Millä saada lapsen leikkimään omassa huoneessaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lelukaaos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lelukaaos

Vieras
Lapsi täyttää kohta 3 vuotta ja mua käy jo pikkuhiljaa raivostuttamaan kun laps iei leiki omassa huoneessaan, kaikki lelut raahaa sohvalle ja siinä sit leikkii!! Millä saada lapsen huone silleen kivemmaksi että viihtyisi siellä paremmin? Huone on aika pieni mutta sielä mahtuu hyvin leikkimään, lattiatilaakin on! Oisko joku pieni pöytä ja tuoli lapsen huoneeseen kiva lisä?

Ei onnistu ellet muuta sinne huoneeseen myös itse keittiöinesi päivinesi. Lapsi haluaa olla siellä missä muutkin ovat. Et voi vaatia lasta leikkimään huoneessaan yksinään!

taida olla huoneen viihtyvyydestä kiinni,
vaan ihan iästä. Ei meillä kolme vuotiaat ikinä ole leikkineet omissa huoneissaan -- sinne ne tulee missä äiti ja muut ovat, vaikka leikkivätkin omaa leikkiään.
Parin vuoden päästä jo maistuu oma rauha.

Mutta lapsi voi myös oppimaan leikkimään omassa huoneessa sillä että vietät hänen kanssaan mahdollisimman paljon aikaa siellä!
Tottahan tuo on että siksi lapsi haluaa olla yleisissä tiloissa että on siellä missä muutkin ja missä tapahtuu...

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Ei onnistu ellet muuta sinne huoneeseen myös itse keittiöinesi päivinesi. Lapsi haluaa olla siellä missä muutkin ovat. Et voi vaatia lasta leikkimään huoneessaan yksinään!

Näinhän se on , kyllä muakin joskus nyppii , kun kannetaan keittöön kaikki mahdollinen , mut toi laps taitaa tykätä minusta. Muuten kissa on ihan samanlainen , seuraa mua kun hai laivaa.

saattaa auttaa jos käyt aluksi siellä lapsen huoneessa "käynnistämässä" leikin. Kun leikki on jo valmiiksi hyvässä vauhdissa niin saattaa jatkua vaikka itse poistuisitkin paikalta. Meillä ainakin on auttanut.

Huoh... No kai se sit on perhana nieltävä se että toi muksu raahaa joka viiden minuutin välein lelunsa tohon sohvalle ja kestitsee kaikki nallet ja nuket sit siinä, vaatii lastenohjelmia telkkarista ja äiti ei saa käydä koneella hoitamassa työasioita kun sieltäkin pitää tulla lastenohjelmia.. Vaikea tapaus toi lapsi, kait se sit siitä!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Huoh... No kai se sit on perhana nieltävä se että toi muksu raahaa joka viiden minuutin välein lelunsa tohon sohvalle ja kestitsee kaikki nallet ja nuket sit siinä, vaatii lastenohjelmia telkkarista ja äiti ei saa käydä koneella hoitamassa työasioita kun sieltäkin pitää tulla lastenohjelmia.. Vaikea tapaus toi lapsi, kait se sit siitä!

Ei, se on ihan normaali tapaus :) Laita joku lelulaatikko olkkariin.

Siis en tarkoittanut tässä ihan omaa lastani, vaan yleisesti lapsia kun ovat hankalia :D Iästä riippumatta :D

No, meidän 3veen kanssa toimis takuuvarmasti telkkari omassa huoneessa, jos siis välttämättä haluaisin sen pysyvän huoneessaan. Ei kuitenkaan musta muuten lainkaan hyvä idea.

Alkuperäinen kirjoittaja telkkari:
No, meidän 3veen kanssa toimis takuuvarmasti telkkari omassa huoneessa, jos siis välttämättä haluaisin sen pysyvän huoneessaan. Ei kuitenkaan musta muuten lainkaan hyvä idea.

No en minä halua lapselle laittaa telkkaria huoneeseen! Telkkaria tuijotellana aivan tarpeeksi jo nytkin päivässä, vaikken minä sitä päälle laittais niin toi muksu kyllä osaa laittaa juniorit ja dvd:t päälle!!

Muuten ok mut tota en sulattais et tietokoneella ei voi tehdä työhommia kun lapsi haluaa katsoa lastenohjelmia!! Itse olisin tiukkana että jos itsellä on hommia koneella, olen silloin siellä ja lapsi touhuaa omiaan eikä narise vieressä, ei ihan kaikessa pidä periksi antaa. Teen hommani silloin kun itse päätän enkä kysy lapselta lupaa ja suostumusta siihen!

Alkuperäinen kirjoittaja näin:

Muuten ok mut tota en sulattais et tietokoneella ei voi tehdä työhommia kun lapsi haluaa katsoa lastenohjelmia!! Itse olisin tiukkana että jos itsellä on hommia koneella, olen silloin siellä ja lapsi touhuaa omiaan eikä narise vieressä, ei ihan kaikessa pidä periksi antaa. Teen hommani silloin kun itse päätän enkä kysy lapselta lupaa ja suostumusta siihen!

No, tähän on paljon vaikuttanut se että lapsen isä, eli mun mies sanoo aina lapselle että oisko nyt hänen vuoro mennä koneelle, itselläni sielä tärkeät jutut kesken! Mies valittaa kun vietän aikaani liikaa koneella, toisin sanoen teen miehen mielestä liikaa töitä koneella! Harvoin on aikaa mihinkään ylimääräiseen surffailuun, kuten nyt on. Lapsi on sitten ottanut tavakseen aloitaa heti huutamisen kun yritän koneelle päästä. Vammasta toimintaa mun mieheltä, sen olen suoraan sanonut ja sillä ei ole asiaa puuttua mun töihin.

Yhteistyössä