Millaista salaattia teette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Niin siis, millaista salaattia teette yleensä ruuan kanssa syötäväksi?
Oon niin kyllästynyt tohon tavissalaattiin: jäävuorisalaattia, kurkkua, tomaattia ja sipulia...

Mä laitan yleensä aina kiinankaalia ja jotain rapeaa salaattia, tomaattia,ihan tavallista juustoa palasina, kurkkua,ruohosipulia, keitettyä kananmunaa siihen päälle. Ihan tavis salaattia siis, parhaiten menee.:)

Aika simppeliä, aina perussalaatti ja lisäksi vain pari muuta juttua. Viime salaatit olleet tomaatti ja mozzarellajuusto, retiisi ja tonnikala, reajuusto ja tomsku. Noita meillä syödään sitten myös iltapalalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin siis, millaista salaattia teette yleensä ruuan kanssa syötäväksi?
Oon niin kyllästynyt tohon tavissalaattiin: jäävuorisalaattia, kurkkua, tomaattia ja sipulia...

Vaihda sipuli raejuustoon, niin nam. Ei kyllästy. Lisäksi voi vaihdella lähes mitä lisuketta vaan

Tohon "perussalaattiin" voin lisätä vaikka paprikaa, ananasta, fetajuustoa, oliiveja yms. Voin vaihdella tai yhdistellä salaattilajikkeita tai salaatinkastikkeita. Joskus tomaattien sijaan kirsikkatomaatteja.

Minä rakastan salaatteja, tällasista aineksista eniten:

keräsalaattia (joskus muutakin, kokeile erilaisia ja yhdistele! Vaikkapa tammenlehteä ja lollo rossoa)
kirsikkatomaatteja
avocadoa
raejuustoa/tuorejuustoa/munajuustoa/fetaa/kotijuustoa...
pinjan siemeniä tai cashew-pähkinöitä
oliiveja
kevätsipulia (eipä oo kyllä hyvää jos ei oikein tuoretta)
viipaloituja taateleita (koeta löytää tuoreita, pehmeitä, kuivat ei maistu oikeen miltään)
savustettua tofua
joskus hedelmiä, vaikkapa tuoretta mangoa
jos haluaa ruokaisampaa niin (tuore)pastaa ja vaikka pestoa ettei tule kuivaa
aurinkokuivattuja tomaatteja
maissia

Eikä sitten mitään kastiketta pilaamaan tota! :)

Vinkkinä: Kulje silmät tarkkana jonkun ison kaupan hedelmä/vihanneshyllyllä ja kokeile ennakkoluulottomasti kaikkea! Katsasta myös säilykkeet ja kuivahedelmä/pähkinähyllyt!

Yhteistyössä