millä viikolla olette paljastaneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me ollaan kerrottu aika myöhään.. etenkin näiden nuorimpien kohdalla...

Ei oo ollut helppo tehtävä... ku kaks lasta kaikkien mielestä riittää, ni ihan oman itsemme vuoks ollaan kerrottu vasta loppuvaiheessa..

Ystävilleni olen kertonut heti, mutta sukulaiset saivat tietää esim kuopuksen raskausaikana viikolla öö oliko 31...

Miehelle tietysti heti kun testi näytti plussaa. Plussatestistä kerroin myös parhaille ystävilleni (2 kpl) ja siskolleni. Kävimme alkuraskauden ultrassa noin vkolla 7, jonka jälkeen kerroimme tulevalle isosiskolle ja lähimmille sukulaisille, siis käytännössä vanhemmillemme ja sisaruksillemme. Niskapoimu-ultran jälkeen raskaudesta tuli ns. julkista tietoa ja alettiin puhua asiasta avoimesti.

Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
Ja se pitää salata tossa vaiheessa miksi??? Mä olen edelleen jossain syvällä erittäin katkera ystävälleni (paras ystäväni), että hän salasi raskauttaan minulta mahdollisimman pitkään. Lopulta sitten hänen miehensä asian möläytti...

Ymmärrän toki johonkin vkolle 12 asti, mutta sen jälkeen se on mun mielestä jollain tasolla ilkeyttä (olkoonkin kuin paljon vain jokaisen oma asia, mutta ystävyys on asioiden jakamista).

no mie ainakin salasin sen asian siksi että jos ultrissa olis näkynyt jotain vammaa tai vikaa niin en olisi halunnut perustella keskeytyspäätöstä kenellekkään..
perheelleni kerroin kun olin viikolla 12+5 muille sitten myöhemmin..

Alkuperäinen kirjoittaja Neith:
Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
Ja se pitää salata tossa vaiheessa miksi??? Mä olen edelleen jossain syvällä erittäin katkera ystävälleni (paras ystäväni), että hän salasi raskauttaan minulta mahdollisimman pitkään. Lopulta sitten hänen miehensä asian möläytti...

Ymmärrän toki johonkin vkolle 12 asti, mutta sen jälkeen se on mun mielestä jollain tasolla ilkeyttä (olkoonkin kuin paljon vain jokaisen oma asia, mutta ystävyys on asioiden jakamista).

no mie ainakin salasin sen asian siksi että jos ultrissa olis näkynyt jotain vammaa tai vikaa niin en olisi halunnut perustella keskeytyspäätöstä kenellekkään..
perheelleni kerroin kun olin viikolla 12+5 muille sitten myöhemmin..

sama mulla..

Alkuperäinen kirjoittaja G:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
millä viikolla olette paljastaneet raskauden kavereille sukulaisille? entäs jos joku suoraan kysynyt oletteko kenties kieltäneet? itse en ole kertonut kellekkään. kaveri kysy kun tissit rupes kasvamaan et oletko raskaana kielsin=) ja v-loppuna toinen kaveri kysyi kun maha alkanut kasvaa et olenko paksunut, totesin vain et hyvin on tullut syötyä=) vk 19

samantien. ensimmäisellä viikolla-

miten oot voinu muka 1. viikolla tietää olevas raskaana?

onko kaikki ööö... täydelliset äidit paljastaneet raskautensa heti eikö meitä huonoja ole kuin muutama...????????

Miksi ne olis sen täydellisempiä kuin me jotka ei olla haluttu kaikille heti toitottaa uutista?

onko kaikki ööö... täydelliset äidit paljastaneet raskautensa heti eikö meitä huonoja ole kuin muutama...????????

Miksi ne olis sen täydellisempiä kuin me jotka ei olla haluttu kaikille heti toitottaa uutista?

Minusta tuo on todella henkilökohtainen juttu ja jokainen itse päättää koska kertoo ja muilla ei ole siihen mitään sanomista.

Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:

Minusta tuo on todella henkilökohtainen juttu ja jokainen itse päättää koska kertoo ja muilla ei ole siihen mitään sanomista.

Kiitos<3

Minusta tuo on todella henkilökohtainen juttu ja jokainen itse päättää koska kertoo ja muilla ei ole siihen mitään sanomista.[/quote]

tätä olen hakenut koko ketjun ajan.. kiitos että joku muakin ymmärtää.. tulee vain ton alun perusteella sellainen huono äiti fiilis=(

tätä olen hakenut koko ketjun ajan.. kiitos että joku muakin ymmärtää.. tulee vain ton alun perusteella sellainen huono äiti fiilis=(

Ei ole mitään tekemistä huonon äitiyden kanssa. Niinku sanoin asia on yksi henkilökohtaisimmista asioista ja siihen ei ole mitään asiaa tulla papattamaan.

Minä pyrin pitämään raskauteni ihan omana tietonani mahdollisimman pitkään.

Mutta ystävälle en valehtelisi, enkä kaverillekaan. Sitä vauvaa on aika vaikea pitää piilossa, kun se syntyy ja siinä vaiheessa jää valehtelustaan kiinni. Kyllä voi kaverista tuntua vähän pahalta, jos kysyi jossain rv viidentoista kohdalla raskaudesta ja toinen valehtelee.

Valehteletteko muutenkin ystävillenne?

Minä pyrin pitämään raskauteni ihan omana tietonani mahdollisimman pitkään.

Mutta ystävälle en valehtelisi, enkä kaverillekaan. Sitä vauvaa on aika vaikea pitää piilossa, kun se syntyy ja siinä vaiheessa jää valehtelustaan kiinni. Kyllä voi kaverista tuntua vähän pahalta, jos kysyi jossain rv viidentoista kohdalla raskaudesta ja toinen valehtelee.

Valehteletteko muutenkin ystävillenne?

EN...

Heti plussauksesta kerroin lähes kaikille, mahdoton sitä olis ollut salata kun pahoinvointi oli niin voimakasta. Äidin halusin yllättää, että näkisikö se että olisin raskaana ja huomashan se viikolla 11 kun nähtiin.

Ekasta vanhemmat sai kuulla kiertoteitä pitkin n. 15 viikolla, anopille kerrottiin rv 13.
Tokasta kerrottiin kaikille rv 16, paitsi parhaille ystäville hetgi plussattua

mä aattelin etten kerro kellekään. no kahdelle kaverille on tullu möläytettyä ja naapurille.
mut sukulaisille en kerro ennenku ne ite huomaa..
mut noista kuus kertaa oon kertonu heti plussattua eli rv4-5 kaikista..joista kolme lasta nyt..

Näyttää olevan raskaus viikkoja tänään tasana 26. Eikä olla kerrottu kuin ihan muutamalle läheiselle ystävällemme joiden tiedän olevan onnellisia puolestamme ihan aidosti.
Lapsille taidetaan kertoa kanssa kohta vaikka johan nua ovat epäilleet ja osaavat odottaa uutista.

Yhteistyössä