ja tylsimmät värit.

Eiköhän lapsi aika aikaisessa vaiheessa saa tietää sukupuolensa katsomalla jalkojensa väliin.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin, kysyn vielä, että miksei saisi korostaa sukupuolta noilla väreillä??
yleensäkin korostaa sukupuolta?

Kai voi kysyä takaisin, että miksi pitää korostaa sukupuolta vaatteilla(kin)? Minun lapseni on lapsi, henkilö. Ei "poika".

voi kysyä, minun lapsellani on pippeli, joten hän on POIKA. hän on omanlaisensa yksilö, ihana sellainen, on lapsi ja on henkilö, mutta myös poika. kuten sanoin, pidän siitä että on ns sukupuolierittelyä, koska on olemassa kahta sukupuolta.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:

RAAAH :headwall: Sulla on tytöille kaikkein yrjöttävimmät, mitäänsanomattomimmat ja tylsimmät värit.

Eiköhän lapsi aika aikaisessa vaiheessa saa tietää sukupuolensa katsomalla jalkojensa väliin.

Joo mut mä pidän niistä väreistä, kunten pidän myös joistain "poikien" väreistäkin.

Juu ja mä en usko että lapsille on haittaa siitä, että he tietävät sukupuolensa jo vauvasta asti.

Uusimmat

Yhteistyössä