Millasia ongelmia rv36 syntyneillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllähän noilla viikoilla syntynyt on jo ihan "kunnollinen" vauva. Pieni saattaa olla ja keltasuutta esiintyä. Viikolla 37 syntynythän katsotaan jo ihan täysaikaseksi.

36+6 syntyivät tuplat. Tytöllä (a-vauva ) ei mitään ongelmaa, poika oli kaks päivää sokeritipassa keskolassa. Paksusti piti olla myös kummallakin vaatetta päällä, että lämmöt pysyivät hyvänä.

5 päivää synnytyksestä päästiin kotiin.

Mulla ei oo kokemusta itellä, mutta miehen veljen muksu synty 33+3 viikolla. Oli sairaalassa 2,5 viikkoa, eikä tarvinnut muuta erityishoitoa kuin hiukan apua syömiseen... Painoi syntyessään 2,4kg.

Tyttö synty rv:lla 35+5 ja painoi 2kg520g. Viikko oltiin synnytysosastolla ja tyttö oli koko ajan mulla vieressä.:) Ei siis mitään ongelmia. Yhden yön oli valohoidossa keltaisuuden takia. Aikaisemminkin olisi päästy kotiin mutta paino tippui aika paljon..heti päästiin kotiin kun paino vähänkin lähti nousuun. Poika syntyi 2,5kk etuajassa joten mulle tuo tyttö oli jo ihan normaalikokoinen. :D

vauva viikon teholla, opetteli syömistä ja lämmönpitoa yms. painoi 2kg. mulla ongelmat raskausmyrkytys jonka takia piti olla 1,5viikkoa saikulla eri osastolla kun vauva viel synnytyksen jälkeenkin.

esikoinen36+1 ja adhd yms muuta istukassa ollut vikaa, eli pitänyt vauvan nippa nappa hengissä muttei kasvattanu, poika painoi 1690g syntyessään, hätäsektiolla. oli kaksi viikkoa osastolla.
toinen syntyi ihan normisti 37 viikolla ja täysin terve tapaus, joskín turhan puhelias ja toimelias,mun mielestä! 5 päiväsenä kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
36+2, ei varsinaisia ongelmia, mut seurattiin tarkasti viikon ajan. Keltaisuutta ja unisuutta ja ei oikein syönyt alkuun, mut muuten kaikki ok.

Täsmälleen sama syntymäaika. 5 pv sairaalassa valohoidossa ja vuorokauden verran osastolla sokeritipassa. Joutui vielä kotiin pääsyn jälkeen uudemman kerran sairaalaan valohoitoon, kun bilirubiiniarvot lähtivät takaisin nousuun.

Nukkui paljon, imetys ei onnistunut. Mutta hyvin terve lapsi, voisi jopa sanoa että superterve 3-vuotias tätä nykyä. Mitään kehitysviivästymiä tms. ei tullut, vaikka niiden mahdollisuudesta varoittivat.

Yhteistyössä