Millä tuloilla saa jotain sossusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietääkö joku?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietääkö joku?

Vieras
Mä olen kht:lla, ja mies kohta lomautetaan... saadaanko me jotain sossusta, edes miehen karenssiajaksi? Mä saan kht:ta + kuntalisää käteen n. reilut 500 euroa, ja miehen normaali kk-palkka 1500 käteen, siitä sitten ansiosidonnaista mitä mahtaa saada, en tiedä... ja lapsilisät kahdesta lapsesta. Siinä meidän tulot. Asutaan omakotitalossa, lainaa on, mistä maksetaan nyt vain korkoja.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Eipä taida saada.

Ok... kaipa se täytyy jotenkin vain pärjäillä. Aika tiukille vetää.

Joo meillä sama tilanne, mies lomautetaan 3 viikoksi. Minä hoitovapaalla (ei kuntalisää ), vähän teen töitä lisäksi. Asuntolaina ym. Kai sitä jotenkin on pärjättävä.

jos tuntuu tosi tiukalta, niin kyllä kannattaa aina kysyä! takautuvasti niitä ei ainakaan saa (erinäisiä poikkeuksia lukuunottamatta) noi laskuritkin on suuntaa antavia vaan.

Eipä taida saada.

Älä lannistu vaan ota yhteytä sossuun. Kyllä toimeentulotukea voi saada. Ei täällä palstalla ole sossun laskelmia käytössä. Kaikki ovat tapauskohtaisesti käsiteltäviä asioita.

Kokeilin netistä löytyvällä toimeentulotukilaskurilla kuten joku vinkkasi... ei saataisi mitään sen mukaan. Kyllä täytyy sitten tosi köyhä olla että sossusta jotain saa, kun mekin jo venytetään joka penniä. No, ei olla ainoita, väliaikaistahan tämä... helpottaa kun lomautukset joskus loppuu.

Ainakin Kelasta voisi kysyä asumistukea. En tiedä saako mutta Kelan sivuilla on sellainen laskuri joka antaa suuntaa. Asumistukea ymmärtääkseni voi saada myös omaan taloon ainakin korkojen maksuun tms. Voimia hakemusten täyttelyyn.

Eipä taida saada.

Joo meillä sama tilanne, mies lomautetaan 3 viikoksi. Minä hoitovapaalla (ei kuntalisää ), vähän teen töitä lisäksi. Asuntolaina ym. Kai sitä jotenkin on pärjättävä.

Ikävää... ihan vaan vinkiksi sulle, homma taitaa mennä niin että jos sun mies on lomautettuna ansiosidonnaisella ja sä kht:lla, niin jos sä teet töitä vähänkin sinä aikana, niin ette saa kht:ta tai siis se vähennetään miehen ansiosidonnaisesta... jos et tätä tiennyt. Kannattaa laskea tarkkaan kannattaako käydä töissä, jos vaan vähän ylimääräistä olet sillä tienannut. Vaikeaksi tehty nämäkin asiat, mäkin ajattelin että jos vähän yrittäisi jotain töitä tehdä ja helpottaa rahatilannetta, mutta eipä kannata kun kht ja kuntalisä menisi sen sileän tien, tilanne vaan pahenisi.

Eipä taida saada.

Ikävää... ihan vaan vinkiksi sulle, homma taitaa mennä niin että jos sun mies on lomautettuna ansiosidonnaisella ja sä kht:lla, niin jos sä teet töitä vähänkin sinä aikana, niin ette saa kht:ta tai siis se vähennetään miehen ansiosidonnaisesta... jos et tätä tiennyt. Kannattaa laskea tarkkaan kannattaako käydä töissä, jos vaan vähän ylimääräistä olet sillä tienannut. Vaikeaksi tehty nämäkin asiat, mäkin ajattelin että jos vähän yrittäisi jotain töitä tehdä ja helpottaa rahatilannetta, mutta eipä kannata kun kht ja kuntalisä menisi sen sileän tien, tilanne vaan pahenisi.

Joo tiedetään :( yritän saada lisävuoroja kun mies on lomautettuna. Tuskin sieltä liitosta mitään apuja (päivärahaa) tulee, silleen ollaan asennoiduttu.

Kokeilin netistä löytyvällä toimeentulotukilaskurilla kuten joku vinkkasi... ei saataisi mitään sen mukaan. Kyllä täytyy sitten tosi köyhä olla että sossusta jotain saa, kun mekin jo venytetään joka penniä. No, ei olla ainoita, väliaikaistahan tämä... helpottaa kun lomautukset joskus loppuu.

No meillä näin minä kht ja mies opiskelee eli saa opintotuenja asumistuki ja ei saada sossusta mitään, eli todellakin pitää olla tosi köyhä että sieltä jotain saa.

mä soitin sossuun, ku miehellä alko lomautukset(on joka toinen viikko lomautettuna).mä oon äippälomalla, käteen jää 1200e ja mies saa kahen viikon palkan, käteen jää noin 900e ja sit lapsilisät 3sta lapsesta. saatiin sossusta 116e.ja sain maksusiitomuksen apteekkiin, että saan hakea kierukan. sanottiin, että meille pitäis jäädä elämiseen vähä yli 1400e. sossu huomio asuntolainan korot, sähkö, vesi, roskis,kotivakuutus ja lastenvakuutukset. mut nuo vaan laskettiin joka kuukaudelle. esim meil oli 300e sähkölasku, niin sossun täti laski osuuden mitä on kuukauden sähkölasku, ku meil tulee 2kk välein se.

Yhteistyössä