Millainen mies toimii näin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija123
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija123

Vieras
Hei! olen tässä yrittänyt keksiä vastausta kysymykseen vaan en keksi.... Seurustelin tai siis asuin avoliitossa miehen kanssa 6 vuotta kunnes erosimme. Eromme oli aivan järkyttävä. Hän sai raivarin, karjui vain haluavansa oman elämän ja otti ja häipyi. On nyt asunnottamana, juhlii ja bilettää kuin 2-kymppinen vaikka ikää on yli 40. Majailee kaverinsa asunnossa ja on sitä mieltä, että hän on hyvin tyytyväinen elämäänsä.... Edelleen käyttäytyy mua kohtaan erinomaisen ikävästi ja aivan kuin vihaisi mua...

Hänen taustastaan.. hän oli poikansa äidin kanssa 6 vuotta yhdessä ja erosi. Sama kävi tyttären äidin kanssa 7 vuoden kohdalla. Mulle hän aikoinaan osasi kertoa nämä erot niin kauniisti ja naisen syyksi kaiken vierittäen, etten tajunnut varoa, että minkä kanssa olen tekemissä..

Nyt oman eromme jälkeen mulle selvisi, että hän oli kävellyt näistäkin suhteista ulos, koska rupes kyllästyttää ja viettänyt aivan samanlaista juhlimiskautta ja notkunut kavereittensa nurkissa.

Olen hirveän pettynyt ja surullinen, heitin elämästäni useita vuosia hukkaan tällaisen ihmisen rinnalla vain siksi, että hän ei kertonut taustaansa ja olin itse saa...rin sokea. Onhan siskot niin, etten mitään menettänyt!!

Mutta millaisesta miehestä oikein on kysymys, yrittää parisuhdetta, kyllästyy lähtee ovet paukkuen, bilettää ja aloittaa saman "rallin" alusta? Onko kellään vastaavasta tyypistä kokemusta / tietoa millainen ihminen tällainen on?

Sama juttu tässäkin. Piti havahtua jo silloin kun haukkui ex-vaimoaan ja ex-tyttöystäviä, joita jätti. Itse on tietysti - omasta mielestään - ihannemies (ei seiso), ihannekaveri (vain kännissä), ihanneystävä (kritiikkiä kestämätön teinitasolle jämähtänyt epätasapainoinen psyko), ihanneihminen (itsekeskeinen despotti, jonka käskyjä/mielipiteitä/päähänpistoja ei kyseenalaisteta), ihanneisä (ei tapaa poikaansa, joka nyt jätti opiskelut kesken eikä ole töissä - "iskä" ei moksiskaan), ihannetyöntekijä (miinustunteja roppakaupalla). Kaiken kukkuraksi - 5-vuotiaan naiivius, kaiken logiikan täydellinen puute (ainoa, mikä on täydellistä) ja nyyhky"runot" (kuvittelee olevansa eevamanner2).
Nyt vaan täytyy päättää, kumman jäähyväislaulun sille vois laulaa, tämän:
youtube.com/watch?v=--zg5SogLLI
vai tämän:
youtube.com/watch?v=dHbStWgKw-A

Mies on osoittanut käytöksellään, ettei pysty pidemmällä tähtäimellä sitoutumaan keneenkään. Hänellä täytyy olla paljon vakavia käsittelemättömiä tunne-elämän kipuja, muuten ei noin sairaalloisella tavalla elämäänsä repisi. Parisuhteen lopettamisessa ei ole sinällään mitään sairasta, jos haluaa lähteä, niin sitten on lähdettävä, se on jokaisen oikeus. Mutta tapa, jolla hän eronsa hoitaa, ei ole kovin terve.

Mies on myös osoittanut käytöksellään, ettei juurikaan arvosta sinua. Hän loukkaa sinua teoillaan todella lujasti, eikä edes yritä tehdä eroa siististi ja sinun tuskaasi helpottaen. Se kielii miehen itsekeskeisyydestä, keskenkasvuisuudesta ja yksinkertaisesti siitä, että kenenkään naisen ei tarvitse mokomaa käytöstä hyväksyä, eikä mokoman perään itkeä.

Sinun murheesi tällä hetkellä on ainoastaan SINÄ ITSE, eikä tuo mies. Huolehdi omasta hyvinvoinnistasi, älä miehen. Murheesi on ainoastaan se, että mies satuttu sinua ja vei maton jalkojesi alta ja otti sinulta pois parisuhteenne. Murehdi eroa, käy sitä läpi ja mene yli miehestä. Älä tuhlaa energioitasi sen murehtimiseen, millainen mies tuollaista tekee, se ei ole sinun murheesi. Nyt ainakin tiedät, että vika ei ollut sinussa, hän tekee niin kaikille. Ole kiitollinen siitä, että tilanne selvisi näinkin pian ja nyt sinulla on mahdollisuus antaa uudelle rakkaudelle tilaa. Älä kadu yhteisiä vuosia, äläkä koskaan ajattele, että olisit heittänyt hukkaan yhteiset vuotenne, ei se niin ole. Olet kokenut hänen kanssaan myös paljon hyvää ja saanut paljon. Olet saanut rakastaa häntä ja joskus varmasti sait häneltäkin vastarakkautta. Ole kiitollinen siitä. Ja hankalatkin asiat ovat olleet hyödyksi; ne ovat tehneet sinusta viisaamman ja vahvemman, ole siis kiitollinen niistäkin.

Heitä mielessäsi hyvästit mokomalle raukalle ja ala katsella eteen päin!:)

Tuollaiset pitäisi kastroida etteivät ehtisi lisääntyä mutta niillä onkin helvetin hyvät naamioitumiskyky ja selviytymis- ja manipulointitaidot - yleisöön tehdään vaikutus näyttelemällä sosiaalista, iloista, vastuuntuntoista, myötätuntevaa ja ihmisrakasta niin että kaikki siihen kyselemättä uskoo. Todellisuus jää turvallisesti kulissien taakse työkavereiden ja ystävien ja jopa lähisukulaisten ulottumattomiin. Koska roolia ei voi edes paras näyttelijä vetää loputtomiin, niin lähimmäisille, lapsille ja puolisolle ja mahdollisesti omaishoitajille paljastuu ennemmin tai myöhemmin ruma totuus. Valitettavasti rakkaus sokeuttaa, muuten jo pientä suvun polveutumis- ja rakennearvostelua tekemällä saa selville jotain "rakkaan" luonteesta sillä luonne on yhtä hyvin perinnöllinen tekijä kuin kasvojen piirteetkin. Esim. jos isä on kylmä, määräilevä, tunteeton, ankara, työkeskeinen ja naisiin menevä ja äiti - veltto tahdoton masennukseen taipuvainen jalkavaimo, niin jälkikasvu tulee olemaan yhdistelmä kaikkea tätä eli oikeasti paskaa kauniissa paketissa miten omassa tapauksessani kävi.

joka moiseen "pakettiin" on törmännyt. Kiitos kommenteistanne "tavall. venäläinen nainen" ja "naiselta naiselle". Annoitte ajattelemisen aihetta ja kohotitte mun fiilistä. Tuo on niin surullisen totta, että mies oli loistava näyttelemään, ei minulla eikä kenelläkään tuttavapiiristämme ollut hajuakaan mikä hän on oikeasti "miehiään".

No jos tästä surkeasta suhteesta en muuta saanut niin opin ainakin jatkossa kiertämään nuo tyypit kaukaa. Siinä vaiheessa kun miehellä on eroja useampi takana ja "syyllinen" on joku muu, varsinkin kun mies vaikuttaa mukavalta, on syytä kellojen ruveta soimaan.

Mutta kyllä saa...ri satuttaa ja ottaa aivoon, että on mennyt tuohon halpaan, tunnevammaisen ihmisen huijaamaksi. No onneksi meillä ei ollut lapsia, pääsen hänestä eroon kirjaimellisesti lopullisesti!!!

Mahtaakohan tuo miestyyppi, en usko että exäni olisi ainut lajissaan, ikinä muuttua vai jatkavatko samalla kaavalla loputtomiin?

Sinulla "tavall. venäläinen nainen" kuulostaa olleen todella rankka kokemus tällaisesta tyypistä?

Mutta ehkä pitää katsoa itsekin peiliin, että on moinen miehentekele päässyt "vedättämään", onko sitä ollut niin rakkaudenkipeä, että on sokeana kelpuuttanut mitä vain?? no siitä taudista on tullut tämän permannon rankan koulun kautta toivuttua.

Karmeinta tuossa exässä on se, että edelleen kantaa mun päälle vihaa ja vähättelee vaikka siihen ei todellakaan ole mitään syytä. Mutta ehkä on niin, että tällainen tyyppi ei ole itse koskaan viallinen vaan kaikki johtuu muista ihmisistä?

Kuule, eivät nuo ikinä muutu, luonnettaan aikuistunut ihminen ei pysty muuttamaan kuin todella isolla ponnistuksella ja täytyy löytyä halua tehdä se ja tiedostaa omat heikkoudet, mutta noilla ei juuri sitä halua ole koska ne aidosti luulee olevansa NIIN virheettömiä (ja vika on aina toisessa). Joten turha toivo. Minun tapaukseni oli jo yli 50 v. joten tässä sinulle osviittaa, muuttuuko sinun 40 v. miksikään. Minuakin v...aa, että vuosikaudet olen yrittänyt ja viime kevät oli silkkaa helvettiä, saattoi järjestää skandaaleja ihan tyhjästä ja aina oli argumentit valmiina tukemaan omaa näkemystä ja minua vastaan. Sitten riidan jälkeen vaan muina miehinä ja hymyillen taas hakemaan minun seuraa vaikka en olisi ottanut häneen lainkaan yhteyttä - ongelma on siinä että samassa talossa ollaan töissä. Ja joka ikinen kerta uskoin että nyt alkaa mennä hyvin. Siinä se ihmisen typeryys onkin että pitää kiinni uskostaan johonkin, mikä ei pidä paikkaansa, aina uskoo parempaan. Oli paljon yhteisiä hyviä hetkiä, mutta kokonaisuudessaan jäi paha maku suuhun. No nyt on vihdoin tullut seinä vastaan ja finito la comedia. Koeta jaksaa.

Ei se mitään näyttelemistä ole ollut. Tosiasiahan on että norm. parisuhteen rakkaus kuihtuu seitsemässä vuodessa, loppu on rutiinia. Mies ei halua olla kenenkäänkanssa muodon, tai rutiinin vuoksi, pitkästyy, ja myöntää sen todeksi.

Joku psykologi (en muista kuka) sanoi aikoinaan, että ihminen on onnellinen koko ikänsä jos vaihtaa kumppania seitsemän vuoden välein.

Exäsi on tajunnut tämän, hän hakee vain onnellisuutta, ei mitään arkea.

Ps. Itse huomaan toimivani samoin :)

Ilmeisesti tuosta tutkimuksesta on lähtöisin Amerikkalainen ehdotus, että avioliitto solmittaisiin 7:ksi vuodeksi kerrallaan, jonka jälkeen se raukeaisi. Tuon jälkeen se pitäisi uudistaa. Kannatatteko tuota tapaa?

Voi hemmetin hemmetti, itse samanmoiseen lankesin. Olen tässä kehitellyt ajatusta, että parisuhteeseen pitäisi olla edellisten kumppaneiden suosituksia samoin kuin työtä haettaessa edellis(t)en työnantajien. Eikö olisi mainio idea? Exien puhelinnumerot parisuhdehakemukseen ja kaikkien täytyisi edes lopettaa suhteensa säädyllisesti :-)

tai ei, niin mielestäni se ei anna oikeutta kohdella toista miten huvittaa. Pidän tuon tyyppisiä miehiä erinomaisen itsekkäinä ja epäilenpä heidän onnelliseksi tulemistaan.

Kyllähän siinä on näyttelemistäkin pitänyt olla mukana, miten muuten pystyisi riuhtaisemaan itsensä irti tuosta noin vain toista verisesti loukaten ja alkaa vain juhlimaan ja bilettämään. Lisäksi tämä mies ei välitä jälkikasvustansakaan (onneksi sitä ei ollut mun kanssa, vaan aiemmista liitoista).

Tuollainen parisuhdesuositus cv olisi kyllä ihan paikallaan etenkin näille tunnevammaisille itsekkäille tapauksille, joilla lienee lisäksi jonkun asteinen peter pan -syndrooma. Nämä hyväkkäät kun on pakattu turhan komeeseen pakettiin. Mutta niinhän se vanha sanonta on, että "moni kakku päältä kaunis".

uskokaa tai älkää, kyllä tässä saa töitä tehdä ettei katkeroidu. Ehkä joku päivä tällekin hel...tin episodille voi naureskella. Nyt on vain etova ja vihainen olo niin tuota miestä kuin hiukan itseäänkin kohden.

Kertokaapa mistä löytää kunnollisia miehiä? vai onko niitä edes olemassa?

Olitte kuusi vuotta yhdessä ja mies kelpasi sinulle hyvin, vaikka ei huolehtinut lapsistaan yms. Kun hän jättää sinut, muuttuu hän kieroksi petturiksi... hmmm....

jälkikasvusta välittäminen loppui samaan hetkeen kuin meidän suhteemme. Sepä se tässä tuntuu kaiken muun lisäksi pahalta. Lapset kävivät säännöllisesti luonamme viikonloppuisin jne. Eli hän elää nyt sitten mistään ja kenestäkään välittämättä omaa elämäänsä. Ei kuulemma ole nyt mahdollisuuksia tavata lapsiakaan. Mistähän tämä johtuu?

veikeintä on se, että nyt hän on alkanut antaa oireita mustasukkaisuudesta mun tekemisiä kohtaan. Ikään kuin olisi aihetta, tässä on ollut sen verran lamassa ettei ole innostunut oikein mistään... Mies lähtee itse selittämättä ja kertomatta mitään, niin miksi on sitten mustasukkainen? tosin tämä piirre ilmeni vasta nyt....

Pohdin hommaa koko viikon ja lauantaina olin tehnyt päätökseni. Päätin antaa palaa minäkin ja bilettää kunnolla aivot narikkaan meiningillä. Ei huolta huomisesta tyyliin. Nappasin mukaan yhden aika onnettoman tapauksen lauantai-illan päätteeksi, ihan kostoksi exälle vaikkei se ollut edes paikalla. Kyllä meilläpäin sana kiirii. No, ei se auttanut, nyt on kamala morkkis. Se lauantai-illan huumakin innostui soittelemaan ja en osaa sanoa ettei oikeasti edes kiinnosta. Nyt on treffit sovittu huomisillaksi. Kuvottaa kun ajattelee mitä villiä seksiä se puhetaidoton aikamiespoika mahtaa odottaa illan päätteeksi. Kaiken lisäksi taisin saada itselleni huonon naisen maineenkin, itkettää kun ajattelee. Siinä mielessä olisi parempi jos pyörimisimme yhdessä pari kuukautta niin ei näyttäisi niin pahalta muiden silmissä. Mutta kun tuntuu ettei millään pysty. Voi voi...

Eikä! Olet siis aikuinen nainen ja lähdet kostoksi paneskelmaan muiden kanssa... voi elämän kevät! Teet juuri sitä, mistä moitit eksääsi, eli loukkaat toista ihmistä tunteettomasti. Et voi vaatia muilta kunnioitusta, jos et sitä myös itse muille anna ja etenkin: Kunnioita ensin itseäsi!

Jos et kehtaa ääneen miehelle sanoa, ettet halua häntä tavata, niin laita vaikka kohtelias tekstari, jossa kerrot olevasi pahoillasi, mutta et elämätilanteesi huomioon ottaen voi alkaa tapailemaan ketään.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija123:
Hei! olen tässä yrittänyt keksiä vastausta kysymykseen vaan en keksi.... Seurustelin tai siis asuin avoliitossa miehen kanssa 6 vuotta kunnes erosimme. Eromme oli aivan järkyttävä. Hän sai raivarin, karjui vain haluavansa oman elämän ja otti ja häipyi. On nyt asunnottamana, juhlii ja bilettää kuin 2-kymppinen vaikka ikää on yli 40. Majailee kaverinsa asunnossa ja on sitä mieltä, että hän on hyvin tyytyväinen elämäänsä.... Edelleen käyttäytyy mua kohtaan erinomaisen ikävästi ja aivan kuin vihaisi mua...

Hänen taustastaan.. hän oli poikansa äidin kanssa 6 vuotta yhdessä ja erosi. Sama kävi tyttären äidin kanssa 7 vuoden kohdalla. Mulle hän aikoinaan osasi kertoa nämä erot niin kauniisti ja naisen syyksi kaiken vierittäen, etten tajunnut varoa, että minkä kanssa olen tekemissä..

Nyt oman eromme jälkeen mulle selvisi, että hän oli kävellyt näistäkin suhteista ulos, koska rupes kyllästyttää ja viettänyt aivan samanlaista juhlimiskautta ja notkunut kavereittensa nurkissa.

Olen hirveän pettynyt ja surullinen, heitin elämästäni useita vuosia hukkaan tällaisen ihmisen rinnalla vain siksi, että hän ei kertonut taustaansa ja olin itse saa...rin sokea. Onhan siskot niin, etten mitään menettänyt!!

Mutta millaisesta miehestä oikein on kysymys, yrittää parisuhdetta, kyllästyy lähtee ovet paukkuen, bilettää ja aloittaa saman "rallin" alusta? Onko kellään vastaavasta tyypistä kokemusta / tietoa millainen ihminen tällainen on?

Tavallinen suomalainen mies, joka saa 4kympin kriisin. Etsii aina parempaa naista, kun ei tiedä mitä itse haluaa. Tälläinen ihminen kyllästyy asioihin nopeasti, vaihtuu työpaikat, harrastukset ja tietysti naiset.

Alkuperäinen kirjoittaja tavall. venäläinen nainen:
Sama juttu tässäkin. Piti havahtua jo silloin kun haukkui ex-vaimoaan ja ex-tyttöystäviä, joita jätti. Itse on tietysti - omasta mielestään - ihannemies (ei seiso), ihannekaveri (vain kännissä), ihanneystävä (kritiikkiä kestämätön teinitasolle jämähtänyt epätasapainoinen psyko), ihanneihminen (itsekeskeinen despotti, jonka käskyjä/mielipiteitä/päähänpistoja ei kyseenalaisteta), ihanneisä (ei tapaa poikaansa, joka nyt jätti opiskelut kesken eikä ole töissä - "iskä" ei moksiskaan), ihannetyöntekijä (miinustunteja roppakaupalla). Kaiken kukkuraksi - 5-vuotiaan naiivius, kaiken logiikan täydellinen puute (ainoa, mikä on täydellistä) ja nyyhky"runot" (kuvittelee olevansa eevamanner2).
Nyt vaan täytyy päättää, kumman jäähyväislaulun sille vois laulaa, tämän:
youtube.com/watch?v=--zg5SogLLI
vai tämän:
youtube.com/watch?v=dHbStWgKw-A

Miksi mies on mielestäsi muka luuseri? kyllä se vielä aikuiseksi kasvaa ja sitten vasta tietää mitä elämästään haluaa, odottaa sitä oikeaa ja kenen kanssa haluaa olla, ihan normaalia.
ei kaikki miehet sekä naiset teidä mitä haluavat.

sinä, joka kirjoitit eilen klo 11.03 tarinan lauantai-illan biletyksestä??? Kirjoittamasi juttu oli sinällään mielenkiintoinen.... tosin ei minun juttuni, joka tämän ketjun aloitti.

no toki täällä kirjoittelee ken kerkiää.. Kiitos kannustuksesta.

Yhteistyössä