Millaisia harjoitussupistukset ovat ja kuinka usein niitä voi olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Supistelee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Supistelee

Vieras
Pian raskausviikkoja täynnä 26 ja supistelee päivittäin. Tätä on jatkunut jo varmaan reilun kuukauden verran. Ensin oli vain sellaisia supisteluja, että vatsa silloin tällöin meni kovaksi, ei kipua. Mutta nykyään supistelee päivittäin, herkemmin rasituksessa ja supistukset ovat epämiellyttävän tuntuisia, joskus kipeitäkin. En kuvailisi kipua sietämättömäksi, mutta se pysäyttää. Joskus säteilee selkään tai on menkkamaista mahakipua. Joskus vatsa myös kovien supistelujen jälkeen kosketusarka. Kohdunsuun tilanne katsottu kaksi viikkoa sitten ja silloin kaikki oli ok. Tämä on toinen raskauteni. Ekassa ei supistellut juuri ollenkaan ja synnytyskin oli suunniteltu sektio, eli minulla ei ole kokemusta minkäänlaisista supistuksista. En usko, että näitä minun kipujani voi verrata synnytyssupistusten kipuun - mutta enhän tosiaan tiedä, miltä millaistenkin supistusten tuntuu kuulua. Ovatko nämä vain vaarattomia harjoitussupistuksia?

mulla supisteli koko raskauden. tai siis maha meni kovaksi. ja tuntui alavatsas enemmän. synnytysspistukset tuntuu erilailla. et pysty ajattelemaan muuta sillä hetkellä ja ne tulee kellon tarkasti