Millä viikoilla voi vielä mennä kylpylään uimaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja amanda79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tuleva mami:
Sitten ei saa enää uida kun kohdunsuu on alkanut avautumaan eli yleensä viimeisen kuukauden aikana ei suositella uimista. Kylmä vesi voi aiheuttaa supistuksia. Ja jos avautunut niin voi tulla tulehduksia.

Sekin on ihan tapaus kohtasta, mulla on kohdunsuu ollut auki jo useita viikkoja mutta uintikieltoa ei ole eikä kaikilla muillakaan. Se on kai vaan jos liian aikasin on jatkuvasti kipeitä supistuksia..

No mulle sanottiin etten saa enää uida kun kohdunsuu alkaa aukeemaan..siis ei vielä silloin ollut edes auki. No kukin tehköön niinkuin tykkää. Parempi vaan mieluummin varoa kuin tehdä ja katua! Vai mitä?

Minä kävin kylpylässä rv 30+ sillä sitä ei oltu multa erikseen kielletty. Paikat kiinteät ja kiinni. Muutoin se reissu olisi kyllä saanut jäädä tekemättä. Oli nimittäin niin pieni allas ja niin paljon riehakkaita muksuja, että tyrkkäyksiä ja potkuja sai varoa ihan tosissaan. Mun isoa mahaa ei kukaan nähnyt pinnan alta. Teki mieli kailottaa, että pitäkää muhun AINAKIN metrin ero! En nauttinut. Varsinkin kun yksi poika sitten sukeltaessaan näkikin mun mahani ja lapsellisuuksissaan nauroi päin näköä :/

Maauimalassa kävin rv 32+ koska ajattelin, että paikat edelleen kiinni. Suonta alkoi vetämään heti kun uimaan aloin. Eli siitä ei sitten tullut mitään. Enää en ole ajattelut veteen pulahtaa yhtään missään, viikkoja 34+

Alkuperäinen kirjoittaja Auringonkukka-:
Minä kävin lääkärineuvolassa rv36 ja paikat oli vielä kiinni, mutta lääkäri sanoi, että ei enää uimahalliin tms uimaan. Nimittäin siellä sellainen määrä bakteereita, että ei kannata riskeerata. Järvessä saa pulahtaa niin myöhään kuin haluaa, mutta ei kannata sielläkään kovin kauaa uiskennella ja äkkiä sit pois märät uikkarit. Että en ottas riskiä uimahalliin menosta kovinkaan myöhään.. :heart:

Ai oikeasti uimahallissa ei saa uida, mutta järvessä saa?
Uimahallissahan on kloori juurikin sitä varten, että se tappaa bakteereja, tokikaan tuskin kaikkia.
Mutta väitätkö todella, että järvivedessä ei ole bakteereja? Jos järviveteen saa mennä, muttei uimahalliin?
Maalaisjärkikin sanoo, että enemmänhän niitä on siellä järvivedessä.

Itse olen uinut ihan loppuun asti.
Kylpylässä olimme kun olin rv 36 ja uimassa kävin vielä rv37. Lapsi syntyikin seuraavalla viikolla :)

kiitos kaikille vastanneille!! itsekkin ihmettelen tuota että järvessä saa uida mutta hallissa ei? Kesällähän vasta järvessä niitä pöpöjä onkin kun vedet lämpenee. Tuosta tulehdus riskistä eli mitä tulehdus voi aiheuttaa? Ja mitä on oireita?

Alkuperäinen kirjoittaja amanda79:
kiitos kaikille vastanneille!! itsekkin ihmettelen tuota että järvessä saa uida mutta hallissa ei? Kesällähän vasta järvessä niitä pöpöjä onkin kun vedet lämpenee. Tuosta tulehdus riskistä eli mitä tulehdus voi aiheuttaa? Ja mitä on oireita?

Suomessa on maailman puhtain järvivesi (toisin kuin joki- tai merivesi) ja se on todellakin paljon puhtaampaa kuin se uimahalli- tai kylpylävesi. Itse asun järven rannalla ja juuri tehtyjen vesitutkimusten mukaan vesi on erittäin puhdasta, bakteeripitoisuudet minimaaliset. En kyllä pelkää kylpylävettäkään. Huomenna ollaan itse asiassa menossa. Mulla tosin vasta rv 21+

Yhteistyössä