Milloin kerroitte töissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Iidukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Iidukka

Jäsen
05.04.2007
297
0
16
Siispä milloin kerroitte raskaudesta töissä? :attn:

Itsellä rv 16+6 ja tekisi mieli jo kertoa, tuntuu että vatsa pullottaa siihen malliin, että lähiaikoina varmaan arvaavatkin. Itseasiassa yksi työkaveri jo kysyi asiasta suoraan..

Pelottaa vaan kertominen, vaikka eihän ne voi mitään pahaakaan periaatteessa sanoa..

Itsellä rv 19+6, enkä ole vielä "virallisesti" kertonut. Ajattelin odottaa rakenneultraan saakka, mutta täytynee varmaan kertoa jo ennen sitä. Rakenneultra kun on varattu vasta viikolle 23... :/ Eipä tätä mahaa enää kauaa piilotella!

Heinäkuun alussa kerroin eli silloin tais olla viikkoja jotain 21 tai rapiat....saikkulapun vein ja siinähän se syy luki, että ennenaikaset supistukset, niin ei paljoa jääny pomolle arvailuille sijaa! Muuten en ois varmaan kertonu ennen ku pakko ois, itellä vimänen päivä kertoa on itse asiassa huomenna, jolloin rv 26+ alkaa.

Ilmoitin aika aikaisin..oisko ollut jo viikolla 10 tjtn. Ei raskautta mun mielestä tarvitse salailla. Mulla sitten alkoikin kamala migreeni ja oksentelu jota kesti useamman viikon ja jouduinkin olemaan sairaslomalla. Vielä on työpaikka tallella paitsi että aika epäsäännöllisten työaikojen takia voi olla etten voi samassa paikassa jatkaa. Saa nähdä sitten kun sen aika tulee joskus.

Mie kerroin parille työkaverille viikoilla kahdeksan.. Pomolle eilen kun viikkoja oli 11+2.. Hyvin ovat asian ottaneet eikä tämä mitn suunnitelmia sotke ku minulla on määräaikainen työsuhde joka loppuukin jo ennen lapsen syntymää...

Itsellä menossa rv 16+6 ja just äsken kerroin mun lähimmälle työkaverille, kun sain puhelun kätilöltä meidän LV-punktion tuloksista ja tietää, että masuss on kromosomeiltaan terve poika!!!! IHANAA!!!!!!!!!!

Varmaan jotain rv 14-15 kun rupesi pomo puhelemaan sopimuksen jatkamisesta kun nykyinen loppuu elokuun lopussa. Pakkohan ei olis ollu kertoa, mutta arvelin kertoa että saa rauhassa miettiä miule sit "jatkajaa" tähän.

Pari työkaveria arvasi jo noin kuukausi sitten, kun olin raskausviikolla suunnilleen 7-8. Voin vaan pikkuisen pahoin...Työkaveri "pakotti" kertomaan esimiehelle tällä viikolla, jolloin viikkoja on kasassa 12. Raskaus kuulemma näkyy niin selvästi. Mulla on kyseessä toinen lapsi. Eka raskaus alkoi näkymään vasta 5.kuukaudella.. ;)
Esimies arvasi jo kertoessani mistä oli kysymys :D . Oli kuulemma epäillyt asiaa jo jonkin aikaa :p . Kuulemma esimies ei saa kysyä onko alainen raskaana?

Kerroin heti np-ultran jälkeen viikolla 14. Olin joutunut ramppaamaan usein lääkärissä ja pomo kysyi huolissaan olenko vakavasti sairas.
Ajattelin, että on parempi kertoa, ettei se olisi kuvitellut mulla olevan jotain tappavaa tautia =)
Huomasin, että pomoni arvosti rohkeutta kertoa raskaudesta.
Tietysti myös omalta kannalta on parempi, että esimies tietää raskaudesta, esim jos tulee hätätilanne kesken työpäivän, niin ei tarvitse selitellä miksi tuli niin kiire lääkäriin...

Kerroin pomolle heti, kun plussasin. Teen sellaista työtä, että on pakko kertoa heti kun tietää, koska tyolosuhteet voi olla vaaraksi sikiölle. Työkaverit alkoivat sitä mukaa arvailemaan kun työnkuva muuttui pysyvästi erilaiseksi ;)

Mua vähän inhotti kun joutui kertomaan jo heti alussa, mutta meillä ei ole muuta vaihtoehtoa ja vauvan parastahan siinä vain ajatellaan. =)

Olikos se pauttiarallaa rv:lla 14. Tosin oma esimies oli jo arvannut sen ja yksi työkavereista tiesi, että kauan oltiin lasta jo yritelty... :) En tykännyt salailla asiaa, kun kuitenkin se niin olennaisesti mun elämään tulee vaikuttamaan...
Suhtautuminen oli positiivista. Tosin mulle jo melkolailla pedattu eteneminen uralla sivutettiin todella törkeästi tässä kesän/alkusyksyn aikana. Mutta se on kuitenkin aivan toisarvoista tämän pienen ihmeen rinnalla. Niin hartaasti tätä on odotettu... :heart: