Millainen aikuinen kasvaa lapsesta joka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
joutuu päivittäin todella kovan henkisen kurinpidon kohteeksi.

Jolta vaaditaan jatkuvasti että pitää istua selkä suorassa , käsketään odottamaan paikallaan parikin tuntia liikkumatta, eli saa esim. piirtää, mutta ei poistua penkiltään. Lapsesta, jolta käytännössä 3 vuotiaana puetaan kuin aikuinen bisnesmies, ja vaaditaan samaa käytöstäkin.

Siis ymmärrän, että lapsilla pitää olla rajat, mutta tässä tarkoitan että ne rajat on todellakin aivan järkyttävät. Lapsi ei saa olla ollenkaan lapsi.

Millaisen tulevaisuuden hän saa?

No sen näkee varmaan sitten tulevaisuudessa. Kaikki ei riipu kasvatuksesta. Hän saattaa ottaa isonkin irtioton murrosiässä ja jos saa silloin rajojaan uhmata, saattaa päätyä ihan "normaaliksi" aikuiseksi. Paha mennä sanomaan... :o

Jaa-a, oma äitini oli monella tapaa perfektionisti ja vaati minulta koko ajan jotain enkä osannut koskaan miellyttää äitiä oikein missään suhteessa. Kotona oleminen ahdisti aina pienestä asti. Vielä nykyäänkin äiti koittaa joissain tilanteissa käyttää valtaansa minuun mutta aiheuttaa sillä vain taistelun koska osaan pistää vastaan. Päälleni on tallottu jo tarpeeksi monta kertaa.

Omalta kohdaltani voin sanoa että minusta on kasvanut tällainen jokseenkin kapinoiva mutta silti pehmeitä arvoja ihannoiva ihminen. Kiltti tulen aina pohjimmiltaan kuitenkin olemaan. Olen löytänyt aikuisena luonnollisen kiltteyteni sen kasvatuksesta seuranneen neuroottisen miellyttämishaluisen kiltteyden sijaan. Nyt tunnen vahvuuteni ja heikkouteni ja itsetuntoni on aika tasapainossa. Tiedän että olen ainutlaatuinen sellaisena kuin olen. :) En halua edes olla täydellinen enkä väkisin miellyttää ketään.

Aikuinen jolle elämässä arvot on pinnallisia.Aikuinen jolta puuttuu uskallus näyttää omaa herkkyyttä, tnteita jne. Eli tunnekylmä ihminen,jolle koko elämä on vain hyvää kulissia.Sisältö puuttuu ja vaikka sitä olisi ei osata näyttää.Toivon,että hänelle tulee raju teini-ikä,ja hän uskaltaa ottaa ohjat käsiin.

Yhteistyössä