Millaiseen kumppaniin sinä tyytyisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
On ihan totta, että parisuhdemarkkinoilla on olemassa monentasoisia ihmisiä. Toisaalta on hyvännäköisiä, toisaalta on älykkäitä, on noiden kahden yhdistelmiä ja sitten ihan tavallisia ihmisiä.

Jokainen aikuinen kuitenkin osannee rankata itsensä tuolla asteikolla ainakin suurpiirteisesti niin, että etsii enimmäkseen nimenomaan omantasoistaan seuraa.

Koska ihmiset ovat yksilöitä ja odotukset mitä moninaisimpia, on parisuhde toteutuessaan tietenkin aina erittäin voimakkaasti kompromissi, mutta joskus voi tuntua joutuneensa tekemään liiankin suuren kompromissin.

Olen omassa parisuhteessani ajautunut miettimään tätä asiaa, koska koen, etten juurikaan vastaa mieheni odotuksia ulkoisen olemukseni ja ehkä myös älykkyyteni suhteen.

En edes ole susiruma, vaan aika tavallisen näköinen nainen, josta kyllä saa meikillä ihan nätin. En kuitenkaan osaa meikata kovin hyvin, sillä en ole koskaan ollut aiheesta kamalan kiinnostunut.

Toisaalta mieheni on kuitenkin sen tyylinen ihminen, etteivät ulkonäköön panostavat ja miehiltä paljon ulkonäöllisesti odottavat naiset kiinnostu hänestä.

Mitä taas älykkyyteen tulee, en ole senkään suhteen tavattoman heikoilla. Olen vain keskittymiskyvyltäni aivan onneton, mikä saa minut ajoittain vaikuttamaan hidasälyiseltä, kun ajatukseni harhailevat, enkä ole tilanteessa läsnä. Asia ei varsinaisesti varmaankaan aktiivisesti vaivaa miestäni, mutta ajoittain se taitaa kuitenkin häntä ärsyttää.

En ole itse oikeasti koskaan ajatellut miestäni kompromissina, mutta kun olen havainnut viitteitä siihen suuntaan, että olen hänelle jämävaihtoehto, asia on alkanut vaivata. Minä en ollut missään epätoivoisessa tilanteessa, kun aloimme seurustella, mutta jotenkin vain viehätyin saamastani huomioista tuolloin niin paljon, että ajauduin suhteeseen sen suuremmin miettimättä. Aika nopeasti siitä tuli vakavaa, vaikka en ollut omista tunteistani silloin vielä edes kovin varma.

Onkin hassua, että tilanne on nyt tämä. Voisin tietenkin panostaa enemmän ulkonäkööni ja yrittää parantaa keskittymiskykyäni, mutta muuttaisiko se kuitenkaan mitään?

Mitä ajatuksia aihe teissä herättää?

Itse olen valinnut puolisoni niin suuren ihastumisen tunteen sokaisemana, etten ole tullut sillä hetkellä ajatelleeksi mitään muita muotoseikkoja.

Hän on mielestäni komea, tavallinen normaaliälyinen ihminen.
Meidän suhteessa minä olen mielestäni fiksumpi ja paremman näköinen, miehen mielestä varmaan päinvastoin =)

itse valitsin mieheni...hmmm... tai en valinnut... ähh.. siis laitoin treffi ilmoituksen ja mies vastasi siihen ja sitten laiteltiin viestiä ja vaihdettiin numeroita ja mies soitteli ja viestitteli. itse en innostunut yhtään koska en todellakaan etsinyt miestä. mies ei antanut periksi, halsui tavata. lopulta suostuin puolen vuoden jankutuksen jälkeen ja kutsuin hänet luokseni. ajatuksena oli että annan hänelle heti niin jättää rauhaan kun saa mitä haluaa. no mies sai, mutta piti silti yhteyttä sinnikkäästi, tapailtiin... mies vaan väsytti mut itselleen kun en lopulta enää osannut olla ilman häntä... mies ei todellakan ole yhtään sellainen mitä halusin miehen ulkonäöllisesti olevan nuorempana. täysi vastakohta. mutta kuitenkin rakastuin huomaamattani ja nyt on lapset ja naimisissakin ollaan. mutta hän on hyvä mies, tekee työtä perheensä eteen ja kaikesta huolimatta olemme hänelle aina se tärkein asia maailmassa vaikka välillä tuntuukin että kaikki muu on tärkeämpää.

Jos "tyytyy" johonkin, ei oo myöhemmin vara siitä kumppanille urputtaa. Ketään ei ase ohimolla ole pakotettu sellaiseen suhteeseen, johon ei halua, koska kumppani ei oo tarpeeksi jotain. Mie en pystyis laatimaan listaa täydellisestä kumppanista. Täydellisen ihmisen kanssa ois kyllä ankea elääkin. Riittää, kunhan sopii yhteen.

Jos "tyytyy" johonkin, ei oo myöhemmin vara siitä kumppanille urputtaa. Ketään ei ase ohimolla ole pakotettu sellaiseen suhteeseen, johon ei halua, koska kumppani ei oo tarpeeksi jotain. Mie en pystyis laatimaan listaa täydellisestä kumppanista. Täydellisen ihmisen kanssa ois kyllä ankea elääkin. Riittää, kunhan sopii yhteen.
peesi, oon tajunnu että se täydellinen mies josta joskus haaveilin olisi ollut täysin väärä mies minulle. tämä minun nallekarhuni, kaikkine pienine vikoineen on juuri se oikea:heart:

Minusta ulkomuodossa tärkeintä on se, ettei toinen ole luotaan työntävä vaan jollain tapaa vetoava. Siihen ei tarvita mallin mittoja, vaan jokin persoonallinen piirre. Meillä suhde lähti käyntiin pikavauhtia, kun sattumalta tavattiin kaverien kaverien kautta. Sielujen sympatiaa ja suurta ihastusta samantien, täydellinen yhteensopivuus. Vuosien ja lasten myötä se sympatia ja sopivuus on jonnekin kadonnut ja ihmettelen, onko tuo mies se sama ihminen johon rakastuin... Samaa mies miettinee minusta. Lapset ja arki kuitenkin pitää yhdessä ainakin vielä.

Mutta millaiseen kumppaniin tyytyisin? Suhdetta aloittaessa ihmisessä pitää olla jotain vetoavaa, että hänestä kiinnostuu ja ulkoista olemusta tärkeämpää on ajatusten yhteen sopivuus. Näin myöhemmin sitä tyytyy näköjään siihenkin, että ajatukset kohtaa vain hetkittäin eikä toisen tekemisiä arvosteta.

Kolahti tuo kysymys. Me kyllä miehen kanssa sovitaan toisillemme monilta osin... Ulkonäköä nyt en osaa ajatella mutta ehkä senkin kannalta... Mutta siis tasapainotetaan toisiamme, kun ollaan luonteiltamme aika erilaisia. Mielipiteet monista asioista meillä kyllä on yhtenevät. :)

Mutta jotenkin viime aikoina, kun ollaan oltu nyt 10 vuotta yhdessä, niin olen pohtinut että mitä ihmettä mä tuossa miehessä näin. Tiedättekö, jotenkin tuntuu että silmät on avautuneet ihan erilailla kaikille sen "puutteille", joita olen sietänyt ja joiden kanssa olen kuitenkin elänyt jo tämän 10 vuotta. Ne on alkaneet ärsyttää mua aivan infernaalisesti. Onko tämä nyt joku kriisikohta tässä suhteessa vai mitä? Tiedä häntä, mutta antaa ajattelemisen aihetta, että mihin tässä suhteesa pitää tyytyä.

Mulla on joitakin ehdottomia kriteereitä kumppanin suhteen. Onneksi olen onnellisessa parisuhteessa ja mieheni täyttää nuo kriteerit. MUTTA jos olisin sinkku ja en saisi mitä "vaatisin", niin olisin mieluummin ilman.

Joskus ihmettelen, miksi mies on tyytynyt minuun. Hän niin komea ja älykäs, että saisi vaikka kenet. Itse olen älykäs ja hyvävartaloinen, mutta en mikään kaunotar. Tuntuu että lähes kaikki muut ikäiseni naiset ovat minua kauniimpia kasvoiltaan. :(

Ihastuin mieheen aikoinaan kokonaisuutena, en yksittäisiin ulkonäköominaisuuksiin ( paitsi hullaannuttavaan hymyyn ) ja ulospäinsuuntautuneeseen luonteseen ja moneen asiaan hänessä. Sellaisiinkin, jotka nykyisin pääosin ärsyttävät. :xmas:
En tiedä,miksi sanalla tyytyä on niin negatiivinen kaiku korvissani. Ymmärrän sanan kyllä tavallaan, ja toisaaltahan parisuhdekin on tyytymistä- ainakin siihen, että toista ei voi muuttaa ja joko toisen ärsyttävyys ja huonot puolet täytyy sietää ( tyytyä ja kestää) tai olla tyytymättä ja lähteä.

Mieheni on sanonut, että ei ole kannssani siksi, että olisin niin kaunis, niin älykäs, tai vaikkapa rikas. Vaan siksi, että olen minä.Ensin se kuulosti pahalta, mutta sitten oikeastaan tosi hyvältä=)

Eli en usko, että kyse olisi pelkästä tyytymisestä- ajoittaista tyytyväisyyttäkin on olemassa:xmas:

Yhteistyössä