Millaista päivää isommat lapset pk.ssa jos olet vauvan kanssa kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei mitään matsia kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Esikoinen oli 4v, kun toinen syntyi ja kävi 2 krt viikossa päiväkodissa; n. 9.00-15.00. Ei laitettu poikaa silloin päiväkotiin, vaan jatkettiin vanhaa hoitosuhdetta. Niin ja meidän poika halusi itse olla päiväkodissa, tykkäsi kovasti. Oli siellä sen yhden vuoden, sitten oli vuoden kotona ennen eskaria. Ja monta kertaa sen kotonaolovuoden aikana poika kysyi, koska hän pääsee taas tarhaan.

Alkuperäinen kirjoittaja onnea!:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti kolmelle:
Täytyy vaan ihmetellä MIKSI teette lapsia????

onpa upeaa että löytyy maailmasta vielä noin hienoja ja lapsilleen omistautuneita äitejä, jotka eivät voisi ajatellakaan pilaavansa lastensa elämää sysäämällä heitä päiväkotiin ja laiskottelevansa itse sillä aikaa kotona vauvan kanssa! onnittelut suoraselkäisestä valinnasta ja siitä että olet parempi äiti kuin kukaan joka vie lapsiaan päiväkotiin!

No niin, nyt kun sait sen mitä lähdit kommentillasi hakemaan, niin voin kertoa yhden pointin. olin itse kotihoidossa kouluikään asti, ja vaikka vanhempani tarkoittivat hyvää, niin en koskaan itse tekisi sitä omalle lapselleni. oli TODELLA vaikea tottua koulupäivän rytmiin, isossa ryhmässä toimimiseen ja saada kavereita. tunsin itseni erittäin ulkopuolisesksi, kun kaikki muut olivat olleet päivähoidossa ja tottuneet edellä mainittuihin asioihin ja tunsivat jo toisiaan.

Muuten itse kysymystä kommentoimatta totean itse olleeni kotihoidossa kouluikään asti. En ollut edes eskarissa tai missään kerhossa. Koulun aloituksessa tai ryhmään soputumisessa ei ollut pienintäkään vaikeutta. Niinpä omien kokemusteni kautta tahdon tarjota lapsilleni saman mitä itse sain.

Mut onhan toi eräs kyselijä oikeessa.mix ette epätäydelliset äidit vastaa?pentuja on pakko vääntää urakalla ja sitte ei jaksa itse niitä hoitaa vaan vie paikat muilta jotka niitä tarviaisi.tässä on suuri epäkohta yhteiskunnassamme.itsellä 3 lasta joita kaikki on kotona hoidettuja vaikka kaksikin vauvaa oli yht aikaa.ja pätkääkään ei oo tullu mieleen vieläkään kiikuttaa lapsia hoitoon kun ei oo pakko.siellä ne rievut joutavat olemaan taatusti vielä ennenpitkää.luuletteko että esim. päikkärissä lapsella on hyvä olla,hah.menkää itseenne tässä asiassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmiset on erilaisia:
Muuten itse kysymystä kommentoimatta totean itse olleeni kotihoidossa kouluikään asti. En ollut edes eskarissa tai missään kerhossa. Koulun aloituksessa tai ryhmään soputumisessa ei ollut pienintäkään vaikeutta. Niinpä omien kokemusteni kautta tahdon tarjota lapsilleni saman mitä itse sain.

olihan siinä kotihoidossa paljon hyviä puolia, mutta kehoittaisin harkitsemaan asiaa tarkkaan sen valossa, minkälaisia lapsesi ovat luonteeltaan. itse olen/olin arka ja ujo, eikä tuo asetelma (siis kotihoitotausta) todellakaan helpottanut koulun aloittamista.

Olen myös kuullut useamman kuin yhden opettajan sanovan, että suoraan kotihoidosta kouluun tuleminen on usein ongelmallista lapsen kannalta. mutta toki jokainen tekee niin kuin parhaaksi katsoo omien lastensa kohdalla, eikä se asia muille kuulu.

Perustakaa oma ketju mölinöille, ei samaa jankutusta jaksa kukaan lukea.

Alkuperäiseen kysymykseen vastauksena, että meillä 5v. tulee jatkamaan pk:ssa vauvan synnyttyä luultavasti neljänä päivänä viikossa n. 5-6 tuntia. Tuntimäärä määräytyy pk:n rytmin mukaan. Jos päiväunet jäävät pois, 5 tuntia olisi ihan hyvä aika. En näe mitään syytä ottaa erittäin sosiaalista lasta vuodeksi kokonaan pois kavereiden luota ja sitten alkaa taistelemaan häntä samaan paikkaan takaisin, missä kaikki tutut aikuiset ja lapset ovat.

Yhteistyössä