?
.....?
Vieras
Niin tuossa otsikossapa kysymys, hölmösti muotoiltuna kylläkin.. Mutta siis tilanne se, että ero on tulossa miehen kanssa ja meilllä kaksi pientä lasta. Ollaan asuttu nyt erillämme vajaa pari kuukautta. Mies on aika lailla alkoholisoitunut, mutta tarvittaessa pystyy olemaan muutaman päivänkin juomatta.. Ei viikkoa kuitenkaan yleensä. Tähän asti hän ei ole osallistunut lähes mitenkään esim. lastenhoitoon. Joskus on saattanut ottaa esikoisen kauppaan mukaan tai veljensä luona käymään (jossa omasta takaa lapselle hoitajia, ettei tarvi itse kattella perään) yms. Toisen lapsen syntyessä, jäi esikoisemme kans muutamaksi päiväksi kahdestaan kotiin. Jälkikäteen kuulin sitten, että oli kuulemma joka päivä kuitenkin ryypännyt ja lapsi oli kuin pellosta revästyn näköisenä ollut silloin.. Siis todella likaisena yms. (lapsi oli silloin 1v 8kk) Mies käyttää aika ilkeitä keinoja esim. lapsen rauhoittamiseen. Tai mun mielestä ilkeitä.. Esim. lapsi heräsi yöllä johonkin kauhukohtaukseen. Lapsi olisi rauhoittunut todennäköisesti ihan juttelemalla (ainakin mun kanssa rauhoittui näin), mies päätti pitää lapsen kiinni sängyssä makuuasennossa niin kauan että rauhottuisi ja lopettaisi hysteerisen huudon, itkun ja itsensä irti riuhtomisensa.. Huoh.. En voi oikeasti luottaa yhtään mieheeni enää kaiken jälkeen lastenhoidon suhteen. Pelkään, että jos yhteishuoltajuus on, mies tekeytyy hankalaksi ja onnistuu jollain tavalla lähestulkoon saamaan lapset itselleen tms.. Mitä ihmettä teen? Voiko tuollaisilla perusteilla saada yksinhuoltajuutta? Niin huomenna olis siis lastenvalvojalle meno, niin tämmösiä sitten mietin sen takia..