MILLÄ pesette 1,5-vuotiaan hiukset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mievain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täitartunnat eivät johdu huonosta hygieniasta. Tiesitkö, että ihmiselle ei ole luonnollista hieroa vaahtoavia kemikaalimömmöjä hiuksiinsa? Luonnollista on nimenomaan se, että pestään hiukset VEDELLÄ. Kun iho on tottunut meillä muilla SHAMPOOSEEN niin tottakai ilman shampoota hiukset alkaisivat parissa päivässä rasvoittua haista jne. MUTTA jos jättäisimme shampoon kokonaan pois, niin pikkuhiljaa päänahka ja hiukset palautuisi LUONNOLLISEEN TILAANSA eli siihen missä puhdistuvat itsestään, eivät rasvoitu liikaa jne EIVÄTKÄ HAISE!

Etkö ole kuullut siitä, että monet ihmiset ovat siirtyneet siihen etteivät käytä shampoota ollenkaan? JA HEILLÄ EI HAISE HIUKSET tai täit hypi JNE.

Munkin hiukset voi nyt paremmin kuin koskaan, kun viimeiset pari vuotta oon käyttänyt vain nokkossaippuaa tai afrikkalaista mustaa saippuaa hiuksiin, joskus ruokasooda + viinietikka. En kuitenkaan enää shampoita ym. käytä, lätistivät aina hiukseni ja piti olla jatkuvasti pesemässä.

Itse asiassa mä pesen 4 v tytön hiukset hoitoaineella (LV). Lisää vaan vähän runsaammin vettä niin vaahtoo ihan riittävästi. Siksi, koska tytöllä on maailman eniten takkuuntuvat hiukset. Ja sillä samalla oon pessyt tokan lapsenkin noin 1,5 v iästä. Joskus Avecydillä tms happamalla pesunesteellä. Mun mielestä ne muumishampoot sun muut on ihan kamalia, kuivattaa vaan hiukset kamalaksi korpuksi takkupesäksi.

vesipesulla, mikäli ei ole jotain klähmännyt hiuksiinsa esim ruokaa.

Näin meilläkin.
3v isoveikan tukka onkin ihan asia, alta vuoden ikäsenä piti pesuainetta ja selvityssuihketta käyttää. Aivan uskomaton pehko jo syntyessään. Ei saa selväks millään vaikka ei se mikään pitkä ole mutta tajuttoman paksu ja vahva...
6v esikoisella ruvettiin shampoota käyttämään noin 4 vuotiaana.

Täitartunnat eivät johdu huonosta hygieniasta. Tiesitkö, että ihmiselle ei ole luonnollista hieroa vaahtoavia kemikaalimömmöjä hiuksiinsa? Luonnollista on nimenomaan se, että pestään hiukset VEDELLÄ. Kun iho on tottunut meillä muilla SHAMPOOSEEN niin tottakai ilman shampoota hiukset alkaisivat parissa päivässä rasvoittua haista jne. MUTTA jos jättäisimme shampoon kokonaan pois, niin pikkuhiljaa päänahka ja hiukset palautuisi LUONNOLLISEEN TILAANSA eli siihen missä puhdistuvat itsestään, eivät rasvoitu liikaa jne EIVÄTKÄ HAISE!

Etkö ole kuullut siitä, että monet ihmiset ovat siirtyneet siihen etteivät käytä shampoota ollenkaan? JA HEILLÄ EI HAISE HIUKSET tai täit hypi JNE.

Mä pesen kesäsin mökeillä hiukset pelkällä vedellä ja kyllä tulee puhdasta, mutta kotona ei onnistu. Toisella mökillä vesi kannetaan järvestä ja toisella vesi tulee porakaivosta ja ne vedet tekee hiuksista ihanan raikkaat ja pehmeet. Kotona hanavesi ei kunnolla puhdista ja hiukset jää takkuun... Voi kun kotonakin vois pestä pelkällä vedellä :-)

Yhteistyössä