Millä rv:llä teillä on alkanut limatuplla irtoilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Niin, tuossahan se kysymys jo oikeastaan oli... Eli millä viikoilla teillä on alkanut limatulppa irtoilla ja millon vauva on sitten syntynyt?

Itse olen vähän "kakka housussa" täällä kun on vasta rv 35 menossa ja limatulppa on irtoillut jo pari päivää. Viimeksi synnytys käynnistyi vajaan viikon kuluessa limatulpan irtoamisesta :/ Olisi mukava kuulla, että tuo limatulpan irtoileminen ei tarkoita synnytyksen lähestymistä.

mulla irtosi viikoilla 39+0 jotain..ainakin luulin et se oli kun tuli ruskeeta limavuotoa..ja tosta meni joku viikko niin muksu syntyi.
muistaakseni kuusi päivää meni.

Joo, ja otsikossa oikeinkirjoitus 10 :D
Mutta eiköhän tuosta ymmärrä, että kyse on limatulpasta, ei suinkaan limatupllasta (ois varmaan pitänyt jaksaa kirjautua niin voisi tuonkin vielä korjata ;))

esikoiselta limatulppa irtosi samana päivänä kun lapsi syntyi.
Kakkoselta limatulppa alkoi irrota jo kolme viikkoa ennen syntymää. Eli ei välttämättä vielä mitään hätää :)

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
rv35 tienoilla alkoi ja irtoili aina pyyhkiessa 2 vko ajan.
Niin ja lapsi syntyi rv38+0!!
Eli ei välttämättä ole mitään hätää :hug:

Kiitos Blue Rush... Tuo kuulostaa jo hiukan lohduttavalta.
Toivoisin, että tämä vauva pysyisi mahassa vielä parin viikon ajan niin olisi sitten varmasti jo valmis keuhkoiltaankin. Tuo rv38 olisikin oikein optimi, sillä vauva on aika isoa kaliiberia ;)

Limatulppa irtosi sairaalassa 1h ennen lapsen tuloa maailmaan. vauva-lehdessä 3/2008 lääkäri Mika nUutila on kommentoinut limatulpan irtoamista näin: "Kun kohdunkaula kypsyy, sen rauhasista erittyy limaa. Kyse ei kuitenkaan ole mistään arsinaisesta tulpasta. Limantuloa ei esiinny läheskään kaikilla synnyttäjillä eikä se yksinään ole merkki synnytyksen alkamisesta".."Limaa voi joskus erittyä jopa viikkoja ennen synnytystä"

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Limatulppa irtosi sairaalassa 1h ennen lapsen tuloa maailmaan. vauva-lehdessä 3/2008 lääkäri Mika nUutila on kommentoinut limatulpan irtoamista näin: "Kun kohdunkaula kypsyy, sen rauhasista erittyy limaa. Kyse ei kuitenkaan ole mistään arsinaisesta tulpasta. Limantuloa ei esiinny läheskään kaikilla synnyttäjillä eikä se yksinään ole merkki synnytyksen alkamisesta".."Limaa voi joskus erittyä jopa viikkoja ennen synnytystä"

Kiitos kovasti tuosta vauva-lehden lainauksesta - se rauhoittaa vähän mieltä..
Muutaman viikon kun vauva vielä malttaisi olla mahassa niin hyvä olisi :)

Mulla alkoi limatulppa irtoilemaan rv 27+ ja vauvat syntyivät onneksi vasta rv 36+. Vuodelevossa ja suppareiden estolääkityksellä olin rv 34 saakka. Naistenklinikalla päivystyksessä sanottiin silloin että limatulpan irtoaminen yksinään ei tarkoita synnytyksen käynnistymistä, mutta jotain kypsymistä kohdunkaulalla kyllä.

Eli ei välttämättä ole vielä syntymässä. Jos alkaa supistella sitten on eri asia. Neuvoisin kyllä ottamaan rauhassa, ettei vielä syntyisi! Tsemppiä!

Yhteistyössä