Millä perusteella saa käynnistyksen ennen yliaikasuutta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja odottava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

odottava

Vieras
Miten saa käynnistyksen? Mulla huomenna lääkäri (ylimääräinen) kun vauvasta povattu isohkoa. Vko:lla 36+6 kokoarvio 3,5kg. Huomenna viikot 39+6 (ekan la 41+2). Neljäs raskaus joista kaks viimesintä todella nopeita alle 3h ja 1h. Onkohan mahdollista et pääsis synnärille jo? Tuolloin rv 36+6 oli ulkosuu sormelle auki, kanavaa 2cm ja ihan pehmeet paikat. Supisteluja ollut ja matkaa synnärille 150km. Mielipiteitä?

Mulla oli sama tilanne kuopuksen kanssa, 36+2 arvioitiin 3350-3500g ja laskeskelivat että n.4kg painaa jos menee laskettuun.
Sain uuden kontrollin 39+ viikolle ja silloin jo päätin että sieltä en lähde ilman vauvaa. Toisin kyllä meni.. vauva syntyi 38+2 ja painoi 3870g joten painoarvio piti paikkansa.

Sinuna kyllä kysyisin asiasta, varsinkin jos edelliset on ollut isohkoja ja olisi jotain syytä epäillä ettei tämä nyt mahdu syntymään.
Toisaalta, onhan nuo synnytykset sinulla ollut aika nopeita joten ei vissiin ole ollut ongelmia sen suhteen..

Aina kannattaa kysyä ja ota ihmeessä kassi jo mukaan.

mihin sairaalaan olet menossa synnyttään. oon ymmärtänyt että käynnistykseen ei aleta, ellei ''pakko''. täälä oulussa mulla meni ylitte viikolla, ja tytön paino arvio oli la päivänä 4.4kg. ei käynnistetty, kun oli ruuhkaa synnärillä.

kesällä tyksissä eräs äiti sai käynnistyksen sillä tiedolla että vaatimalla vaati kun matka oli todella pitkä ja nopeita synnytyksiä takana. käynnistettiin ja sitten sairaalassa olo aika venyi kun ensin ei meinannu lähteä ja sitte vauva joutui valohoitoon yli 48 tunniksi.

mä en saanut käynnistystä vaikka tiedossa iso. lääkäri vaqin totesi että ei nää tarvetta, olin kauhuissani koska kävin pelkopolillakin koon takia ja siellä luvattiin käynnistys ennen la:ta.
uuden kontrolli ajan sain 40+ viikoille jolloin osu kivampi lääkäri ja laittoi ajan käynnistykseen 40+6 viikolle koska vauvan arvio oli tuolloin jo 4300g. onneksi syntyi itellään seuraavana päivänä... ja oli 4780g ja 56 cm....

eli tyksissä on ainakin ihan lääkäristä kiinni eli jotkut myöntyy ja joittenkin kanssa tappelunkin jälkeen saa kielteisen vastauksen.