Milloin pinnasängystä "isompaan sänkyyn"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minttu-82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä siirryttiin 1v9kk ikäsenä isoon sänkyyn.
Pari ekaa iltaa nukutin, muuten jää sänkyyn peittelyn ja suukkojen jälkeen. Alussa putos kerran sängystä ja ekat yöt tuli yöllä meitin sänkyyn. Nyt pysyy omassa sängyssä illasta aamuun.¨

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.06.2006 klo 20:32 Mii83 kirjoitti:
Tossa kuukausi sitten siirrettiin pojan ollessa 1v6kk. Syynä myös lähes onnistunut poistuminen pinnasängystä laidan yli.

Ainoa miinus on se että nykyään poika tarvitsee nukuttaa ja siihen menee 20-40 minuuttia. Aikaisemmin riitti pojan laittaminen sänkyyn. Nyt siis karkailee ilman nukutusta. Kohta olen jättämässä tutin pois ja sen jälkeen opetan nukahtamaan yksin jatkettavaan sänkyyn. Siihen asti nukutetaan.

Kerro ihmeessä miten tuo tehdään???

Meillä kuopus siirtyi jo reilun 1-vuotiaana kertaalleen jatkettavaan, mutta parin kuukauden taistelun jälkeen oli pakko siirtää takaisin pinnikseen kun nukahtamisesta ei kertakaikkiaan tullut yhtään mitään. Nyt likka on jo 1 v 9 kk ikäinen ja mielelläni laittaisin pinniksen pois tuolta lastenhuoneesta tilaa viemästä (kun se jatkettavakin siellä on ja isosiskon jatkettava myös eli ei liiemmälti tilaa enää jää). Pinnikseen tyttö nukahtaa itse kunhan on metelöinyt siellä ensin puolisen tuntia yksikseen.

Meillä on ikiliikkuja 1 v 8 kk enkä oo vielä suunnitellukkaan jatkettavaan siirtämistä. Tyttö kun ei oo mikään kova kiipeilijä, joten pinniksestä tippumisesta ei vaaraa oo. Muuten on kyl sellanen elohopee että ihan varmasti tulis ongelmia jos itte pääsis sängystä pois. Saattaa yli puol tuntia jutella ittekseen ennenku nukahtaa. Ja jos se itte sieltä sängystä pääsis pois nii ihan varmasti tulis, sen tiiän. Tän takia oon siirtäny tuota jatkettaavaan siirtymistä mahdollisimman pitkälle. Tilanne tietenki muuttuu jos tyttö yhtäkkiä keksii miten sieltä kiivetään pois, sittehän se on sama ja parempiki vaihtaa jatkettavaan. Kokoa sängylläki on sen verran et vaikka on iso tyttö nii viel pitkän aikaa kokonsa puolesta mahtuu sänkyynsä.

Nii ja unissaanki on nii eläväinen ja pyörii kovasti et kunnon laidat pitäs jatkettavassaki olla. Lastentarvikkeesta näköjään saa käteviä laitoja mitä itekki aattelin sit hommata ku ajankohtaista on..

Itseasiassa meil ei oo pinnasänkyy vaa hommattiin tollanen laadukkaampi matkasänky. Mä en oo koskaa tykänny niistä pinnoista, tuo verkkojuttu on paljo kivempi...

Tuossa se sit tyttö saa nukkua mahd. pitkälle, miksipä tuota vaihtamaan, hyvää sänkyä josta tyttöki tykkää =) Eiköhän tuo sit myöhemmin ehdi tarpeeks nukkua "isojen tyttöjen" sängyssä =)

Uusimmat

Yhteistyössä