Millainen on hankala ex

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Millä tavoin exä hankaloittaa elämäänne?
Kuinka usein exä on yhteyksissä ja mistä syystä?
Vaikeuttaako exä mielestäsi tapaamisianne?
Milloin exä on hankala exä?
Millainen exä on ns. hyvä exä?
Voiko exä olla mukava?

Ex-vaimona pohdiskelen syntyjä syviä.

Millä tavoin exä hankaloittaa elämäänne?
Kuinka usein exä on yhteyksissä ja mistä syystä?
Vaikeuttaako exä mielestäsi tapaamisianne?
Milloin exä on hankala exä?
Millainen exä on ns. hyvä exä?
Voiko exä olla mukava?

Ex-vaimona pohdiskelen syntyjä syviä.

Ei mulla vielä uutta miestä ole, eikä erokaan ole vielä astunut voimaan. Olen toivonut että jotain mahiksia meillä vielä olisi, mutta tämä ilmeisesti tuleva exä sitten on pilannut jo kaikki mahdollisuutensa.

Päivittäin tulee rivoja viestejä, joissa mua huoritellaan yms. Myös meidän rakastelukuvia hän levittelee lähipiirille. Näihin kuviin hän on kirjoittanut halventavia tekstejä. Laittoi mun alastonkuvan myös ovelleni, lasten koulukavereiden ja naapureiden katseltavaksi.

Että kaikenlaista pientä ilkivaltaa.

Hyvä ex on ex... eli ei enää millään tavalla mukana elämässäsi. Facebook "kaverina" hän toki on, mutta mitään muuta en hänestä tai hänen elämästään tiedä. Ei soitella, ei laitella viestejä jne. Facebookin mukaan hänellä on uusi nainen ja hän on parhaillaan Ranskassa lomalla. Se siitä...

Onpas täällä vähän kokemuksia existä...
En tajunnut kirjoittaa, että lähinnä olin kiinnostunut siitä, millainen on hankala ex uudelle kumppanille.

No mullahan ei tästä ole omakohtaisia kokemuksia, mutta olen kuullut tämän hullun ukkoni lähetelleen näitä intiimikuvia exiensä uusille seurustelukumppaneille. Lähettelee sekä yhteisiä seksikuvia että oman mulkkunsa kuvia.

Hyvä ex kantaa oman vastuunsa lapsista ja lasten asioista. On aktiivisesti mukana lasten elämässä. Hänen kanssaan pystyy ilman vääntöä sopimaan lasten elatuksesta ja tapaamisista. Yhteinen vanhemmuus on sujuvaa, ja kasvatuksellisista asioista pystytään keskustelemaan ja sopimaan. Sovituista asioista pidetään kiinni. Hyvä ex joustaa tarpeen mukaan. Hyvä ex valitsee kumppanikseen täysipäisen aikuisen, joka ei sekaannu exän ja tämän exän yhteiseen vanhemmuuteen. Hyvän exän uusi kumppani on luotettava aikuinen lapsille. Hyvä ex ei sekoita omaa katkeruutta, vihansa tai mitä lie lasten asioihin.

Hyvä ex on sellainen joka ei puutu entisen elämään millään lailla eikä ole siitä enää kiinnostunut eron jälkeen. Hyvä ex on sellainen joka pitää tapaamisista kiinni. Ei "häiritse" muuten kuin silloin kun ilmoittaa olevansa tulossa hakeen lapsia.

Huono ex on sellainen joka hakee lapset joka toinen vkl luokseen, mihinkään muuhun ei sitten puutukaan tai ota osaa. Elarit kattaa kaiken. Huono ex on sellainen jota ei kiinnosta lasten asiat ja elämät enää eron jälkeen (paitsi omina viikonloppunaan) ja joka haluaa nähdä lapsensa vuoden ympäri joka toinen vkl, ei esim millään omilla lomillaan tai lasten lomilla.

Yhteistyössä