Millä saa pesukoneesta pahan hajun pois?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minddu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Käytätkö pesuainetta jossa on zeoliittia, se kasautuu koneeseen, on käytännössä nimittäin savea. Pese vaikka lakanapyykki aina 90/95 asteessa ja unohda vedensäästöohjelmat, ne on sellainen hyvä ylläpitohoito. Käytä fosfaattipitoista pesuainetta, älä yliannostele ja pese kone välillä etikalla tai sitruunahapolla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no pese 90asteessa välillä. pese etikalla ( laita pesuainalokeroon siis etikkaa ) ja kone pyörimään tyhjänä.

myös rumpuun ja tulee muuten kirkas ja ei haise... sen jälkeen pese vielä tyhjillään 60c
 
Kyse ei siis zeoliitistä että olisi kertynyt kun pesupähkinöillä pesen ja oon siinä 90 pyörittäny jokin aika sitten kuitenkin vaan vielä sitä hajua sinne jäi. Luukku joskus jääny kiinni kun päältä täytettävä kone ja muksun vaipanvaihtoo yms siinä päällä tehty ja joskus sitä ei muista aukasta :ashamed: Siitä se haju sinne varmaan pinttyny..
 
Käytä ensinnäkin pesuainetta jossa ei ole zeoliittia. Zeoliitti on savimainen aine, jota käytetään pesuaineissa vedenpehmentimenä. Zeoliitti sakkautuu koneen sisään, letkuihin ja muihin osiin, ja aiheuttaa koneen nopeampaa rikkoutumista ja myös pahaa hajua.

Osta lisäksi apteekista sitruunahappoa ja pese kone sillä. Käytä jatkossa pesuaineita, jotka eivät sisällä zeoliittia.

http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/848
 
Jos kyseessä ei ole zeoliitti, niin oletko tarkastanut koneesi tiivisteet? Jos kone on ollut pitkiä aikoja kiinni kosteana, on tiivisteisiin saattanut tulla hometta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bliss:
Jos kyseessä ei ole zeoliitti, niin oletko tarkastanut koneesi tiivisteet? Jos kone on ollut pitkiä aikoja kiinni kosteana, on tiivisteisiin saattanut tulla hometta.

Joo mä niitä tossa hammastikulla kaivelin ja pesin pesuainelokerot ja kaikki mihin pääsin vaan kaivelemaan hammasharjan kanssa. Nyt jos sitten vielä viimestelis etikalla niin jospa olis parempi :)
 

Yhteistyössä