Millä keinoin löllö vatsa vähemmän löllöksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Usva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Usva

Vieras
Vatsan kiinteytystä siis tarvittaisiin.

Mutta miten, olen laihduttanut, ylipainoa ei enää ole. Vatsalihaksi teen ja ja tuolta löllön alta löytyykin selkeät lihakset.

Mutta vatsa on löllö ja roikkuva. Mikä siihen auttaisi?

Vai onko miun vain hyväksyttävä tilanne että kun vuoden sisään vatsanahka joutuu kokemaan raskauden ja 3 leikkausta niin se jää pakostakin vähän löllöksi ja roikkuvaksi. ( viimeisestä leikkauksesta nyt n. 10kk )
Vai auttaako aika ja vatsalihasten teko?

Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
Zumba ja lattarit. Mulla oikeesti auttanut, vaikka joku kohta älähtääkin, että mikään ei auta.

Kannattaa treenata myös selkälihaksia. Selkä tukee vatsaa ja toisinpäin. Hyviä "kaiken kattavia" lajeja ovat mm. uinti ja hiihto/skike.

Alkuperäinen kirjoittaja löllökkä:
Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
Zumba ja lattarit. Mulla oikeesti auttanut, vaikka joku kohta älähtääkin, että mikään ei auta.

Kannattaa treenata myös selkälihaksia. Selkä tukee vatsaa ja toisinpäin. Hyviä "kaiken kattavia" lajeja ovat mm. uinti ja hiihto/skike.

No minä harrastan noiden lisäksi vatsatanssia niin ehkä se voi olla tosiaan vaikuttanut selkälihaksiin?

Hyvä ryhti on kaiken a ja o. Ja siihen taas tarvitaan hyväkuntoiset ja huolletut vatsa- ja selkälihakset. Aika, pieni rasvaprosentti ja hyvä lihaskunto auttavat varmasti asiaa. Oma vatsani on arpinen, mutta jopa omasta mielestäni tänä kesänä bikinikuntoinen. Synnytyksestä tosin yli 2v, joten eikökähän ole aikakin.. :)

Treenaa syviä lihaksia, auttaa ainakin siinä että vartalon asento ja ryhti paranee ja sitä kautta näyttää (vatsakin) hoikemmalta ja kroppa sopusuhtaisemmalta. Eli pilatesta, pallopilatesta, bodybalancea tmv suosittelen ehdottomasti! niin, ja lantiopohjalihakset kuntoon, ellei jo ole, vaikuttaa asiaan myös :)

Yhteistyössä