T
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Mun mielestä olisi hyvä, jos lapsi osaisi hoitoon mennessä kävellä, syödä itse ja kommunikoida jotenkin ymmärrettävästi, ei välttämättä sanoilla. Monilla tämä täyttyy jo hieman yli 1-vuotiaana, joten hoitoon viemisessä parinkin kuukauden venytys merkitsee paljon. Lisäksi mun mielestä ongelmana on päiväunet. Moni alle 1v tarvitsee vielä kahdet päiväunet, joihin ei ainakaan pk:ssa ole mahdollisuuksia. Virikkeet, toiminta ja kaverit ovat tärkeitä yli 3-vuotiaille, ei sitä nuoremmille niinkään.
Mitä toimintaa tarhassa on enemmän kuin pph:lla?
9kk on aivan liian pieni hoitoon.
Enemmän suunniteltua ja ohjattua toimintaa.. Yleensä päiväkodeissa on ns. viikkokalenteri jonka mukaan mennään, se saattaa olla vaikka seuraavanlainen:
ma:askartelua
ti:jumppa
ke:metsäretki
to:muskari
pe:lelupäivä
tms.
Toki näitä tehdään myös perhepäivähoidossa, mutta enimmäkseen heidän "toiminta" on vapaata leikkiä ja ulkoilua.
Alkuperäinen kirjoittaja pk:n täti;22478809:Siitä ei ollutkaan kyse vaan kysyttiin että mitä toimintaa on pk:ssa enemmän. Ja kasvaahan siitä 9kk-1vuotiaastakin isompi jolloin nuo asiat ovat tärkeitä. Itse suosin kyllä sitä, että lapsi sais olla mahdollisimman pitkään samassa hoitopaikassa. Jos aloittaa pph:lla niin eri hoitopaikkoja tulee hyvällä tuurilla olemaan 2-3 huonolla tuurilla vielä enemmän (varahoitopaikat jne), mutta kun lapsen laittaa pienestä pitäen päiväkotiin(jossa mahdollisesti vielä eskari) niin tietää että siellä saa olla koulunaloitukseen asti, eikä tarvitse hoitopaikkaa vaihtaa! Mutta jos aloittaa pph:lla niin sielä ollaan yleensä n.3v asti(sisältäen ehkä 1-4 eri varahoitopaikkaa), sitten päiväkotiin ja jos siellä ei ole eskaria niin sitten vielä on siirryttävä 6vuotiaana sellaiseen missä on eskari.
Miksi? Kyllä he pärjäävät aivan loistavasti hoidossa, monesti paremmin kuin isommat lapsetKyllä se taitaa vaan olla äideillä se vaikeus jättää lapsi hoitoon..lapset pärjäävät kyllä!
vielä tähän että viihteellä ei tule käytyä, ja matkoja ei ole edes suunnitteilla, ja kaikki ruoka tehdään itse, myös vauvan. pojan harrastus vie vähän rahaa mutta kyllä koululainen jotain tarvitsee ja kun on jo 2 vuotta harrastanu niin ei häntä nyt voi pakottaa lopettamaan.
Alkuperäinen kirjoittaja pk:n täti;22475063:Päiväkoti parempi, enemmän toimintaa ja virikkeitä eikä lapsen tarvitse mennä varahoitajan varahoitajalle, jos hoitaja kipeenä tai hoitajan omat lapset kipeenä vaan lapsellasi on aina se oma tuttu paikka (tosin koulujen lomien aikaan saattetaan päiväkoteja yhdistää lapsimäärän mukaan, mutta silloinkin paikalla tutut hoitajat). Monet lapset tulevat nykyään hoitoon juuri siinä 9kk-1v ikäisenä ja ne lapset mistä mulla on kokemusta, ovat kaikki pärjänneet aivan loistavasti..yleisesti ottaen heillä on hoidon aloitus ollut helpompaa kuin niillä jotka aloittavat "vasta" esim. 3 vuotiaana. Eli lapset kyllä pärjäävät, noin pienetkin mutta eri asia on sitten kuinka äiti pärjääItse olen hoitovapaalla ja tarkoitus oli mennä takaisin töihin vuoden alusta kun tyttäreni 1v3kk,mutta kävin juuri anomassa lisää vapaata niin että palaan töihin vasta syksyllä 2011, tyttö silloin vähän vajaa 2v..en vaan millään malttanut vielä mennä
Esikko meni hoitoon ollessaan 1,5v.
meillä näyttää talous nyt siltä että mun olisi pakko mennä takaisin töihin kun vanhempainvapaa loppuu. tyttö silloin 9kk. mutta onhan se vielä niin pieni silloin. tosin ajatuksena olisi se että mies ensin pitäisi isäkuukautta, ja sitten vielä lomat, joten "parhaassa" tapauksessa olisi just ja just vuoden.
milloin teidän lapsi on menny tarhaan?
kumpi on lapsen kannalta parempi, päiväkoti vai pehepäivähoitaja?
Minkälaisia asuntolainoja ym te otatte harteillenne, kun talouden pystyssä pysyminen vaatii kahden tulot??? Minä olen totaaliyh ollut ja pidin hoitovapaata 4 kk:tta ja nyt tehny lyhennettyä työaikaa 2½vuotta ja aion tehdä jatkossakin. Mulla ei ole käytössä kuin omat tulot ja silti pystyn, kun vähän miettii ja tinkii turhuuksista. Niin miten te, joissa kaksi aikuista ette pysty!?