Milloin tämä synnytys alkaa jo :/ maanantaina rv 41

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milanna85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Milanna85

Tunnettu jäsen
14.02.2014
8 708
193
63
Hermot menee :D. Eilen puhuin lääkärin kanssa että olo jo sen verran tukala etten jaksa yhtään. Ainoa vaihtoehto mennä sairaalaan yöksi ja aamulla ne käynistää sen. Olo siis todellakin aivan karmea! Ei jaksa yhtään, en muista milloin nukunut viimeksi kuin ihminen. Kohtalotovereita? Käynistys on toisaalta vaihtoehto, mutta paras jos se alkaa jo itsestään.

Itellä esikoinen viihtyi vielä viikoilla 41 eikä merkkiäkään muutosta. Ultrassa lapsivedet näytti vähentyneen ja päädyttiin käynnistykseen.

Kotia annettiin ekat tabletit, jotka seuraavana aamuna nappasin. Aamupäivällä sai rauhassa lähteä sairaalaan. Mutta vauva teetteli kaksi vuorokautta, ennen kuin tipan avulla sai äkkilähdön. Epämukava, kivulias kokemus kaikkinensa :(

Toinen lapsi meni myös 41 viikolle ja käynnistyksestä oli puhetta. Mutta synnytys lähti käyntiin kotona itsekseen reippailla supistuksilla. Mutta reipas lähtö hiipui ja autettiin tipalla. Pieni pettymys omaan kehoon.

Kolmas tuli kuin unelma. Sairaalassa ennen lapsen syntymää ehdittiin olla pari tuntia :)

Koita rentoutua ja ottaa lämpöisiä kylpyjä. Itsellä tuntui auttavan kakkosen kohdalla koko asian siirtäminen taka-alalle. Vaikeaa, jos olo on kuin norsulla, mutta yritä :)
Romanttisia elokuvia, kirjoja, suklaata, mansikoita ja keho alkaa tuottamaan niitä ihania hormoneja. Vie ajatukset nyt vain sinne hempeilytasolle ja kun keho rentoutuu, myös vauva rentoutuu. Laita pikkuorjat ja mies hemmottelemaan itseäsi...

Itellä esikoinen viihtyi vielä viikoilla 41 eikä merkkiäkään muutosta. Ultrassa lapsivedet näytti vähentyneen ja päädyttiin käynnistykseen.

Kotia annettiin ekat tabletit, jotka seuraavana aamuna nappasin. Aamupäivällä sai rauhassa lähteä sairaalaan. Mutta vauva teetteli kaksi vuorokautta, ennen kuin tipan avulla sai äkkilähdön. Epämukava, kivulias kokemus kaikkinensa :(

Toinen lapsi meni myös 41 viikolle ja käynnistyksestä oli puhetta. Mutta synnytys lähti käyntiin kotona itsekseen reippailla supistuksilla. Mutta reipas lähtö hiipui ja autettiin tipalla. Pieni pettymys omaan kehoon.

Kolmas tuli kuin unelma. Sairaalassa ennen lapsen syntymää ehdittiin olla pari tuntia :)

Koita rentoutua ja ottaa lämpöisiä kylpyjä. Itsellä tuntui auttavan kakkosen kohdalla koko asian siirtäminen taka-alalle. Vaikeaa, jos olo on kuin norsulla, mutta yritä :)
Romanttisia elokuvia, kirjoja, suklaata, mansikoita ja keho alkaa tuottamaan niitä ihania hormoneja. Vie ajatukset nyt vain sinne hempeilytasolle ja kun keho rentoutuu, myös vauva rentoutuu. Laita pikkuorjat ja mies hemmottelemaan itseäsi...
Kiitos :-)

Totta se että käynistys on aina todella kivulias minulle tehty tätä pari kerta, yks synnytys kesti 36 tuntia tämän takia. Sekä kun ei saa edes mitään kivunlievitystä, ennen kun paikat kunnolla auki. Haluan että se alkaa itsestään :D. Mutta olo ihan niin kuin tuskin se alkaa, kun ei mitään merkkejä enää, vain muutenkin kivulias, iso ja väsynyt olo.

Mä olen varma jostain syystä että ensi viikolla se alkaa ja myös varma tästä että synnytän yksin kun mies lähtee maanantaina taas ja on 600 ja 800km täältä :D. Ei sekään niin mukava!

Kiitos :)

Totta se että käynistys on aina todella kivulias minulle tehty tätä pari kerta, yks synnytys kesti 36 tuntia tämän takia. Sekä kun ei saa edes mitään kivunlievitystä, ennen kun paikat kunnolla auki. Haluan että se alkaa itsestään :D. Mutta olo ihan niin kuin tuskin se alkaa, kun ei mitään merkkejä enää, vain muutenkin kivulias, iso ja väsynyt olo.
Sain kyllä epiduraalin ennen minkäänlaista avautumista. Oli itsellekin yllätys, että niin voidaan toimia. Minua siis supisteli päiväkausia ja oksitosiinisupparit oli jo todella kipeitä, eikä ilokaasu enää riittänyt, niin sain epiduraalin. Vauva syntyi kyllä sitten sektiolla rv 41+1, kun en avautunut, kuin 4cm ja oli väärä tarjonta jne.

Sain kyllä epiduraalin ennen minkäänlaista avautumista. Oli itsellekin yllätys, että niin voidaan toimia. Minua siis supisteli päiväkausia ja oksitosiinisupparit oli jo todella kipeitä, eikä ilokaasu enää riittänyt, niin sain epiduraalin. Vauva syntyi kyllä sitten sektiolla rv 41+1, kun en avautunut, kuin 4cm ja oli väärä tarjonta jne.
Hmmm, mulle kertakaan ei ollut annettu ennen kun 7cm oli auki paikat.

Mä olen varma jostain syystä että ensi viikolla se alkaa ja myös varma tästä että synnytän yksin kun mies lähtee maanantaina taas ja on 600 ja 800km täältä :D. Ei sekään niin mukava!

Siis mies on käytettävissä vielä kaksi vuorokautta ;)

Nyt kaikki taikatemput kehiin ja orjuuta mies. Se on pientä verrattuna sinun työpanokseen synnytyksessä :whistle:

Hieronta, rentoutusta, kylpyjä, herkkuja, hemmottelua... hopihopi!
Kaikki sosiaalinen kanssakäyminen vain perheen parissa, miehen kanssa makkarissa :love: :p

Mies Siivoaa ja sinulle jää vain kaksi S:ää, nekin valmiiksi lämmitettynä ;)

Siis mies on käytettävissä vielä kaksi vuorokautta ;)

Nyt kaikki taikatemput kehiin ja orjuuta mies. Se on pientä verrattuna sinun työpanokseen synnytyksessä :whistle:

Hieronta, rentoutusta, kylpyjä, herkkuja, hemmottelua... hopihopi!
Kaikki sosiaalinen kanssakäyminen vain perheen parissa, miehen kanssa makkarissa :love: :p

Mies Siivoaa ja sinulle jää vain kaksi S:ää, nekin valmiiksi lämmitettynä ;)
Siis mä en voi itse ihan istua vain :D. Pakko tehdä jotain ja illalla viraat meillä täällä, huomenna taas meno jos en synnytä. Mulla on se hankala etten tykkää jos mies mua palvelee, kun on pakko itse tehdä kaikkia ja touhua. Teetä vaan kokeintaan se voi tuoda. Siivottukin on :notworthy:.

No ei ihme, jos vauva ei ota syntyäkseen!
Et ehdi rentouttaa edes kielen päätä, kun hääräät sitätätätuota.
Ei vauva kehtaa häiritä muuttopuuhilla, jos äiteellä on kiirus ja stressi. Varmasti on koputtanu varovasti ja kysyny saisko hetken häiritä. Mutta ei....iih mammalla on niin muuta puuhaa, vieraitakin tulos :)
Kuka istua käski? Pistä maata, jalat kattoa kohren ja hiljenny hetkeksi.
Viimeiset hetket jutella vauvalle ja jakaa yhteinen yksiö :)

Yö meni supistuksissa ja tulos taas ne loppuivat :ROFLMAO:. Heräsinkin siks 10ltä. Yleensä kuudelta ainakin jo hereillä olen. Kun näiden takia en saanut nukutettuna, tuntuivat jopa selässä, tää on varma joku vitsi. Alkaa vai eikö huoh...

Joo itsellä supisteli tosiaan sen viisi päivää ja olisin tullut hulluksi, jos olisin saanut epiduraalin vasta 7cm kohdalla. Meni se 4 päivää, että kohdunsuu avautui 4cm... Hidasta ja kivuliasta puuhaa...

Vähän väsytti, kun tuli valvottua viikko, en meinaan saanut unta synnytyksen jälkeenkään. Tukalaa oloa mulla ei onneksi ollut loppuraskaudessakaan eli muuten kuin suppareiden osalta vointi oli kyllä ihan OK.

Yhteistyössä