H
Hämillään
Vieras
Kuinkas teiltä onnistuu miehenne kanssa keskustelu ns. vaikeista asioista? Mä olen sellainen, että jos mua joku asia vaivaa niin mun on saatava puhua siitä toisen osapuolen kanssa ja parisuhteessa näitä asioita tulee silloin tällöin. Tarkoitan esim. rahankäyttöä, kotitöiden jakamista, ajankäyttöä ym. Meillä mies vaan yleensä hermostuu jossain vaiheessa keskustelua (yleensä heti alkajaisiksi) ja lopettaa keskustelun niin, että mä jään ihan altavastaajaksi eli sanoo sanottavansa ja tukkii mun suuni sen jälkeen. Tai sitten nimittelee mua mm. luonnevikaiseksi, surkeaksi äidiksi, pihtariksi, kehottaa ottamaan "jotain lääkettä", tms. Mitä nyt milloinkin sattuu sylki suuhun tuomaan. On myös useamman kerran käynyt jollain lailla käsiksi eli tuuppinut, nostanut sivuun niin, että käsivarressa on mustelma jne. Kerran viskasi mut sängylle niin, että vauva meinasi jäädä alimmaiseksi tilanteessa, jossa anelin häntä lopettamaan karjumisen, kun yritin saada vauvaa nukkumaan ja lopulta työnsin häntä pois makuuhuoneesta kun ei puhetta uskonut. Olen yrittänyt monet kerrat puhua väkivallan käytöstä, mutta hän kuittaa kaiken vain sanomalla, että minä olen estänyt hänen liikkumistaan riitatilanteessa, jolloin hän on viskannut minut sivuun. Olen kyllä seissyt joskus edessä, kun mielestäni riita ei ole selvitetty, mutta on myös tilanteita, jolloin en ole hänen edessään seissyt ja silti olen ollut tuupittavana. Mua ottaa päähän, kun sanotaan, että "yksikin lyönti on liikaa", ikäänkuin vain lyöminen olisi väkivaltaa. Mua ei ole koskaan lyöty (tavaroilla kyllä heitetty), mutta missä menee sellaisen väkivallan raja, jossa kannattaa lähteä? Tuollaista ei tapahdu kovinkaan usein, mutta tapahtuu kuitenkin, muutaman kerran vuodessa. En kuitenkaan oikeastaan pelkää miestä, ehkä juuri siksi, koska hän ei lyö.
Onko ihan normaalia, että tuollaisen kohtelun jälkeen en pysty enää rakastamaan miestäni? En ole pystynyt pitkään aikaan, vaikka kuinka ajattelen, että perheen pitäisi pysyä kasassa. Haluaisin vain lähteä, mutta silti mietin, että lapset eivät ole ansainneet sitä.
Pariterapiassa ollaan käyty, muttei siitä näyttänyt apua olevan. Seksiä meillä ei nykyään ole; mua ei haluta mies eikä mieskään osaa mitään asian eteen tehdä muuta kuin ajoittain v-ttuilla asiasta jotain.
Onko ihan normaalia, että tuollaisen kohtelun jälkeen en pysty enää rakastamaan miestäni? En ole pystynyt pitkään aikaan, vaikka kuinka ajattelen, että perheen pitäisi pysyä kasassa. Haluaisin vain lähteä, mutta silti mietin, että lapset eivät ole ansainneet sitä.
Pariterapiassa ollaan käyty, muttei siitä näyttänyt apua olevan. Seksiä meillä ei nykyään ole; mua ei haluta mies eikä mieskään osaa mitään asian eteen tehdä muuta kuin ajoittain v-ttuilla asiasta jotain.