millainen on tarpeeksi hyvä äiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä

Vieras
siis esim. olet ulkona vauvan ja 4vuotiaan kanssa,vauva rintarepussa. isompi alkaa riehuu meet rauhottaa tilannetta,isompi mottasee,joka osuukin vauvaan,vauva herää ja alkaa huutaa,pitää lähteä heti sisälle että vauva saa ruokaa(nukkunut pari tuntia ennen heräämistä=nälkä), mutta isompi heittäytyy maahan eikä suostu lähtee sisälle. miten toimii hyvä äiti?

kertokaa muitakin esimerkkejä.

Enpä tiiä onko tuohon yleispätevää vastausta? Onko yleispätevää Hyvän Äidin määritelmääkään olemassa? enpä usko...

Mutta itse olisin ottanut uhmakkaan 4-vuotiaan kädestä kiinni ja lampsinut sisälle. Yrittänyt tietenkin selittää 4v.lle syitä ja seurauksia, mutta kun ne siinä parussa ja itkussa menee kuitenkin ohi korvien, niin sisälle vaan. Eihän se tilanne rauhoitu muuten mitenkään! Sitten tilanteen rauhoituttua yrittänyt jutella 4 vuotiaalle...
Tässä yks vaihtoehto- mutta onko juuri se oikea, niin siihen en vastuuta ota...

Kerran olin 2 vuotiaan ja vajaa 4v:n kanssa yksin kaupassa. Käänsin hetkeksi katseeni, ja pienempi hävisi johonkin...Paniikissa etsin pienempää, vaikka isompikin olis tarvinnut huolenpitoa

siis vauva rintarepussa edessä,miten otat maasta potkivan lyövän ja rimpuilevan 18kg lapsen kainaloon,ilman että satuttaa vauvaa???????.

+ite oon hyttynen 155cm ja 50kg. millä mä roudaisin kahta lasta?

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
siis vauva rintarepussa edessä,miten otat maasta potkivan lyövän ja rimpuilevan 18kg lapsen kainaloon,ilman että satuttaa vauvaa???????.

+ite oon hyttynen 155cm ja 50kg. millä mä roudaisin kahta lasta?

En mä sinusta tiedä. Mutta kysyit että "miten toimisit?" ja toimisin niin. Olen toiminutkin, 5 v ja 3 v kulkee tarpeen tullen edelleen kätevästi kainalossa pihalta sisälle :D

Miten sä sitten teit?

Sellainen jolla omat hyvät arvot ja toimii niiden mukaan.
Hyvän äidin ei tarvitse potea huonoa omaatuntoa suhteessa lapsiinsa illalla käydessään nukkumaan.
Hyvä äiti kykenee asettamaan lapsen tarpeet etusijalle ja ymmärtää, että oma vuoro tulee myöhemmin.
Hyvä äiti toimii moraalisesti oikein omien hyvien hyvien arvojensa pohjalta jne...

Mä varmaan kaappaisin kainaloon isomman ja olisin ihan hiljaa ja veisin konkkaronkan kotiin / autoon. Oon alkanut nyt taas treenaamaan pitkästä aikaa joten pian löytyisi voimiakin kannella rimpuloita.

Saattaisin hyräillä jotain rauhoittavaa samalla.. jos sillä olisi edes 5% mahdollisuus saada edes vauva rauhoittumaan.

Nappaisin nelivuotiasta kädestä kiinni, ja raahaisin kotiin, kyllä se vauva siinä menisi, vaikka hetken joutuisi itkeäkin, kun olisi kuitenkin mun lähellä. Kotona keskustelisin nelivuotiaan kanssa asiasta, ja tilanne olisi ohi.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Nappaisin nelivuotiasta kädestä kiinni, ja raahaisin kotiin, kyllä se vauva siinä menisi, vaikka hetken joutuisi itkeäkin, kun olisi kuitenkin mun lähellä. Kotona keskustelisin nelivuotiaan kanssa asiasta, ja tilanne olisi ohi.

Just näin. Tossa tilanteessa on turha yrittää järkevää keskustelua 4 v:n kanssa.

Yhteistyössä