Millainen ihminen ei pidä henkkareita mukana???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gallupisti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
No lenkillä ei ole mukana, mutta muutenpa on melkein aina. Siellähän se lompakossa kulkee kätevästi.

Tuo ihmetyttää, ettei lenkillä ole mukana.
Entä jos tulee sairaskohtaus, joku ajaa autolla päälle, koira hökkää jne jne...
Eikö kannattaisi olla mukana, jotta henkilöllisyytesi saatais pikapikaa selville?

passi ja hammasharja mukaan lenkille juu

Hommaa vaikka kela-kortti!

Kuvallista Kela-korttia ei enää saa.

Alkuperäinen kirjoittaja aina:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
No lenkillä ei ole mukana, mutta muutenpa on melkein aina. Siellähän se lompakossa kulkee kätevästi.

Tuo ihmetyttää, ettei lenkillä ole mukana.
Entä jos tulee sairaskohtaus, joku ajaa autolla päälle, koira hökkää jne jne...
Eikö kannattaisi olla mukana, jotta henkilöllisyytesi saatais pikapikaa selville?

passi ja hammasharja mukaan lenkille juu

Hommaa vaikka kela-kortti!

Kuvallista Kela-korttia ei enää saa.

NIINPÄ

:wave: Ihan tavallinen ihminen olen. Henkkari=ajokortti pysyy tallessa parhaiten lompakossa ja otan sen mukaan vain, jos sitä tarvin tai autoilen. Muutoin, jos kuljettelen mukana sitä milloin missäkin taskussa tai kourassa, niin hukassa se olisi varmasti jo viikossa.

Alkuperäinen kirjoittaja voodoo doll:
No varmaan sen ikänen jolta ei enään kysellä papereita mennessä ravintolaan tai ostaessa olutta. Tai joka ei omista luottokorttia tms.

Minä olen nuo maagiset ikärajat ohittanut ajat sitten, mutta kuljetan kyllä lähes aina henkkareita mukana. Jos vaikka onnettomuuteen joudun, niin saavatpahan nopeasti henkilöllisyyden selville ja tiedon omaisille.

Mä kannoin henkkareita juuri tuosta syystä mukana silloin kun elin yksin, enkä omistanut kännykkää. Nyt kännykkä kuittaa sen tarpeen. Joten en jaksa raahata aina passia mukanani.
Niin ja onhan mulla lompakko aina pullollaan kortteja jos jotain sattuis.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Varsinkin nuorten baariin pyrkivien ihmisten kohdalla tulee tätä ihmeteltyä. On sitten käynyt jonkun kerran niin, että sitten on lähdetty hakemaan kotoa niitä henkkareita, kun ei päästäkään sisälle tai viimeistään tiskillä tulee stoppi. Jotkut tulevat takaisin niitten henkkareiden kanssa ja osa jää sille tielleen... :whistle:

Baarissakävijä itse ei aina ehkä arvaa, että papereita saatettaisiin kysyä...

Mä muistan erään baarin, jonne oli ikäraja 18 ja ovimies kyseli minulta todella aggressiiviseen sävyyn (kuin arvellen, että olen ihan varmuudella alaikäinen) papereita, kun olin 26! Minulla oli joitain epävirallisempia henkkareita, mutta sisään en päässyt ennen kuin näytin 100% viralliset. (Jouduin hakemaan ne kotoa. Koti oli onneksi todella lähellä..)

Ne henkkarithan kysytään monessa paikassa jos ostokset ylittää 50? kortilla maksaessa. Mulla on aina tuolloin ollut henkkarit mukana, mutta jos ei olisi ollut niin olisiko ostokset jääneet siihen?

Mulle käynyt kerran, ja sain jättää ostokset kassalle siksi aikaa, että kävin nostamassa automaatista kortilla käteistä. (Otto-automaatti oli noin 10 metrin päässä kassalta samassa ostoskeskuksessa....)

Pakkohan ne on pitää mukana kun kaupoissa kysellään jos ostokset ylittää 50 ?...? Vai kantaako ihmiset satoja euroja käteistä ympäriinsä?? Musta on aina tuntunu tyhm'ltä kävellä otolle, nostaa rahaa, ja sitten mennä kassalle ja ojentaa se kassalle :D Mieluummin maksan kortilla, tiedän tasan kuinka paljon on menny ja mihin.

Mulla on henkilökortti, passia en tarvitse enkä voimassaolevaa sellasta edes omista.

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
mä en ole edes omistanu henkkareita viimeseen kahteen vuoteen...

Asutko jollakin pikkupaikkakunnalla? Niissähän voi joskus (varman kuulopuheen mukaan) asioida pankissakin ilman henkkareita, koska pankin työntekijät tuntevat kuitenkin 95% kävijöistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Gwen:
Varsinkin nuorten baariin pyrkivien ihmisten kohdalla tulee tätä ihmeteltyä. On sitten käynyt jonkun kerran niin, että sitten on lähdetty hakemaan kotoa niitä henkkareita, kun ei päästäkään sisälle tai viimeistään tiskillä tulee stoppi. Jotkut tulevat takaisin niitten henkkareiden kanssa ja osa jää sille tielleen... :whistle:

Baarissakävijä itse ei aina ehkä arvaa, että papereita saatettaisiin kysyä...

Mä muistan erään baarin, jonne oli ikäraja 18 ja ovimies kyseli minulta todella aggressiiviseen sävyyn (kuin arvellen, että olen ihan varmuudella alaikäinen) papereita, kun olin 26! Minulla oli joitain epävirallisempia henkkareita, mutta sisään en päässyt ennen kuin näytin 100% viralliset. (Jouduin hakemaan ne kotoa. Koti oli onneksi todella lähellä..)

Mutta ainakin nuorten max.20v. ihmisten luulisi tajuavan kuljettaa henkkareita mukana, niin mäkin tein silloin. Ja on mulla kyllä aina henkkarit mukana joka paikassa, jopa siellä lenkillä. Mulla kun on aina laukku mukana ja kukkaro on siellä.

Mitään epävirallisia henkkareita ei tarvitte hyväksyä, mutta kyllä pitäisi kysyä asiallisesti niitä henkkareita.

Siksi että minulla on vain passi ja se on aika isokokoinen ja kuluu turhaan jos on aina mukana (esim. kuvasivu voi irrota hiukan ja sitten on uusittava koko passi) niin ja passin kuvakin on niin kamala, että käytän vain kun todella tarvitsen. Isommat ostokset maksan ihan käteisellä rahalla.

Henkilökortteja ym. en aio hankkia koska ovat turhaa rahastusta kun on jo passi.

Alkuperäinen kirjoittaja Gwen:
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
mä en ole edes omistanu henkkareita viimeseen kahteen vuoteen...

Asutko jollakin pikkupaikkakunnalla? Niissähän voi joskus (varman kuulopuheen mukaan) asioida pankissakin ilman henkkareita, koska pankin työntekijät tuntevat kuitenkin 95% kävijöistä.

Ei multa ainakaan ole ikinä täällä kysytty henkkareita pankissa. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siksi että minulla on vain passi ja se on aika isokokoinen ja kuluu turhaan jos on aina mukana (esim. kuvasivu voi irrota hiukan ja sitten on uusittava koko passi) niin ja passin kuvakin on niin kamala, että käytän vain kun todella tarvitsen. Isommat ostokset maksan ihan käteisellä rahalla.

Henkilökortteja ym. en aio hankkia koska ovat turhaa rahastusta kun on jo passi.

Mulla on passin päällä sellaiset toiset kuoret, ostin ne silloin kun passin hommasin. Ne on sellaiset kauniin siniset "samettipintaiset".

Yhteistyössä