Millä mä saan ton pojan pitämään tota peittolappua???

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toivoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toivoton

Vieras
Pojalla ns laiska silmä ja sen takia pitäis joka päivä pitää toisessa silmässä peittolappua 4h, että oppis kattelemaan tuolla huonommalla silmällä ja näkö siinä paranisi (nyt +4 siinä). Tähän asti ollu linssiin liimattava lappu, jonka pitäminen menny jotenkuten, mutta paljon kattellu linssien yli eli lapusta ei mitää hyötyä. nyt lääkäri määräsi silmän päälle laitettavan lapun ja keskusteli asiasta pojan kanssa ja teki sen kanssa sopimuksen että poika lupas pitää sitä. Ei kuitenkaa pidä. Minuutin kaks on ollu niin on ihan tuskissaan sen kanssa ja valittaa että kun ei näe mitään ja lappu hankaa. Pakko olis kuitenki pitää, muuten silmä jää huonoksi koko loppuiäksi. Lääkäri sanoi että 8vuotiaaksi asti voidaan laiskan silmän näköön vaikuttaa, sen jälkeen ei voi mitään. Eli meillä tässä reilu 2vuotta aikaa tehdä asialle jotain.

Kellään neuvoja?? Kiristys, uhkailu ja lahjonta on jo käytössä huonolla menestyksellä.
 
Kyllähän se varmasti hankaa ja hautuu jos silmän päälle pitää laittaa. Jos pitäisitte kotona apteekista saatavaa "merirosvolappua"? Miksi ei muuten voi silmälaseihin laittaa, meillä oli niin ja lapsi antoi hyvin pitää sen siinä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllähän se varmasti hankaa ja hautuu jos silmän päälle pitää laittaa. Jos pitäisitte kotona apteekista saatavaa "merirosvolappua"? Miksi ei muuten voi silmälaseihin laittaa, meillä oli niin ja lapsi antoi hyvin pitää sen siinä.

meillä on 2vuotta ollu peittolappu silmälasin linssissä mutta ongelmana se että poika kattelee jatkuvasti linssien yli tai ali eli kattoo kuitenki kummallaki silmällä, ei lapusta oo hyötyä. Nyt lääkäri oli sitä mieltä että siksi pitää olla silmän päällä, sen kanssa ei voi fuskata.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Hahaa, merirosvolappu silmän päälle!

Tämä yhdistettynä lahjontaan toimi minulla, tosin välillä salaa hieman nostelin tuotakin lappua, mutta se oli paljon mukavampi käytössä kuin muut vaihtoehdot :)

mä kaupittelin ja hehkutin sitä merirosvolappuna että eikö oo kiva pitää ku on ihan kuin merirosvo. Mutta tästä poika ei innostunut, kun se ei halua olla rosvo vaan poliisi... :/ ei menny läpi siis. Palkinnot meillä on ollu tähänki asti olemassa lapun pitämisestä, mutta en kyllä oikein tiedä mitään niin tuntuvaa palkkiota että malttais siltikään pitää sitä lappua...paitsi jos lupais että ostetaan koira ku pitää sitä, mutta ei niitä koiria voi joka päivä ostaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllähän se varmasti hankaa ja hautuu jos silmän päälle pitää laittaa. Jos pitäisitte kotona apteekista saatavaa "merirosvolappua"? Miksi ei muuten voi silmälaseihin laittaa, meillä oli niin ja lapsi antoi hyvin pitää sen siinä.

meillä on 2vuotta ollu peittolappu silmälasin linssissä mutta ongelmana se että poika kattelee jatkuvasti linssien yli tai ali eli kattoo kuitenki kummallaki silmällä, ei lapusta oo hyötyä. Nyt lääkäri oli sitä mieltä että siksi pitää olla silmän päällä, sen kanssa ei voi fuskata.

No olisko konstina paha, että laittaa sen lapun silmän päälle ja sitten silmälasit siihen päälle :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja qwen:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllähän se varmasti hankaa ja hautuu jos silmän päälle pitää laittaa. Jos pitäisitte kotona apteekista saatavaa "merirosvolappua"? Miksi ei muuten voi silmälaseihin laittaa, meillä oli niin ja lapsi antoi hyvin pitää sen siinä.

meillä on 2vuotta ollu peittolappu silmälasin linssissä mutta ongelmana se että poika kattelee jatkuvasti linssien yli tai ali eli kattoo kuitenki kummallaki silmällä, ei lapusta oo hyötyä. Nyt lääkäri oli sitä mieltä että siksi pitää olla silmän päällä, sen kanssa ei voi fuskata.

No olisko konstina paha, että laittaa sen lapun silmän päälle ja sitten silmälasit siihen päälle :)

Sillä tavoin sitä pitääkin pitää. Eli lappu pareman silmän päälle (eli sen päälle jota poika käyttää ja jossa on normaali näkö) ja sitte rillit päähän, rillit auttaa kattelemaan sillä huonommalla silmällä. Mutta ei onnistu. Tässä just aattelin että jos kokeilis vielä hakee apteekista sen ihan oikean merirosvolapun silmään, olisko se mukavampi kuin noi mitä me saatiin lääkäriltä. Ikävää jos joutuu käyttään koko loppuelämänsä rillejä vain siksi että peittohoito epäonnistuu. Kun peittohoidolla poika vois hyvällä tuurilla päästä rilleistä kokonaan eroon jossain vaiheessa.
 
Terve!
Käy kattomaan nettiosoite Krafty Eye Patches, sieltä löytyy tosi siistit peittolaput, ja oli tosi helppoa tilata sieltä. Toivottavasti poikasi innoistuisi käyttämään niitä. Onnea.
Terv. MCH
 

Yhteistyössä