Millä saada mies kehumaan jollain tapaa edes joskus? Rasittaa olla vaan, ja odottaa.. *turhis*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neytiri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hmm..kuulostaa tutulta, paitsi ettei mies oikeen muutenkaan puhu mitään. Ainakaan miulle/miun kanssa. Kavereilleen sillä kyllä riittää juttua, miulle harvemmin.
Tuotakin enemmän minuu kyrsii se, ettei se vaivaudu ees kuuntelemaan mitä sanon..Aina saa olla toistamassa, etenkin jos se on kattomassa telkkaa tai koneella tai lukemassa..sillon se on jossain miljoonan kilsan päässä ja se pitää "herättää" ennen kun sille menee mikään perille asti.

Alkuperäinen kirjoittaja tiedän tunteen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mäkin olen tosi ujo ja varautunut, mutta yritän tsempata niin, että aina kun ajattelen mitä tahansa positiivista joko miehestä tai kavereista, sanon sen heti. Tai vaikka laitan tekstiviestin. Vaikka kyseessä olis miten pieni juttu. Oon huomannut, että harjoittelulla positiivisia asioita muista tulee entistä enemmän mieleen ja mitä useammin niitä kertoo, sitä helpompaa se myös on, kynnys madaltuu. Mitään haittaa siitä ei tähän asti ole ihmissuhteilleni ollut. Eikä oo kellekään noussut kusi päähän. :)

Ja jos mies kysyy, miksi toin hälle iltapalan telkkarin ääreen, kun oli peliä katsomassa, sanon suoraan että siksi koska rakastan sua ja olet ihana juuri tuollaisena kuin olet ja halusin ilahduttaa sua. Enkä mutise mitään arkisuuksia että tässähän tuo samalla tuli tehtyä kuin itselle ja niillä mitätöi tuota tekoa ja sen merkitystä miehelle.

Jos tuntuu vaikealta puhua, niin voihan sitä vaikka kirjoittaa korttiin, miksi tykkää tästä ihmisestä ja tyrkätä sen vaivihkaa hänelle. Ystävänpäivä on kohta ;)

No minä teen tuota miehelleni, mutta en kohta enää jaksa kun en saa mitään takaisin :( Kaikki tuntuu jotenkin turhalta..

En minäkään jaksais, jos se olisi yksipuolista. Meillä alkuun mies oli kovempi kehumaan, olen itse päättänyt opetella vähintään yhtä hyväksi, että sillä säilyisi motivaatio :)

Alkuperäinen kirjoittaja Harmailija:
Alkuperäinen kirjoittaja tiedän tunteen:
Ei munkaan tee mieli seksiä miehen kanssa kun tuntuu ettei arvosta mua kun ei kehu muutenkaan, kyl sit aina seksi kelpais.. Joskus tuntuu niin turhalta se sekstailu sen kanssa, kun joskus ei oo mitään tunteita mukana koko hommassa, miehen mieliks vaan on..

Musta olis ihan kohtuullista, että mies kehuisi joskus naista naisen mieliksi, vaikkei se miehen omasta mielestä olisi ihan turhaa. Jos kerta nainenkin miehen mieliksi antaa seksiä, vaikka sekstailu naisen omasta mielestä tuntuisi ihan turhalta. Tai sit vaihtoehto on se, että kumpikaan ei tee mitään toisen mieliksi, ei mies kehu eikä nainen anna seksiä. Eihän se nyt niin voi mennä, että toinen vaan huomioi toisen ja toinen on "oma ittensä".

Uskaltaisko sitä vähän pikkasen uhkailla että jos ei kehuja ala tulemaan ees jostain joskus niin seksiäkään ei heru. Vai meneekö sit semmoseksi että sanoo vain koska muuten ei saa seksiä. Meneekö siitäkin sit vähän fiilis?

No on se varmaan tyhjää parempi, tosin moni mies saattaa vaan suuttua tuosta ja seuraavana päivänä jatkaa seksin vonkaamista kehumatta. Itte en kyllä enää harrasta seksiä, jos mun ei oikeesti tee mieli. Jos mies ei kehuisi tai hellisi muuten kuin seksin yhteydessä, ei varmaan tekisi ikinä mun mieli. Ei se oo mitään kiristämistä vaan itsensä kuuntelua.

Eikö miehet ikinä mieti, että meneekö seksistä vähän fiilis, jos nainen harrastaa sitä vaan pitääkseen miehen tyytyväisenä? Ei vissiin, pääasia että itte saa, vaikka sitten ruinaamalla, viis siitä kiinnostaako naista tai saako nainen siitä mitään...

Ehkä me naiset syyllistetään itseämme turhaan. Mitä jos ei odotettaisi itseltämme sen enempää, kuin mitä miehetkään antaa? Jos mies ei edes ruinaamalla anna kehuja, miksi naisen pitäisi antaa seksiä miehen ruinaamisen seurauksena? (siis tilanteessa, jossa seksiä ei tee mieli, jos kumpaakin haluttaa, niin tietty silloin kannattaa antaa) Miksi seksin pihtaamista pidetään valtapelinä, mutta kehujen ja positiivisen huomion pihtaamista vain suomalaisen miehen luonteeseen kuuluvana peruspiirteenä, jolle tämä ei voi mitään?

niin, ja mikä oikeus toisella on pidättäytyä seksistä ja viettää aikaa koneella ja hoitaa siellä itsensä, siis vaikka vaimo on tehnyt selväksi että haluaisi enemmän seksiä ja muuta läheisyyttä. aina miehellä joku selitys, on riidelty/ lapset vie mehut jne. silti himottaa avata se kone.. on paha olla.

Miksi seksin pihtaamista pidetään valtapelinä, mutta kehujen ja positiivisen huomion pihtaamista vain suomalaisen miehen luonteeseen kuuluvana peruspiirteenä, jolle tämä ei voi mitään?

pihtaaminen on valtapeliä jos se tehdään vain siitä syystä, että puoliso ei toimi haluamallasi tavalla ja siksi pidättäydyt vaikka muuten voisitkin kyllä ja et seksiä vihaa tms.eli kun kiristät jollain - millä vaan - saadaksesi jotain ;se on valtapeliä minusta.
se taas ei ole minusta valtapeliä, jos ei ole luonteeltaan täysin sellainen kuin puoliso toivoisi ( esim kehuja ) ja muuttuminen - se on vaikeaa!(joskaan ei mahdotonta varmaan ).
mutta tällainen tilanne, niin muuttaisko se enää vuosien jälkeen mitään jos puoliso alkaisikin kehua ja imarrella. vai tulisko siitä sitten mieleen vaan, että "no toi ei tule sun sydämestä -sanot vaan kun haluat miellyttää mua tai oot jotain vailla".

En lukenut koko ketjua, mutta komppaan sua. :flower:

Multa paloi pari vuotta sitten käämit kun ukko luuli muuttaneensa hotelliin, jossa hän saa olla kuten haluaa ja kiitosta ei tarvitse sanoa. No otettiin vähän yhteen ja mies rupesi ottamaan osan hommiin.

Ei hän vieläkään kiitä, mutta en tee enää niin minäkään, kuin ihan jostain spesiaali hommasta jos sellaisen tekee.

Nyt tänä viikonloppuna mulla palo käämi ihan yksinkertaisesta jutusta kun omasta hengissä olemisen ilmoittamisesta. Jos lähetään reissuun, niin minusta on ihan normaalia että ilmoitetaan pikkuviestillä että ollaan hengissä.
Ukko "katosi" 19 tunniksi. Ja sitten kun sain kiinni niin selitys oli ettei hän muistanut laittaa viestiä.

Tästä tekstari laitosta on puhuttu melkein 12 vuotta ja silti toisinaan mies unohtaa että voisi muistaa ilmoittaa vaimolleen tekstarin ettei tarvitse huolehtia. :o

Mä en mielstäni kauheita vaadi, mutta kun se yksi muistaminen tuntuu olevan toisinaan liian vaikeata.

Mutta potut pootuina, kyllä mä vielä piikitän takaisin :kieh:

Mä en oikeen osaa samaistua ap:n ongelmaan, koska en itse koe sitä ongelmaksi. Meilläkään ei mies kehu, kiitos sanoo ruoasta, mutta niinpä kiitän minäkin, vaikka itse sen ruoan olen laittanut, tulee vaan niin rutiinilla. Endiellä oli hyviä pointteja kirjoituksissaan ja jokseenkin samaa mieltä mäkin olen.

Ehkä mä sitten tyydyn vähempään, mutta kukin tyylillään. Joka tapauksessa voimia ap:lle ja muille tästä asiasta kärsiville.. :hug:

minulla on samanlainen mies kuin ap:lla, kehui kyllä seurusteluaikana. Kukkia ei tuo ikinä, ei tuonut edes synnytyslaitokselle mitään. Ei sano mitään vaikka hiusten väri muuttuisi radikaalisti valkoisesta mustaksi, yrittää olla huomaamatta jos tälläydyn. Onhan se vaikuttanut meidän suhteeseen, lopetin itsekin kehumiset, en saa vaan enää mitään sanottua. Kotona hiihdän räjähtäneen näköisenä koska en halua mitään huomiota mieheltä. Muualle laittaudun ja pukeudun nätisti. Eihän helmiä sioille viitsi antaa.
En ole enää pariin vuoteen yrittänyt ottaa asiaa puheeksi, olkoon sitten. En katsele muita miehiä mutta jos joskus joku tulee niin voin hyvinkin lähteä ja jättää miehen. Mutta tuskinpa siitäkään suurta puhetta tulisi kun ei ole tullut näiden kahdeksan yhdessäasumisen aikana tullut muustakaan.

kyllä se lähtee ihan omasta itsestä, jos todella rakastaa jotkin niin haluaa kohdella hyvin. Minä lakkasin rakastamasta miestäni just siksi kun ei ikinä mitään positiivista saanut kuulla. Enkä usko että rsakkaus palaisi vaikka mies nyt alkaisi kehua kuin viimeistä päivää. Ja varsinkin se oli niin huvittavaa kun mies aoina itse säteili jos huomautti uusista vaatteista tai ihaili vartaloa tms, mutta samalla ei kyllä voinut minulle mitään sanoa. Eikä enää edes tarvitse.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Joo meillä mies on kyllä kovin mielissään jos hänelle sanoo jotain hyvää. Mutta mutta..

no kukapa ei olisi sellaisesta hyvillään ?
mutta kaikki vaan eivät kehu samalla lailla.

Joo ehkä pitäs lopettaa ruikuttaminen ja tyytyä kohtaloon. Toivottavasti tyttöä sitten tulevaisuudessa kehuu..

ei tarvitse tyytyä kohtaloon, jos tuollaiset pökkelöt luulee että kohteliaisuudet voivat olla yksipuoleisia niin ei se sitä tarkoita että se olisi totuus. Lopetat äijän kehumisen ja alat unelmoida ja haaveilla toisenlaisesta elämästä, koska kaikilla, myös sinulla, on oikeus tuntea itsensä rakastetuksi ja halutuksi. Mies voi sitten hakea itselleen sellaisen naisen joka mukisematta tyytyy olemaan kynnysmatto.

Joo meillä mies on kyllä kovin mielissään jos hänelle sanoo jotain hyvää. Mutta mutta..

no kukapa ei olisi sellaisesta hyvillään ?
mutta kaikki vaan eivät kehu samalla lailla.

Joo ehkä pitäs lopettaa ruikuttaminen ja tyytyä kohtaloon. Toivottavasti tyttöä sitten tulevaisuudessa kehuu..

no joko otat eron, kun ei mies miellytä tai sitten tosiaan "tyydyt kohtaloosi".

Ei mikään muu kuin se, että kehuminen tuntuu kivalta, saa olon tuntumaan rakastetulta ja tuo siten arkipäivään rutkasti lisää hyvää mieltä, joskus vipinääkin, ihan ilmaiseksi ja ilman mitään sivuvaikutuksia! Sekä tiivistää parisuhdetta ja lisää positiivisia ja rakastavia tunteita miestä kohtaan. Enkä ole muuten tavannut yhtään miestä, joka olisi itse kehuista pahastunut, päinvastoin.

Jos mun miehelle olisi ylivoimaista sanoa paria kaunista sanaa edes pyynnöstä, en kyllä voisi mitenkään välttyä siltä tunteelta, että hälle on ihan samantekevää, vaikka tilallani olisi joku muu kunhan kotityöt tulee tehtyä ja seksiä saa. Siis haloo, nainen kysyy ja mies ei silti keksi YHTÄ ainutta kivaa asiaa kumppanistaan, jonka pitäisi olla hänelle se kaikista rakkain ja tärkein ihminen? Miten voi olla niin vaikeaa kakistaa suustaan jotain kohteliaisuutta silloin tällöin, jos tietää, että kumppanille tulisi siitä tosi hyvä mieli? Tuo on minusta jo melkein ilkeyttä, kun pienellä teolla, joka ei olisi mitään pois itseltä, voisi toista ilahduttaa mutta silti jättää sen tekemättä.

Mä myönnän että mulla on heikko itsetunto, mutta en tiedä onko se tullut tässä suhteessa vai missä. Ennen en ollut näin heikko. Mutta siis kynnysmatto mä en ole, sen voin teille kertoa. Mutta ei se sitä tarkoita että olisin agressiivisesti esittämässä miehelle omaa kantaani. Vaan sitä että nyt varmaan on kuitenkin ajateltava että mitäs läksit. Mies on muuten huomaavainen ja ihana. Joskus syyllisyys painaa siitä kuinka paljon hän tekee asioita, mitä minun ehkä pitäisi tehdä. En osaa selittää..

Mä myönnän että mulla on heikko itsetunto, mutta en tiedä onko se tullut tässä suhteessa vai missä. Ennen en ollut näin heikko. Mutta siis kynnysmatto mä en ole, sen voin teille kertoa. Mutta ei se sitä tarkoita että olisin agressiivisesti esittämässä miehelle omaa kantaani. Vaan sitä että nyt varmaan on kuitenkin ajateltava että mitäs läksit. Mies on muuten huomaavainen ja ihana. Joskus syyllisyys painaa siitä kuinka paljon hän tekee asioita, mitä minun ehkä pitäisi tehdä. En osaa selittää..

no nyt mie en enää ees nää mitään ongelmaa :o :ashamed:
ihanko oikeesti ongelma on se, että kun mies ei osannut sanoa just sun ajattelemalla tavalla johonkin kysymykseen, niin siksi nyt surkuttelet ?

nyt nainen otat niskasta itseesi :)

no nyt mie en enää ees nää mitään ongelmaa :o :ashamed:
ihanko oikeesti ongelma on se, että kun mies eosannut sanoa just sun ajattelemalla tavalla johonkin kysymykseen, niin siksi nyt surkuttelet ?

nyt nainen otat niskasta itseesi :)

Mene sinä häkkiisi, jos et omalta osaltasi tiedä tällaista tapausta.
Semmonen, en kerro sulle mitään jos et kysy tyyppi. Ja jos kysyt niin ehkä kerron neljännellä kerralla, jos mua huvittaa ja tiedän että siitä ei tule lisää selitettävää.
Mutta miksi mä sulle tunnevammaiselle edes selitän tätä..

muok. Sori hermostuminen, mutta en ymmärrä miksi sä piikität mua? ja millä kokemuksella?

Mene sinä häkkiisi, jos et omalta osaltasi tiedä tällaista tapausta.
Semmonen, en kerro sulle mitään jos et kysy tyyppi. Ja jos kysyt niin ehkä kerron neljännellä kerralla, jos mua huvittaa ja tiedän että siitä ei tule lisää selitettävää.
Mutta miksi mä sulle tunnevammaiselle edes selitän tätä..

muok. Sori hermostuminen, mutta en ymmärrä miksi sä piikität mua? ja millä kokemuksella?

hmm. piikitän. no, niin en tarkoita.ehkä tekstini vaan on töksähtelevää, pahoittelen sitä ( nyt jo toistamiseen ).
mutta oikeesti, kun kerrot nyt että mies onkin huomaavainen ja ihana, niin.. en ihan nyt ymmärrä ? IHAN OIKEASTI. minusta se on jotenkin hurjan ristiriitaista aiemmin kertomasi kanssa.
mutta kai se on sitten tuo sinun huono itsetuntosi, joka ajaa tähän (?), että surkuttelet ja tavallaan säälit itseäsi. että mieskään ei keksi mitään rakastettavaa sinussa ,kun ei osaa sanalla sitä sanoa kysyttäessä.

Anteeksi endie, en ehkä tarkoittanut tuota niin voimakkaasti kun sen sanoin. Vähättely on vaan tosi persauksesta, varsinkin kun ei vastaaja itse käsittääkseni ole samassa tilanteessa. Vuosia ollut ilman kehuja, joten yksikin piristäisi.

it's ok .
minusta et ole ollut ilman kehuja, mutta saamasi kehut eivät ole olleet sellaisia mitä olet odottanut ja toivonut.
mutta toivon parempaa jatkoa teille! en enempää tule "piikittelemään" tai puukottelemaankaan sen puoleen =)

Mä niin ymmärän sua!!! |O Mun mies on nyt oppinut sen yhden kehumishokeman mitä hokee monesti päivässä... Mut joo, kehuu edes vähäsen... Mutta kun siitä tulee niin arvoton olo, kun toinen ei viitsi edes kehittää uutta kehua :( Ja just kun se on niin kulunut ja ulkoa opitun kuuloinen :( Olen sille huutanut ja parkunut ym. että sulla on netti siinä edessä, etsi sieltä, että mä tahdon nyt kuulla jotain uutta... :ashamed:

Yhteistyössä