milloin sairaalaan??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mimmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mimmu

Jäsen
15.05.2004
542
0
16
heipsan rv kohta 40 kasassa. tänä yönä heräsin koviin supistuksiin, jotka kestivät 3 h ja tulivat 10min välein. sitten ne loppuivat kuin seinään. soitin synnärille, mutta ei tarvinnut mennä=( onko muilla käynyt näin? nyt pitkin päivää tullut kipeitä suppareita, ja alaselkää jomottaa? milloin siis soitan taas synnärille ja tyrkytän itseäni??? auttakaaa joku kokeneempi

Mulla alkoi supistukset aamuyöllä ja aamusella tuli jo kymmenenkin minuutin välein.. välillä väli oli jotain 13min, joten en sitten koko päivänä seurannut kellosta kunnes vasta iltapäivällä uudelleen kun lujenivat.. sitten väli menikin jo alle 10min. Olo oli ihan ok ja pidin ohjenuorana just sitä, että sitten kun alkaa olla jo liian tukalaa. Niinpä sitten oltiin puoli yhdentoista aikaan illalla sairaalassa ja tyttö syntyi kello kaksi yöllä =) Turhan aikaseen olisin ollut sairaalassa jos olisin jo lähtenyt päivällä vaikka suppareita tiiviisti tulikin, tylsäähän siellä salissa olis ollut palloilla. Muutama tunti sen sijaan meni vikkelästi ammeessa polskiessa jne B)

Lähdeppä lenkille. Oikeen reipas kävely lenkki lähi maastossa, jos vaikka suppareihin tulis potkua. Jos ei niin saat ainakin nauttia raittiista ilmasta.

Mulla toisesta tuli pe yöllä suppareita enemmän ja vähemmän. Aamulla tuli lima tulppa. Koko päivän touhusin ja lenkkin tein normaaliin tapaan. Suppareita tuli miten sattu. illal saunaan ja sit puolen yön aikaan öähdettiin sairaalaan ajaa. matkaa 50km. Vauva sylissä vähän enen kahta.

Mulla kävi myös noin eli eka n. 10 minsan välein ja kesti 4 tuntia. Sitten ei mitään. Seuraava päivä meni voimakkailla suppareilla, mutta taukoa oli niiden välillä jopa 20-30 minsaa. Sitten illalla tahti alkoi uudelleen kiihtyä ja ajattelin odotella kun edelliselläkin kerralla oli loppunut yhtäkkiä.

Kun tahti vaan kiristyi, niin päätin lähteä eli supistukset 4 minsan välein ja minuutin kestäviä supistuksia. Sairaalaan meni n. 20 minsaa ja olin siellä 7 senttiä auki. Äkkiä vaan epiduraali ja 6 tunnin kuluttua rinnalla oli jämäkkä pikkupoika. =)

Ehkä kannattaa odottaa kun supistukset tulevat n. 5-7 minuutin välein, se alkaa jo merkitä jotain. Yleensä on silloin kestänytkin jo useamman tunnin. Myös yhden supistuksen kesto on tuota minuutin luokkaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.09.2006 klo 14:08 Ninnu kirjoitti:
Sitten, kun sinusta tuntuu siltä ettet voi enää kipujen takia olla kotona, lähdet menemään. Ei sun tarvitse sinne silloin enää soitellakaan! Toivottavasti syntyy pian! Onnea!

Synnärit kyllä toivovat, että sinne soitellaan kun lähdetään, jotta ovat tietoisia kuormitustilanteesta mahdollisimman hyvin ja voivat tehdä huone yms. järjestelyjä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.09.2006 klo 09:43 Soita kuitenkin kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.09.2006 klo 14:08 Ninnu kirjoitti:
Sitten, kun sinusta tuntuu siltä ettet voi enää kipujen takia olla kotona, lähdet menemään. Ei sun tarvitse sinne silloin enää soitellakaan! Toivottavasti syntyy pian! Onnea!

Synnärit kyllä toivovat, että sinne soitellaan kun lähdetään, jotta ovat tietoisia kuormitustilanteesta mahdollisimman hyvin ja voivat tehdä huone yms. järjestelyjä.

Minäkin soitin synnärille illalla ennen kuin olin ihan varma ollaanko tulossa, ja kysyin että haluavatko he että yleensä soitetaan kun lähdetään ja siellä todettiin että voi sinne tulla ihan vaan suoraankin. Riippunee siis synnäristä (tää oli Kotka)

Mie olin urhea :laugh: ja odottelin monta tuntia. Molempien kans alkoi supistukset aamulla kirjasin niitä aina vihkoon. Iltaa myöten niitä tuli kovin tiheään ja muutaman tunnin sain aina nukuttua. SIt alkoi seuraavana aamulla olla niin tuskaa,et soitin synnärille,et nyt mie tulen sanoitte mitä sanoitte. Ja sitten lähdettiin 6 jälkeen aamusella.

Uusimmat

Yhteistyössä