Milloin on SE OIKEA hetki saada vauva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muttakun
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muttakun

Vieras
Kun tarkemmin kun aattelee, niin eihän sitä oikeaa hetkeä tule koskaan? Esikoinen on jo kohta kolmevuotias, joten olis jo korkea aika antaa vavakuumeellee periksi. Nyt olis aika hyvä hetki, kun saan keväällä opiskelut päätökseen...

Mutta entä kun pitäisi mennä töishin, että saa asuntolainan maksettua...? Mutta, mutta...

Mulle oikea hetki ensimmäisen tekoon oli se kun sain paperit ulos koulusta eli siis kun olin valmistunut ammattiin. Toisen aika on aikaisintaan sitten, kun olen ollut töissä sen aikaa että ole oikeutettu ansiosidonnaiseen.

mä oon kans miettiny monta kertaa samaa.. ensin oot liian nuori, varaton ja kouluttamaton. Noh sitten pitäis keskittyä muutama vuos töiden tekoon ja (mahd miehen etsimiseen). Sitten jos satut saamaan vakkaripaikan ja talous on kunnossa ja on oma hieno koti, niin ei enää olekaan niin yksinkertaista... :o

itse 20-vuotiaana äidiksi tullut, ja siis ihan väärään aikaan (paitsi biologisesti, mutta eihän sillä ole mitään väliä)

Alkuperäinen kirjoittaja jennik:
mä oon kans miettiny monta kertaa samaa.. ensin oot liian nuori, varaton ja kouluttamaton. Noh sitten pitäis keskittyä muutama vuos töiden tekoon ja (mahd miehen etsimiseen). Sitten jos satut saamaan vakkaripaikan ja talous on kunnossa ja on oma hieno koti, niin ei enää olekaan niin yksinkertaista... :o

itse 20-vuotiaana äidiksi tullut, ja siis ihan väärään aikaan (paitsi biologisesti, mutta eihän sillä ole mitään väliä)

No mä sain esikoisen 22-vuotiaana kesken opintojen ja tuntuu, että se oli just se oikee aika. Olis pitänyt "tehä" toinen heti perään =) Sillon ei ollu velkaa, eikä kiire työelämään...

Oikea hetki on silloin kun vauva syntyy... Elämäntilannetta jos jää odottelemaan jotenkin suotuisammaksi, ei oikeaa hetkeä tunnu koskaan löytyvän. Aina on jotain, joko töiden tai opiskelujen kanssa, esikoisen, lainojen, vanhempien...

Itse tein lapset opiskelujen lomassa. Valmistuminen viivästyi monta vuotta eikä asuta omakotitalossa kera kahden auton. Mutta toisaalta, lapset on nyt tehty, eikä ikää ole vielä paljon päälle 30v. Kaikkea ei voi mitata rahassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jennik:

No mä sain esikoisen 22-vuotiaana kesken opintojen ja tuntuu, että se oli just se oikee aika. Olis pitänyt "tehä" toinen heti perään =) Sillon ei ollu velkaa, eikä kiire työelämään...

sama täällä, nyt odotetaa toista ja edelleen ne opinnot ja kaikki muu tylsyys on jossain odottamassa
:D antaa odottaa..

No mulle tuli oikea hetki samaan aikaan viime tipan kanssa.

Eli oli koulutus, oli nuoruuden seikkailut ulkomaita myöten, oli vakipaikka. Sitten, kolmenkympin lähestyessä, kuin ihmeen kaupalla löysin mieheni, muutimme pian yhteen, ostimme talon, menimme naimisiin ja pam! olin paksuna. Toinen lapsi saatiin myös, kaksi vuotta ikäeroa.
Kun miehelläkin oli se vakiduuni, niin saatoin olla 4 vuotta kotona. (Tosin meillä on aika vaatimaton kämppä, ei oo mitään 200 000 euroa velkaa, ei edes 100 000 e.)

Nyt olen lähes 40, esikoinen menee kouluun syksyllä ja kaikki on mallillaan.

Yhteistyössä