Millainen paikka Mäntsälä asua lapsiperheelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muuttolintu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla asuu sukulaisia siellä ja tuntuvat tykkäävän, isompia ruokakauppojankin on tullut ja muutenkin palveluja lisätty.
Koulut & hoidot ovat vissii ok.
Ainakin sinne on rakennettu ihan mahdottoman paljon lisää asuin rakennuksia, katselin ihmeissäni kun viimeks kävin kyläilemässä.

Hei, me olen asunut Mäntsälässä kohta pari vuotta mieheni ja pienen tyttöni kanssa. Monien mielestä tämä on hyvä paikka asua nimenomaan lapsiperheille koska täällä on rauhallista ja kai siksi turvallistakin. Siksi sanoin "kai" kun täällä on esiintynyt aika paljon ilkivaltaa, nuoriso tainnut olla asialla eli heillä ei varmaankaan tarpeeksi parempaa tekemistä täällä :/

Täällä on kuitenkin hyviä leikkipuistoja sopivasti paljon, neuvolassa on mukava henkilökunta ja se sijaitsee keskustan tuntumassa, MLL:n perhekahvila joka näyttäisi viimein olevan saamassa pysyvät ja toimivat tilat (kokoontuu 2 kertaa viikossa) sekä seurakunnan perhekerhoja ym. toimintaa lapsille löytyy siltäkin taholta. Yritän itse saada parhaillaan kotona lapsiaan hoitavia vanhempia verkostoitumaan enemmänkin täällä ja saamaan sitä kautta aikaiseksi enemmän yhteistä toimintaa.

Omasta puolestani voin sanoa että ainakin täällä keskustan läheisyydessä asuminen Mäntsälässä on lapsen kanssa kätevää kun kaikki palvelut ovat kävelymatkan päässä ja junalla pääsee helposti Lahden ja Helsingin suuntaan. Kehitettävääkin täältä löytyy, esim. nyt on käynnissä keskustelu ja melkeinpä taistelu siitä että mekin saisimme tänne kuntalisän.

Hei! Tämä on vähän aiheen vierestä, suonet anteeksi, mutta en voinut vastustaa kiusausta suositella Järvenpäätä itsekin perheineni Helsingistä tänne muuttaneina! Meillä olisi myös 4 h + k asunto myynnissä täällä ERINOMAISTEN kulkuyhteyksien päässä (juna 400m + nelostietä autolla Helsinkiin 25 min). Jos sattuisitte olemaan kiinnostuneita Järvenpäästä tai asuntoasioista, voisin kertoa lisää joko täällä tai esim. sähköpostilla :)

Pahoitteluni vielä että tunkeilin ei-mäntsäläläisenä...

Hulluja mopoilijoita ja lasinsiruja on paljon enemmän kuin Helsingin Puistolassa. Lisäksi kesäöisin eivät katuvalot ole päällä. Joten en tunne täällä oloani mitenkään erityisen turvalliseksi.

Sitten on tietenkin toi kuntalisähässäkkä.. Onhan siitä paljon ollut puhetta näin vaalien alla ja yksittäiset ehdokkaat sitä kovasti lupaavatkin tulevaksi, mutta puoleiden johtajat puhuvat vain ympäripyöreää liirumlaarumia.

Periaatteessa ollaan oltu täällä ihan tyytyväisiä, mutta jos mun sisko ja isi muuttaisi pois, niin saattaisinpa lähteä perässä :whistle:

Ja jos Hesingistä saisi samanlaisen kodin samalla rahalla niin menisin riemusta kiljusta takaisin "kotiin".

Minä taas täällä mainostan, edelliseen viestiini täydennystä :)

Järvenpää on lapsiperheelle kiva paikka, mm. kuntalisä on 200 e siihen saakka kunnes lapsi 2,5 v. Lisäksi kotivanhemmalle ja kotona hoidettaville lapsille on ihan mukavaa tekemistä (mm. muskaria, perhekerhoja ja joka arkipäivä auki oleva MLL:n avoin päiväkoti/perhekahvila).

Junia menee Helsinkiin parhaimmillaan 4 x tunnissa.

:wave: