Millaiset vaatteet mulle sopii?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kotiäiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kotiäiti"

Vieras
Mulla on mitat siis rinnanymp./vyötärö/lantionymp. 105/82/106. Haluaisin uudistaa vaatevarastoani, mutta en tiedä yhtään, että minkälaiset vaatteet sopii tuollaiseen kroppaan. Sen tiedän, että näytän paljon isommalta, kun käytän löysiä farkkuja ja t-paitoja. Pituutta mulla on alle 170cm että käsittääkseni olen kooltani jotain 44? Apua!! Toivottavasti joku osaa auttaa!!

Jalat ei ehkä ole kovin edustavat, mutta miten korostetaan vyötäröä ja rintoja? Eikös sellaset vyötärövyöt oo ihan kivoja? Mut millasen paidan kanssa ne käy? Ja eikö rintojen korostaminen oo törkeää jos kuppikoko on F? Siis en haluaisi näyttää tyrkyltä... Sopiikohan mulle pillifarkut vai näytänkö niissä porkkanalta?

Mun mielestä on mahdotonta sanoa ilman kuvaa. Otas itsestäsi kuvia (missä ei näy kasvot, niin ei tunneta:)), vaikka eri vaatteissa, niin on helppo sanoa, mikä on väärä tyyli ja mikä sopii :). Täällä oli joskus joku, joka kuvaili itseään aika monet vaatteet päällä - ja oli tosi helppo niistä katsoa, mikä oli hyvä ja mikä ei.

Ja voithan sä tehdä tuon ihan itseksesikin, jos et tänne halua kuvia laittaa. Kuvaat itsesi eri vaatteissa ja katselet, mikä näyttää hyvältä ja mikä ei. Tosin voi olla vaikeampi itse itselleen olla neutraali. Helposti mieltää ne itselle mieluisimmat vaatteet hyviksi, vaikka joku toinen olisi paljon paremman näköinen :)

No meikäläisen 70H on vetoisuudeltaan sama kuin 90D, enkä pidä itseäni tyrkynnäköisenä istuvissa paidoissa. Tekee siromman vaikutelman, jos vaatteet istuvat kantajalleen. Vyötäröä korostetaan niin, että vaatteiden leikkaukset menevät oikein. Monissa vaateliikkeissä saa puolesta tunnista tuntiin ilmaiseksi opastusta vaatteidenvalinnassa, käytä se hyväksesi!

Farkuissakin on montaa eri mallia, yritä löytää itsellesi paras. :)

Mä olen itse 110-82-106. Eli isot rinnat, iso perse ja kapeampi vyötärö, en ole hoikka, mutta en mikään ihrapallokaan. Pituutta 162cm ja käytän vaatekokoa 40-42, kuppikoko 80F.

Mulla on jonkin verran vatsaläskiä, eli sellainen pömppis, joten en pidä ikinä alavatsasta tiukkoja vaatteita enkä asuja, missä on normaalimittainen paita + housut, koska jenkkakahvat näyttää ihan kauheilta sillon. Lukuunottamatta alavatsaröllykkääni, olen hyvinkin tiimalasikroppainen ja läski kertyy tosi tasaisesti ja näytän ns. uhkealta, en lihavalta. Olisin mielelläni hoikempi, mutta kyllä tämä nykyinen vartalomallikin on tosi helppo pukea :)

Korostan vyötän kapeinta kohtaa ja hyviä rintoja. Käytän paljon naisellisia mekkoja ja siinä päällä neuletakkeja. Pukeudun tyttömäisesti, mutta rennosti. En käytä trikoota, vaan jämäkämpiä materiaalia jotka ei nuole vatsamakkaroita. Itselleni hyvin tyypillinen asu on esimerkiksi tällainen...

36-7811_f.jpg

CeCe-black-cashmere-long-v-neck-cardigan103-20-bluefly.jpg

8850_1.JPG

... eli vyötäröltä istuva mekko (HUOM JOSTA TISSIT EI TURSUA YLI!!), päälle neuletakki auki ja tavalliset, korottomat saapikkaat + paksut, mustat sukkahousut. Kaapistani löytyy eri värisiä a-linjaisia, vyötäröltä istuvia mekkoja, tavallisempia ja juhlavampia, yleensä pituus on vähän polven yläpuolelle. Asustan paljon koruilla ja huivilla.

Kiitos vinkeistä!! Mä laitoin tonne toisen ketjun missä on kuva... Nuo vois kyllä mulle sopiaki? Mistä sä ostat mekot? Ja miten menettelet talvella ettei tule kylmä?

Ostan mekkoja ties mistä, usein esim. Ellokselta ja H&M:ltä. Paksut, laadukkaat sukkahousut on yllättävän lämpimät. Jos on oikein kylmä, laitan kahden päällekkäin. Hyvillä sukkahousuilla tarkenee ihan yhtä hyvin kuin farkuillakin :) Neuletakki tietysti lämmittää + päälle ihan normaalisti talvitakki. En tosin ole mikään suunnaton vilukissa, mutta siis materiaalivalinnoilla (ei esim. akryylia) ja kunnon sukkahousuilla pärjää pitkälle :)