millaista pettämistä siedät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mezmerize
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen todella mustasukkainen. =( Olen siitä miehelleni sanonut ja sellaiset perus säännöt meillä on ettei esim pussailemaan saa alkaa ainakaan suulle, poskisuukon saatan hyväksyä mutten sellaista viipyilevää pitkää oikeaa suudelmaa.Halaaminen on ok, kunhan siihen ei liity sellaista eroottista "hankaamista" toista vasten...mitähän vielä? Naurattaa nyt kun näitä kirjoittaa ylös mutta kun ajattelee oikeaan elämään ja jos ajattelen miestäni toisten naisten seurassa noissa puuhissa niin ei naurata. Illanvietto sellaisessa räväkässä seurassa jossa ollaan pikkupienissä on omiaan kaivelemaan minun mustasukkaisuuttani...mutta elämäähän tämä vain on...meinaan että pettäminen on ruminta mitä voi rakkaalleen tehdä ja sitä en hyväksy....Jutustelu ja halaileminen menee vielä, kunhan ei aleta kuteutumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ...ap...:
c) mies luuhaa naispuolisen ystävän kanssa usein kahvilla, muttei nähtävästi varsinaisesti TEE mitään

Itse en pidä pettämisenä sitä, että on ystäviä, jotka ovat vastakkaista sukupuolta. Sallin sen itselleni ja mahdolliselle kumppanilleni. Itselläni on muutamia platonisia miespuolisia ystäviä, joiden kanssa joskus käyn kahvilla/syömässä tai juttelen puhelimessa/mesessä. Pari noista seurustelee tai on naimisissa, pari on sinkkuja. Koskaan ei ole ollut mitään lähentymistä nais/mies-akselilla puolin eikä toisin. En ole tuntenut mitään halua ketään heistä kohtaan, eikä kukaan ole lähestynyt minua "siinä mielessä". He eivät ole potentiaalisia poikaystäviä minulle, kukaan heistä, ikinä missään olosuhteissa, mutta tärkeitä ystäviä he kyllä ovat, enkä haluaisi luopua heistä jonkun mustasukkaisen poikaystävän vaatimuksesta. Itseasiassa kokisin loukkaavana, jos joku minulle sellaisia ehtoja asettaisi, että pitäisi valita mies tai kaverit.

Minusta periaatteessa on OK, että miehellä on naispuolinen ystävä. Jos kuitenkin tuon ystävän kanssa vietetään paljon aikaa, kotona tekstaillaan/soitetaan/mesetetään ja puhutaan paljon siitä, mitä ystävän kanssa on tehty, niin silloin mielestäni tuollainen ystävä on uhka parisuhteelle. Minusta olisi ihan tyhmää, että jos olemme halimassa, niin miehen pitäisi rynnätä puhelimeen katsomaan, että keneltä tuli tekstiviesti tai että jos ystävän kanssa kahvittelut tai tapaamiset menevät minun ja miehen rentouttavien viikonloppujen edelle. Kyse on siitä, että minä haluan olla miehen elämässä numero 1.

Pettämisen suhteen rajat ovat tiukat. Olen kyllä omalta osaltani valmis olemaan myös tiukasti uskollinen. Kumminkin puolin siis näin. Jos tämä ei miehelle sovi, niin sitten ei ehkä suhdetta kannata jatkaa, koska jatkuva mustasukkaisena kärvistelykään tai epäileminen syö suhdetta ja luottamusta tosi paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja käyttäjätunnus varattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Muusa81:
Ei ole olemassa pientä pettämistä. Jos mies suutelee vaikka baarissa toista naista, hän varmaan ajattelee myös jatkavansa pidemmälle. Eli pettämistä. En halua että mieheni suutelee, tai koskettelee muita naisia seksuaalisella tasolla. Poskipusu tervehtiessä ja halaaminen jne on ihan ok. Mielestäni se on jo pettämistä jos mies miettii että voisi harrastaa seksuaalista kanssakäymistä toisen naisen kanssa jos siihen olisi mahdollisuus. Eli fantasioita voi olla, mutta siinä vaiheessa kun mies alkaa todellisuudessa haluta toista naista, on pettäminen jo alkanut.

Ei ole yllätys, että olet noin jyrkkä, onhan kyseessä ensimmäinen poikaystäväsi, josta yrität pitää kiinni kynsin hampain. Itsellesi tuskin juuri tuleekaan pettämismahdollisuuksia, joten on helppohan se on olla tuomitseva. Taidatpa vielä tulla alas kovaa ja korkealta...

Ei muuten ole jyrkkää. Normaalia parisuhteessa. Tosin siitä et taida mitään tietää. Ja naiselle tulee aina pettämismahdollisuuksia ;) Siitä tietää että roikkuu liikaa netissä kun joku kaheli alkaa stalkkaamaan. Kiitos tästä muistutuksesta.

Mielenkiintoinen asia,mikä on pettämistä?Taiteilijamaestro Tapani Kansa toi julki suomalaisuutta.Eipä tullut paljon kehuja meille soomalaisille.Todellakin,olemme aika metsäläisiä.Kun vertaa meidän kulttuuria johonkin muitten maitten kulttuuriin,ero on huomattava.Se tulee esille monilla tahoilla.Olemme todella typeriä,meluisia juntteja.Monissa maissa poskisuudelmat ovat hyvän käytöksen jä toisen ihmisen arvostuksen symboli.Meillä,täällä typerlandiassa, sellaisessa on aineksia mustasukkaisuuteen.Alkaa linkkarit ja leipäveitset heilumaan.Jos minulla olisi valtaa,siirtäisin Suomi-neidon johonkin 30 astetta.N leveyspiirille.Saatais nauttia lämmöstä ja kaikesta ,mistä liene.Hallituksen,liitä ja leikkaa systeemillä,jätän tänne edelleenkin hallitsemaan.Me muut,alkuperäiset,naattisimme lämmöstä ja laineiden liplatuksesta jossain kaukana.

Ei ole olemassa pientä pettämistä. Jos mies suutelee vaikka baarissa toista naista, hän varmaan ajattelee myös jatkavansa pidemmälle. Eli pettämistä. En halua että mieheni suutelee, tai koskettelee muita naisia seksuaalisella tasolla. Poskipusu tervehtiessä ja halaaminen jne on ihan ok. Mielestäni se on jo pettämistä jos mies miettii että voisi harrastaa seksuaalista kanssakäymistä toisen naisen kanssa jos siihen olisi mahdollisuus. Eli fantasioita voi olla, mutta siinä vaiheessa kun mies alkaa todellisuudessa haluta toista naista, on pettäminen jo alkanut.

Ei ole yllätys, että olet noin jyrkkä, onhan kyseessä ensimmäinen poikaystäväsi, josta yrität pitää kiinni kynsin hampain. Itsellesi tuskin juuri tuleekaan pettämismahdollisuuksia, joten on helppohan se on olla tuomitseva. Taidatpa vielä tulla alas kovaa ja korkealta...

Ei muuten ole jyrkkää. Normaalia parisuhteessa. Tosin siitä et taida mitään tietää. Ja naiselle tulee aina pettämismahdollisuuksia ;) Siitä tietää että roikkuu liikaa netissä kun joku kaheli alkaa stalkkaamaan. Kiitos tästä muistutuksesta.

En tietenkään tiedä parisuhteesta mitään, olenhan seurustellut yhteensä vain yksitoista vuotta 29:stä ikävuodestani ja asunut muutaman vuoden avoliitossa. Tottakai sinä, vain vuoden elämästäsi seurustellut 27-vuotias tiedät paremmin. Voi jessus...

Miksi oletat, että kyseesä on joku stalkkeri? Kyllä minäkin tiedän tuon verran sinusta, kun elämääsi täällä anteliaasti esittelet (mm. mainostat sitä ihkaensimmäsitä poikaystävääsi joka käänteessä, mikä ON vähän säälittävää toimintaa tuon ikäiseltä ihmiseltä) enkä ole mitenkään tietoisesti seurannut juuri sinun kirjoituksiasi. Samalla tavalla tiedän esim. sihvoksesta, leenasta ja zivasta yhtä ja toista. Jollei halua kuunnella letkautuksia voisi miettiä mitä kaikkea itsestään lavertelee, ja jos siihen ylenpalttiseen laverteluun kerta kaikkiaan on joku sairaallloinen tarve niin sitten käyttää eri nikkejä.

[Poskipusu tervehtiessä ja halaaminen jne on ihan ok. Mielestäni se on jo pettämistä jos mies miettii että voisi harrastaa seksuaalista kanssakäymistä toisen naisen kanssa jos siihen olisi mahdollisuus. Eli fantasioita voi olla, mutta siinä vaiheessa kun mies alkaa todellisuudessa haluta toista naista, on pettäminen jo alkanut.

Mielenkiintoista. Miten kuvittelet rajoittavasi tai kontrolloivasi toisen ajattelua, jos hän ei sinulle kerro mitään? Ja ehdottomuutesi ja tuomitsevuutesi tuntien tuskin sanoo sanaakaan mistään todellisista ajatuksistaan...

Taitaapi olla niin, että tässä ollaan nyt kateellisia Muusalle. Ylläoleva stalkkeri on nainen, jolla on itsellään oltu useita miesystäviä ja pettymyksiä. Ensimmäinen kokemus ei ole mennyt nappiin. Nyt sitten ärsyynnytään kun kaikki eivät ole kokeneet samaa ja alkaneet liputtaa pettämisten puolesta.

Alkuperäinen kirjoittaja taitaapi:
Taitaapi olla niin, että tässä ollaan nyt kateellisia Muusalle. Ylläoleva stalkkeri on nainen, jolla on itsellään oltu useita miesystäviä ja pettymyksiä. Ensimmäinen kokemus ei ole mennyt nappiin. Nyt sitten ärsyynnytään kun kaikki eivät ole kokeneet samaa ja alkaneet liputtaa pettämisten puolesta.

En ole kukaan edellisistä, mutta mua kyllä hävettäisi, jos en olisi yhtään miestä löytänyt ennen kuin noin vanhana. Sitäpaitsi useimmat ihmiset näin 2000-luvulla haluavat kokea useampia suhteita eivätkä jämähdä siihen ensimmäiseen, joka sattuu kiinostusta osoittamaan. Itse ainakin olen onnellinen kaikista kokemuksistani. Nimim. onneksi olen saanut elää ja kokea, nyt voin rauhassa "tyytyä" yhteen ihanaan, eikä tarvitse enää pohtia, josko kulman takana olisi parempi...

Muusakos se siellä vainoharhoissaan kirjoittelee? Taisit ottaa onkeesi tuon yhden vinkistä ja aloittaa sen eri nikeillä kirjoittelun? Ja kateuskortti vielä... hohhoijaa. Joo, siis tottakai me kaikki ollaan tosi kateellisia sulle, kun kukaan kunnon mies (onkohan edes nykyisesi sellainen?) ei kiinnostunut susta ennen kuin noin vanhana... Vai ollaankohan me kateellisia siitä, että olet pullero, moraalisesti jäykkä ja mustasukkainen? Vai siitä, että sinä lapsiparka kuvittelet automaattisesti, että tulet viettämään lopun elämääsi sen iiihanan miehesi kanssa, nyt kun olet hänet nalkkiin saanut?

Alkuperäinen kirjoittaja oikeasti sinua säälitään:

Muusakos se siellä vainoharhoissaan kirjoittelee? Taisit ottaa onkeesi tuon yhden vinkistä ja aloittaa sen eri nikeillä kirjoittelun? Ja kateuskortti vielä... hohhoijaa. Joo, siis tottakai me kaikki ollaan tosi kateellisia sulle, kun kukaan kunnon mies (onkohan edes nykyisesi sellainen?) ei kiinnostunut susta ennen kuin noin vanhana... Vai ollaankohan me kateellisia siitä, että olet pullero, moraalisesti jäykkä ja mustasukkainen? Vai siitä, että sinä lapsiparka kuvittelet automaattisesti, että tulet viettämään lopun elämääsi sen iiihanan miehesi kanssa, nyt kun olet hänet nalkkiin saanut?

Miksiköhän se ensimmäinen ajatus on aina se että kukaan ei ole MINUSTA kiinnostunut? Asia nyt on vain niin että minua ei ole pahemmin kiinnostaneet miehet noin yleensäkään. Ainakaan sellaiset jotka haluavat vain sitä yhtä asiaa. Se että en ole hyppinyt joka miehen sänkyyn ei tarkoita sitä että en olisi kokenut ihmissuhteissa, tai että olisin jäänyt jostain paitsi. Me kaikki vain emme ole sellaisia jotka haluavat kokea jokaisen miehen ja naisen. Minulle riittää se yksi.

Minua ei myöskään kiinnosta vapaat suhteet tms. Kun aloitan parisuhteen haluan pysyä siinä. En ole pahemmin mustasukkainen mutta ajattelen omalla järjelläni asioita. En toki voi tietää mitä poikaystäväni ajattelee, mutta siinä vaiheessa kun hän jo haluaisi pettää minua katsoisin sen pettämiseksi koska tällöin hän tulee pettämään.
Minua ei häiritse jos miehellä on naispuolisia ystäviä, mutta en halua että mieheni heitä suutelee tai kopeloi joka paikasta. Joillekin se voi olla ihan normaalia "ystävyyden" osoitusta, muttei minulle. Itsekin halaan miespuolisia ystäviäni, ja saatan antaa heille pusun poskelle. Mutta sen pidemmälle en menisi, joten en halua että poikaystävänikään menisi.

Mutta niinhän se on että parisuhde on nykyään aikalailla jotain sairasta kahden ihmisen välistä seksuaalista leikkiä. Sellaista en itse halua. Joten suonette anteeksi jos olen hivenen erimieltä joidenkin ihmisten kanssa.

Ja lopuksi, olen rakastunut. Totta hemmetissä haluan sitä mainostaa, niinkuin moni muukin rakastunut tekee. Kannattaisi kokeilla ;)

olin vanhempi aloittaessani kun tuo Muusa, jopa montakin vuotta, ja hyvin on kyllä keritty ottaa kiinni. Kaikkien ei nuorena tarvitse ehtiä kaikkeen, jos kerran on muuten ihmissuhteita ja muutakin mielenkiinnon aihetta elämässä. Häiritsi joskus, näin jälkikäteen ajatellen ei yhtään.

Muusan muuten tuskin tarvitsee puolustaa itseään eri nimimerkillä, kyllä meitä samoin ajattelevia aina joskus on ihan muutenkin. Ylläri ylläri...

Samaa mieltä edellisen kanssa.

Jollain on ollut suhteita 11-vuotiaana ja sama tahti jatkunut siitä asti, jollain ollut yksi vakava suhde teininä ja myöhemmin irtosuhteita ja sitten vakavaa ja joku on kohdannut sen kunnon rakkauden nyt ja joku on muuten vain seurustelusuhteessa. Tehdään erilaisia valintoja.

Sitä sanotaan asenneongelmaksi, jos alkaa haukkua muita kun ei käsitä erilaisuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja Samaamieltä:
Samaa mieltä edellisen kanssa.

Jollain on ollut suhteita 11-vuotiaana ja sama tahti jatkunut siitä asti, jollain ollut yksi vakava suhde teininä ja myöhemmin irtosuhteita ja sitten vakavaa ja joku on kohdannut sen kunnon rakkauden nyt ja joku on muuten vain seurustelusuhteessa. Tehdään erilaisia valintoja.

Sitä sanotaan asenneongelmaksi, jos alkaa haukkua muita kun ei käsitä erilaisuutta.

Asenneongelma on sekin, että kaikki eriävät mielipiteet tai arvostelevat kommentit käsitetään kateudesta johtuviksi. Tai oikeastaan se ei ole enää asenneongelma vaan jo puhdasta idiotismia.

Alkuperäinen kirjoittaja hauhauhau:
Asenneongelma on sekin, että kaikki eriävät mielipiteet tai arvostelevat kommentit käsitetään kateudesta johtuviksi. Tai oikeastaan se ei ole enää asenneongelma vaan jo puhdasta idiotismia.

Ei tässä puhuttu kateudesta mitään. Sama se mikä syy siellä taustalla on, mutta jos ei osaa ilmaista eriävää mielipidettä haukkumatta, se on epäfiksua.

Voi kertoa mielipiteen mutta ei tarvi hyökätä jonkun kimppuun ja ladella kuinka tämä on säälittävä. Ethän itsekään haluaisi kuulla olevasi säälittävä?

Kyse asiallisesta kohtelusta.

Kaikki, mitä ET haluaisi kumppanisi tekevän/puhuvan toisen naisen/miehen kanssa:
sama käänteisenä, eli sinäkään et tee niin kumppanisi "selän takana"...
Se, mikä ei kestä päivänvaloa (ilmituloa) kumppanisi silmien edessä, on siis pettämistä muodossa tai toisessa.

Voihan sen noinkin juuri nähdä, hyvä huomio edellisellä.

Mites sitten niillä, jotka ilmoittavat että suhde ei kaadu pettämisiin ja kännipanot ovat ok. Se on niinkuin "vapaa suhde", nythän mä sen keksin! Jumankekka!

Tässä on nyt hei ihan missunderstanding näillä haukkujilla ja puolustautujilla. Nää kannattaa vapaata suhdetta nämä muut, ja ne jotka ei siedä pettämisiä on sitoutuneen suhteen kannalla.

Vapaa suhde... Läträtkää vaan, mutta käsittäkää että eri asia kuin suhde, jossa sitoutumusta.

Asia ratkaistu. Meitsi rulaa.

Alkuperäinen kirjoittaja asiaratkaistu!:
Voihan sen noinkin juuri nähdä, hyvä huomio edellisellä.

Mites sitten niillä, jotka ilmoittavat että suhde ei kaadu pettämisiin ja kännipanot ovat ok. Se on niinkuin "vapaa suhde", nythän mä sen keksin! Jumankekka!

Tässä on nyt hei ihan missunderstanding näillä haukkujilla ja puolustautujilla. Nää kannattaa vapaata suhdetta nämä muut, ja ne jotka ei siedä pettämisiä on sitoutuneen suhteen kannalla.

Vapaa suhde... Läträtkää vaan, mutta käsittäkää että eri asia kuin suhde, jossa sitoutumusta.

Asia ratkaistu. Meitsi rulaa.

Vapaassa suhteessakin voi olla sitoutumista, siinä on vain sovittu, että myös muita saa panna. Sitoutuminen voi katsos tarkoittaa sitäkin, että suunnitellaan yhdessä elämää ja tulevaisuutta, että toiseen on syvä henkinen yhteys jne. Ei se, että harrastaa seksiä muidenkin kanssa sulje näitä pois. Vai tarkoittaako sinusta sitotuminen (vain) sitä, että seksiä harrastetaan vain oman kumppanin kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja ei ihan noinkaan:
Vapaassa suhteessakin voi olla sitoutumista, siinä on vain sovittu, että myös muita saa panna. Sitoutuminen voi katsos tarkoittaa sitäkin, että suunnitellaan yhdessä elämää ja tulevaisuutta, että toiseen on syvä henkinen yhteys jne. Ei se, että harrastaa seksiä muidenkin kanssa sulje näitä pois. Vai tarkoittaako sinusta sitotuminen (vain) sitä, että seksiä harrastetaan vain oman kumppanin kanssa?

Muita saa panna ja on syvä henkinen yhteys? Nyt kun kysyit, niin Minulle sitoutuminen on henkistä ja silleen fyysistä byysistä sitoutumista, täysinäistä sitoumusta. Minulle ei mahdu nuppiin tai sytämeen että oltaisiin kokonaisvaltaisesti suhteessa mukana, jos väliin juostaan muualla panemassa.

Sinulla on kylmempi nuppi ja sytän. Mutta en mene sanomaan että tuo vapaa suhde, jossa sinun mielestä on sitoumusta, olisi "väärin". Jos se toimii teillä, niin great.

Mutta oletko aatellut, että mies puhuu noita sitoumusasioita nytten, mutta pidettyään välit kuumina myös muualle, saattaa äkkiä lähteä sinne, minne kutina vie. Ei hän sitä sinulle sano, jos on syvää henkistä yhteyttä jonkun muun kanssa? Tai mistä minä tiedän, kunhan pähkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mussis81:
Alkuperäinen kirjoittaja oikeasti sinua säälitään:

Miksiköhän se ensimmäinen ajatus on aina se että kukaan ei ole MINUSTA kiinnostunut? Asia nyt on vain niin että minua ei ole pahemmin kiinnostaneet miehet noin yleensäkään. Ainakaan sellaiset jotka haluavat vain sitä yhtä asiaa. Se että en ole hyppinyt joka miehen sänkyyn ei tarkoita sitä että en olisi kokenut ihmissuhteissa, tai että olisin jäänyt jostain paitsi. Me kaikki vain emme ole sellaisia jotka haluavat kokea jokaisen miehen ja naisen. Minulle riittää se yksi.

Minua ei myöskään kiinnosta vapaat suhteet tms. Kun aloitan parisuhteen haluan pysyä siinä. En ole pahemmin mustasukkainen mutta ajattelen omalla järjelläni asioita. En toki voi tietää mitä poikaystäväni ajattelee, mutta siinä vaiheessa kun hän jo haluaisi pettää minua katsoisin sen pettämiseksi koska tällöin hän tulee pettämään.
Minua ei häiritse jos miehellä on naispuolisia ystäviä, mutta en halua että mieheni heitä suutelee tai kopeloi joka paikasta. Joillekin se voi olla ihan normaalia "ystävyyden" osoitusta, muttei minulle. Itsekin halaan miespuolisia ystäviäni, ja saatan antaa heille pusun poskelle. Mutta sen pidemmälle en menisi, joten en halua että poikaystävänikään menisi.

Mutta niinhän se on että parisuhde on nykyään aikalailla jotain sairasta kahden ihmisen välistä seksuaalista leikkiä. Sellaista en itse halua. Joten suonette anteeksi jos olen hivenen erimieltä joidenkin ihmisten kanssa.

Ja lopuksi, olen rakastunut. Totta hemmetissä haluan sitä mainostaa, niinkuin moni muukin rakastunut tekee. Kannattaisi kokeilla ;)

Voi rakas mussis-mössis-sössis, kun se on kirjoitustesi perusteella niin päivänselvää, etteivät miehet ole sinusta pahemmin piitanneet. Jos tuohon ikään mennessä olet kohdannut vain yhden kiinnostavan miehen, joka ei halua sinusta vain sitä yhtä, niin etpä taida juuri (kunnon) miesten makuun olla. Vittuhan se on vammaisellakin, kuten kauniisti sanotaan, joten kaipa sinua sentään olisi joku paremman puutteessa polkenut. Sinänsä ihan fiksua, ettet siihen lähtenyt, vaikkei mitään muuta ollut tarjolla.

On aika mustavalkoista kuvitella, että ainoat vaihtoehdot ovat pysyä impenä yli-ikäiseksi ja sitten harrastaa seksiä yhden ihmisen kanssa lopun ikäänsä tai kokea jokainen vastaantulija. Kyllä siihen väliin mahtuu melkoisesti vaihtoehtoja. Mutta ehkä sinun on helpompaa elää sitä "ihanteellista" elämääsi,kuvittelemalla, että ainut vaihtoehto sille on täydellinen holtittomuus ja moraalinen rappio.

Pstt... Oletko muuten ihan varma, että olit miehellesi ensimmäinen?

Hössis

Missäköhän oli niin, ettei hänestä ole oltu kiinnostuneita, kyllä nyt taisi olla niin, että hän ei ole ollut itse niin kiinnostunut. Sehän lukee tuolla. Onko järkeä ymmärtää asiat tahallaan väärin?

Miksi otat itseesi sen, mitä Muusa on kirjoittanut? Varmasti väliin mahtuu vaihtoehtoja, mutta eihän Muusa puhunut niistä. Hän käytti vastakohtaa esimerkkinä. Mitä et kysynyt asiallisesti onko niitä vaihtoehtoja vastakohtien välillä.

Miksi itse suhtaudut Muusan henkkoht vaihtoehtoon halveksivasti, sitten odotat että hän näkisi sinun vaihtoehdot avoimesti?

Mikähän tuossa hössiksen tms. kirjoituksessa aiheutti tuon lääkkeet ottamatta konmmentin? Keskimmäinen kappale ainakin oli minun mielestäni ihan asiaa.

Yhteistyössä