Millä ihmeellä kitkeä 1v 5kk ipanalta pureminen pois??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kookosta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kookosta

Aktiivinen jäsen
02.02.2007
18 491
0
36
Meidän kuopuksella on tosi ikävä tapa purra jos joku ei menen hänen mielensä mukaan. On oppinut tavan kun ei ole muulla keinolla pystynyt laittamaan isoveljelle hanttiin ja nyt tuo pureminen on kuopuksella käytössä päiväkodissakin. Mä en haluaisi että tuo pureskelee pikkusia kavereitaan:|
Torumiset on yhtä tyhjän kanssa olleet:|

En osaa auttaa, mut meillä samainlainen. Meillä ei pureminen liity siihen jos jokin ei mene hänen mielensä mukaan, vaan hän tekee sitä ärsyttääkseen ja räkättää sitten päälle. Tosi kovaa on joskus sylissä ollessa purru mua esim. nenään tai reiteen iskee joskus hampaat kiinni... Meilläkin löytyy isoveli, joka ei kyllä ole puremista harrastanut.

Meillä esikoinen ei koskaan ole harrastanut tollasta (paitsi nyt kun hänestä on niin hauskaa kun pikkuveli puree paitsi sitten kun narskauttaa ihan kunnolla). Ja pureminen liittyy siihen että joku on tiellä tai ei anna jotain lelua heti pojalle tai ei pääse samointein syliin tms, ainakin niissä tilanteissa mitä mä olen itse näkemässä. Eikä se nyt ihan jokapäiväistä ole, mutta usein hampaitaan käyttelee.

Tänään tuo oli purrut jotain pikkuista kaveriaan naamasta niin että oli jäänyt jäljet:(

Välitön sanktio. Onhan teillä mietiskelypenkki (tai jäähy tai miksi sitä kutsuttekin) käytössä? Tai joku muu rangaistus.

Jäähyä ei suositella ollenkaan alta 2-vuotiaalle. Ei tulisi kyllä pieneen mieleenkään jäähyttää taaperoa. Jotta jäähy toimisi, pitäisi lapsen myös osata katua. Noin pieni tarttee vahvasti aikuisen apua asioiden käsittelyyn, ei lemppaamista yksinään jonnekin.

No jos tuo puree vaikka isoveljeään niin kielletään ja torutaan (tyyliin hyi, ei saa purra, toiseen sattuu) ja sen jälkeen huomio kiinnitetään isoveljeen ja lohdutetaan häntä, eli tavallaan kuopus "rangaistukseksi" jää puremisen jälkeen vaille huomiota koska esikoinen saa lohdutusta.

Mä joskus kun esikoinen oli pieni mietin että entä jos hän alkaa purra, puren kyllä takasin. eipä tarvinnut. ja nyt ei kyllä tulisi mieleenkään purra tuota kuopusta (tuskin olisin esikoistakaan purrut jos hän olisi moista harrastanut).

Meidän kuopuksella on tosi ikävä tapa purra jos joku ei menen hänen mielensä mukaan. On oppinut tavan kun ei ole muulla keinolla pystynyt laittamaan isoveljelle hanttiin ja nyt tuo pureminen on kuopuksella käytössä päiväkodissakin. Mä en haluaisi että tuo pureskelee pikkusia kavereitaan:|
Torumiset on yhtä tyhjän kanssa olleet:|
Työnnä pennulle jotain pjaskaa suuhun.