Milloin suorasukaisuus muuttuu v*****luksi tällä palstalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Istafra
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Istafra

Aktiivinen jäsen
21.01.2008
14 523
1
38
Ja tämä on todellakin täysin vilpittömässä mielessä tehty kysymys.
Muita vältän toki loukkaamasta, mutta kun olen täällä oma itseni mustan huumorintajuni kanssa, saatan vahingossa pahoittaa jonkun mielen.
Tuli tuosta yhdestä ketjusta mieleeni...

Kyllä se muuttuu tasan siinä vaiheessa, kun joku haluaa tahallaan käsittää väärin. Ja niin käy...ööö...aika usein.

(samperi, mä en muista käyttäjätunnusta, saati salasanaani tälle palstalle)

Ja mä en tajua, miksi asiat pitää ilmaista halveksivaan tyyliin.
Vaikka olisikin eri mieltä asioista, voi silti keskustella asioista loukkaamatta toista tahallaan. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:
Suorasukaisen mielipiteen voi yleensä sanoa myös ystävällisessä mielessä.
Tietty suoruus on puheessa aina ok, mutta toista loukkaava ei...
Olipas taas suorasti sanottu.... :/

Ymmärrän kyllä, mitä tarkoitat.

Jos oon jotain joskus loukannu, niin pistäkää sosiaalisen rajoittuneisuuden piikkiin...

Mulla kans ehkä hiukan outo huumorintaju, yritän viestin perään jotain tyhmää hymiötä sit sovitella, ettei nyt aivan kauhiana pidettäs...

Mun mielestä ihmisten ei kannata ottaa tätä palstaa niin tosissaan, täällä joskus haukutaan kissankarvanlaadusta lapsen ulkonäköön ihan kaikki.
Jos ei paskan heittoa kestä, niin on väärässä paikassa.

Kivahan olis semmonen rauhaisa mukava palsta, mut muita on vaikea lähteä muuttamaan.

Suorasukaista on se, kun asioista puhutaan asiatasolla tai lähtökohtaisesti omista kokemuksista tai näkemyksistä, vittuiluksi se muuttuu silloin, kun mennään henkilökohtaisuuksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Vaikka olisikin eri mieltä asioista, voi silti keskustella asioista loukkaamatta toista tahallaan. :/
Asiaa! :flower: Mutta jotkut katsoo oikeudekseen loukata sen suoraanpuhumisen varjolla. :whistle:

Tai kun eivät enää muuten osaa perustella mielipiteitään, niin otetaan avuksi haukkuminen ja solvaaminen.

Asiaa! :flower: Mutta jotkut katsoo oikeudekseen loukata sen suoraanpuhumisen varjolla. :whistle:

Tai kun eivät enää muuten osaa perustella mielipiteitään, niin otetaan avuksi haukkuminen ja solvaaminen.
Jep. :/ Aika säälittävää loppujenlopuksi. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Tahallinen loukkaaminen on eri asia, kuin suoruus. Vaan mitenpä ne bittiavaruudessa erotat?

Hymiöllä? Minä en vain oikein pidä niiden käytöstä...

Kun ei aina löydy sopivaa... Sellainen sarvipäinen, umpivittumaisen näköinen örkki voisi toisinaan olla sopiva. Mutta toisaalta, jos ei sitä laita, ja kuitenkin vittuilee...

Se, että olemme pelkän tekstin varassa, vaikeuttaa: ei ole eleitä eikä äänensävyjä auttamassa tulkintaa.

Nimenomaan. Ja ihmisten tyyli keskustella nyt vaan on erilainen. Vähän kun löysää pipoa eikä ittensä niin helposti ota eikä toisille töksäyttele niin hyvin pärjää. Paitsi se taitaa olla perseennuolemista :xmas: Koskaan en oo aikuisten ihmisten nähnyt käyttäytyvän näin omituisesti, tää palsta on paras.

Toi musta huumorintaju on joskus hankala jutska. Sitä suattaa laukasta jottain varsin vitsikästä, mutta eihän se tule kirjoitettuna ulos alkuunkaan samalla tavalla, kuin miltä ajateltuna tahi ääneen sanottuna kuullostaa. Ja kun eipä sitä sanoessaan muista, että kaikkien huumorintaju ei vaan ole väriltään musta :xmas:

Mutta se on kyllä kumma, että meillä ihan tavallisilla immeisillä ei ole sitä vertaa älyä, että tölvimisen jättäisi pöljemmille. Onko se sitten niin, että silloin pittää sanoa pahasti, kun ei ole ihestään ihan varma :whistle:

tuo on yleistä et ensin auotaan päätä ja sit vedotaan suorapuheisuuteen,mua ei sinänsä haittaa pään aukominen mut pitää seisoo sanojensa takana..
mun sanomiset saatetaan kyllä monestikin ottaa vittuiluna kun oon melko sarkastinen ja töksäyttelen :ashamed: mutta koitan toki aina miettiä miten voisin asiani esittää sievästi tai edes jotenkuten silleen ettei kukaan henk.kohtasesti vetäs palkokasveja nenukkiin..

eikös tässä yhdessä ketjussa kerran nämä kyseiset henkilöt itse sanut että se on loukkaamista jos joku loukkantuu siitä mitä toinen sanoo.
Eli jos sanon jotain ja sä loukkaannut niin se on väärin.

Eli tällä periaatteella pitää katsoa tosi tarkkaan mitä sanoo ja sitä voi tehdä itse kukin.

mutta netissä mua on aika vaikee saada loukkaantumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Suorasukaista on se, kun asioista puhutaan asiatasolla tai lähtökohtaisesti omista kokemuksista tai näkemyksistä, vittuiluksi se muuttuu silloin, kun mennään henkilökohtaisuuksiin.

Määrittele se henkilökohtaisuuksiin meneminen.

No, toimisiko määrittely esimerkinomaisesti? Mä olen tällä palstalla kommentoinut esim. farmariautoja, että ne ovat mielestäni juntteja. Jos olisin kommentoinut kyseistä henkilöä itseään, tai juuri hänen hankkimaansa autoa, että hän tai se auto on juntti, niin sehän olisi silloin ollut henkilökohtaisuuksiin menevää vittuilua. Kun kommentoin kaikkia maailman farkkuautoja, niin se oli suorasukainen mielipiteeni, eikä pelkästään ko. henkilön persoonaan liittyvää.

Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Toi musta huumorintaju on joskus hankala jutska. Sitä suattaa laukasta jottain varsin vitsikästä, mutta eihän se tule kirjoitettuna ulos alkuunkaan samalla tavalla, kuin miltä ajateltuna tahi ääneen sanottuna kuullostaa. Ja kun eipä sitä sanoessaan muista, että kaikkien huumorintaju ei vaan ole väriltään musta :xmas:

Mutta se on kyllä kumma, että meillä ihan tavallisilla immeisillä ei ole sitä vertaa älyä, että tölvimisen jättäisi pöljemmille. Onko se sitten niin, että silloin pittää sanoa pahasti, kun ei ole ihestään ihan varma :whistle:

tässäpä asia oli hyvin ilmastu :D

*mustan huumorin omaava* :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Marmeladi:
Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:

tässäpä asia oli hyvin ilmastu :D

*mustan huumorin omaava* :wave:

Totta. Varsinkin tuo viimeinen virke.

Yhteistyössä